וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושים סדר בסלט: כמה ירקות אוכל ישראלי ביום?

כשליש מהישראלים צורכים לפחות 3 מנות ירק ביום, מחציתם אוכלים חטיף מתוק פעם בשבוע. 20% מהישראלים מושפעים מפרסומות, אבל מספר מפתיע מהם טורח לבדוק את הרכיבים התזונתיים על האריזה - כך חושף סקר הלמ"ס. כמה בריא אתם אוכלים ביחס לישראלי הממוצע? בחנו את עצמכם

קויק: הכנת סלט/tagesrezept, טיקטוק

כשליש מהישראלים צורכים לפחות 3 מנות ירק ביום, כמחציתם אוכלים חטיף מתוק פעם בשבוע - כך חושף היום (שלישי) סקר בנושא אורח חיים בריא שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מנתוניו, עולה כי 31% אוכלים בשר אדום או בשר מעובד לפחות 3 פעמים בשבוע, 21% שותים לפחות 3 כוסות משקה ממותק ביום ו-62% אוכלים קטניות לפחות פעמיים בשבוע. הסקר נערך על ישראלים מעל גיל 20.

עוד עולה כי 83% משתמשים בשמן זית כשמן עיקרי בתוספת למזון, מהם, 56% משתמשים בשמן זית כשמן עיקרי בבישול ובטיגון.

19% מושפעים מפרסומות ושיווק מוצרים במדיה כשהם הולכים לקנות אוכל. ולמרות זאת, 47% בודקים רכיבים או סימון תזונתי שעל אריזות מוצרי מזון. סימון אדום על אריזת מוצר, המתריע על כמות מופרזת של רכיבים לא בריאים, משפיע על 44% מהישראלים לוותר על הרכישה. לעומת זאת, סימון ירוק המדגיש את איכויותיו הבראותיות של מוצר מזון מעודד כמות דומה של ישראלים לצרוך אותו. בתוך כך, חלה ירידה בצריכת משקאות ממותקים מאז שנת 2017.

אילוסטרציה. שרון בוקוב
אילוסטרציה/שרון בוקוב

הקשר בין ספורט, עישון ותזונה בריאה

בפילוח הנתונים, ניכר כי אנשים פעילים ספורטיביים צורכים יותר ירקות ופירות בשבוע. גם תצרוכת הדגים שלהם, ביחס לאוכלוסייה הכללית מוגברת. בקרב העוסקים בספורט, ניכרת ירידה בשתיית משקאות ממותקים ואכילת חטיפים.

מנגד, בקרב מעשנים, חלה ירידה בצריכת ירקות, וניכר על פי הנתונים, נטייה לצריכת בשר אדום על פני דגים. כמו כן, ישנה עלייה משמעותית, ביחס לאוכלוסייה הכללית, בשתיית משקאות מתוקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully