וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה: העימות הנשיאותי בין טראמפ להאריס

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 23:02

כשהם צמודים בסקרים פחות לקראת הבחירות בנובמבר, המועמד הרפובליקני ויריבתו הדמוקרטית ייפגשו לעימות ראשון שעשוי להשפיע רבות על המרוץ. טראמפ ינסה שלא לצאת מאיזון, והאריס תתמודד בפעם הראשונה מאז שהחליפה את ביידן עם שאלות קשות. העימות - החל מהשעה 4:00

קויק: טראמפ חזר לטוויטר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א'

שני המועמדים המרכזיים לנשיאות ארצות הברית - סגנית הנשיא, קמלה האריס הדמוקרטית, והנשיא הרפובליקני לשעבר דונלד טראמפ, ייפגשו הלילה (רביעי) בעימות טלוויזיוני ראשון, שעשוי במידה רבה להשפיע על תוצאות הבחירות ב-5 בנובמבר.

הסקרים מראים על קרב צמוד בין שני היריבים, והלילה בפילדלפיה תהיה להם הזדמנות לנסות ולשכנע את הקולות הצפים לבחור בהם. העימות בין האריס לטראמפ, שישודר ברשת ABC החל מהשעה 4:00 (שעון ישראל) ויימשך שעה וחצי, כלל לא היה אמור לקרות - אך הנשיא ג'ו ביידן פינה את מקומו לטובת סגניתו בעקבות הופעתו ההרסנית בעימות מול טראמפ ביוני.

מאז שהאריס, המקווה להיות האישה הראשונה שמנהיגה את המעצמה החזקה בעולם, החליפה את ביידן בתחילת יולי, המפלגה הדמוקרטית התעוררה לחיים. סגנית הנשיא אספה תרומות של מאות מיליוני דולרים לקמפיין שלה והיא נהנית מתמיכה רבה בקרב קולות לא לבנים. חלק מהסקרים נותנים לה יתרון קל בכמה מדינות מפתח, שמכריעות את המרוץ לפי שיטת הבחירות האמריקנית.

קמלה האריס, דונלד טראמפ. רויטרס
האריס וטראמפ/רויטרס

טראמפ, לעומתה, התקשה למצוא את הדרך הנכונה לתקוף את האריס בהשוואה לנינוחות שבה התמודד מול ביידן. בגיל 78, הוא המועמד המבוגר ביותר שהתמודד אי-פעם על תפקיד נשיא ארצות הברית, אך למרות הזעזוע שספג עם כניסתה של סגנית הנשיא הנמרצת למרוץ, הסקרים מראים שבסיס תומכיו נותר איתן. בנוסף לכך, הנשאלים הביעו בו אמון רב יותר בכל הנוגע לסוגיית ההגירה והכלכלה - שניים מהנושאים העיקריים בקמפיין.

העימות יהיה על פי החוקים של העימות בין טראמפ לביידן: המיקרופונים יהיו פתוחים רק בתורם של המועמדים לדבר, ויושתקו בזמן תשובתו של המועמד השני.

האריס, שבתור תובעת כללית לשעבר של קליפורניה מנוסה בהתנצחויות, ביקשה לשנות זאת ולהשאיר את המיקרופונים פתוחים לכל אורך העימות, כפי שהיה נהוג פעם. בכך היא קיוותה שטראמפ ייפול בלשונו, כפי שקרה לו בעימותים מול האישה האחרונה שהתמודדה מולו - הילרי קלינטון ב-2016. טראמפ הסכים לכך, אולם צוות הקמפיין שלו, החושש מפליטות פיו, התנגד.

מאז שהחליפה את ביידן בתור המועמדת של המפלגה הדמוקרטית, האריס שמרה היטב על לשונה והקפידה על נאומים כתובים ומיעוט ריאיונות לתקשורת. הקמפיין של טראמפ מקווה שהיא תיתפס לא מוכנה הלילה, כשתישאל על עמדותיה בסוגיות שנויות במחלוקת כמו ההגירה והמלחמה בעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully