וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לרבנות: דוד יוסף עוקף את בג"ץ, יש לפסול את מועמדותו לתפקיד הרב הראשי

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 10:51

בפנייה מטעם נציגות בתי הכנסת הציוניים בירושלים נמסר כי בנו של הרב עובדיה, שפרש מתפקידו כרב שכונת הר נוף כדי לא לעמוד לדין משמעתי, אינו כשיר לכהן בתפקיד הרוחני הבכיר במדינה. "משאיר אחריו שובל התבטאויות קשות ומעורבות בפעילות פוליטית בעת שכיהן בתפקיד ציבורי"

הרב יצחק יוסף: "שיעשו מהר את העסקה, זה פיקוח נפש"/לפ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים

האם הרב דוד יוסף מתכוון לעקוף את פסיקת בג"ץ? הרב דוד יוסף הוא בנו של הרב עובדיה יוסף ואחיו של הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, ונחשב קרוב לאריה דרעי. הוא מתמודד כעת לתפקיד הרב הראשי הספרדי הראשון לציון. בשנת 2021 ניתן פסק דין על ידי שופטי בג"ץ יצחק עמית, ענת ברון ויעל וילנר, שקבע כי בעקבות פרישתו של הרב דוד יוסף מתפקיד הרב הראשי לשכונת הר נוף בירושלים, בית המשפט העליון לא יתערב בהחלטה שלא להעמיד אותו לדין משמעתי. עוד נקבע כי ככל שהוא ירצה להתמודד שוב לתפקיד בשירות המדינה, העמדתו לדין משמעתי תצטרך להישקל מחדש.

כאמור, בפסק הדין למעשה נקבע כי בשל כך שהרב יוסף פרש מתפקידו כרב שכונה בירושלים הוא לא יעמוד לדין משמעתי, אלא שכעת הוא מבקש להתמודד להיות הרב הראשי לישראל. האמירות שבגינם הוא היה צריך לעמוד לדין נגעו ליחסו לנשות הכותל: "המטומטמות האלו מניחות תפילין, הן בועטות ברגל גסה בדברי חז"ל, כן? אז הן אפיקורסיות ממש... נשות הכותל זה פריצות". וכן לגבי התנועה הרפורמית: "הרשע של ההגדה זה הרפורמי", "צריך לעמוד בכל מקום ולספר את השקר של הרפורמים. התנועה שלהם, כל המהות שלה הייתה להידמות לגויים. הם בנו את הטמפל שלהם כמו כנסייה של נוצרים".

הרב דוד יוסף, במהלך העברת שיעור תורה בצפת. דוד כהן, פלאש 90, פלאש 90
מתמודד לתפקיד הרב הראשי הספרדי הראשון לציון. הרב דוד יוסף/פלאש 90, דוד כהן, פלאש 90

בנוסף לכך, הרב דוד יוסף השתתף בעצרת פוליטית של ש"ס, דבר שאסור לרב שכונה שמכהן בתפקיד ציבורי, ושם הוא תקף את רבני הציונות הדתית (הציבור לא המפלגה, ב"א) ובייחוד את מפלגת יחד של אלי ישי, שהתמודדה לכנסת בשנת 2015 אבל לא עברה את אחוז החסימה, ובה היה חבר מי שהיה אז ראש עוצמה יהודית ברוך מרזל.

"אל תאמינו לאף אחד", אמר הרב דוד יוסף בכנס בחירות של ש"ס בבית שמש: "נראה לכם שמרן הרב עובדיה יוסף, נתן למישהו רשות ללכת עם כהנא? ח"כ יוני שטבון בנושא ההקצבות היה חלק מהמזרחי (המפד"ל, ב"א) הוא היה לוחם בעולם הישיבות. הוא פושט את טלפיו ואומר כשר אני". מעניין לציין שכיום ש"ס יושבת באותה ממשלה עם עוצמה יהודית.

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
מפלגת יחד בסיור בדרום תל אביב. מרץ 2015. ניב אהרונסון
אלי ישי לצד מיכאל בן ארי וברוך מרזל כשהיו במפלגת "יחד"/ניב אהרונסון

בעקבות כך, בשבוע שעבר נשלח מכתב אל הרבנות הראשית מטעם נציגות בתי הכנסת הציוניים בירושלים ועו"ד אילן קמינצקי, שמבקשים למנוע מהרב דוד יוסף להתמודד לתפקיד . במכתב נטען כי מאחורי הרב יוסף "שובל ארוך של התבטאויות קשות נגד ציבורים בחברה הישראלית ומעורב בפעילות פוליטית בוטה בעודו מכהן בתפקיד ציבורי. מי שבסוף בחר להימלט מדין משמעתי בדרך של התפטרות פסול מלכהן בתפקיד הרם, הייצוגי והרוחני הגבוה ביותר בישראל. רב שכזה אף פסול מלעמוד בראש הערכאה השיפוטית הגבוהה של הדין הדתי בישראל".

בנוסף, במכתב שנוסח על ידי עו"ד אסף בנמלך וד"ר שאול כהן ממשרד עו"ד בעז בן צור ואורי קורב ושות' נטען כי "הניסיון להביא לבחירת הרב יוסף כרב הראשי לוקה בפגם משמעותי נוסף. קיים חשש עמוק כי הרב יוסף אינו עומד בתנאי הכשירות לכהן כרב ראשי, וזאת נוכח ההליך הפגום בגדרו העניקו לו מועצת הרבנות הראשית לכאורה במחשכים במהלך חודש ספטמבר 2023 כושר לכהן כרב עיר. על פי הנתונים שבידינו הדבר נעשה במשאל טלפוני אליו לא קדם דיון, ובמי שהוצגו לחברי המועצה מכלול הנסיבות ובכלל זאת נסיבות פסק דין האמור של בג"ץ וההחלטה להעמידו לדין משמעתי ונסיבות התפטרותו מכהונות כרב השכונה הר נוף בירושלים".

עו"ד אילן קמינצקי, יו"ר נציגות בתי הכנסת הציוניים בירושלים, מסר כי "תפקיד הרב הראשי הוא בעל חשיבות עליונה במדינת ישראל. הוא מהווה סמכות רוחנית ומוסרית עבור הציבור ומשפיע על החברה הישראלית כולה. לכן, חיוני שהאדם הנבחר לתפקיד זה יהיה בעל הכישורים הנדרשים, יושרה אישית ללא רבב, והיכולת לאחד ולהנהיג. הבחירה חייבת להיעשות בתהליך שקוף והוגן, ויש להימנע מכל חשד של שיקולים פוליטיים או אינטרסים צרים. אנו קוראים לכל הגורמים המעורבים בתהליך הבחירה לשמור על הליך תקין ונקי משיקולים פוליטיים ולשים בראש סדר העדיפויות את טובת הציבור והמדינה".

את תגובתו של הרב דוד יוסף לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully