וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב צמוד בסקרים בין טראמפ להאריס, מחר: העימות הראשון

פחות מחודשיים לבחירות, הקרב בין הנשיא הרפובליקני לשעבר וסגנית הנשיא הדמוקרטית פתוח לחלוטין. סקר ארצי בניו יורק טיימס נתן לטראמפ יתרון של 1% בלבד, ובסקר של CBS מובילה האריס בפער דומה במדינות המפתח. לאור המרוץ הצמוד, כל טעות בעימות מחר עשויה להיות מכרעת

קויק: טראמפ חזר לטוויטר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א'

דונלד טראמפ וקמלה האריס נמצאים בשוויון לקראת השבועות האחרונים של מערכת הבחירות לנשיאות ארצות הברית - כך עולה מסקר ארצי שפורסם בניו יורק טיימס לקראת העימות הנשיאותי מחר בין המועמדים, שעשוי להשפיע במידה רבה על המרוץ.

לפי הסקר של ניו יורק טיימס, בשיתוף סיינה קולג', טראמפ מוביל על האריס ב-1% - 48% מול 47% - בסקר הארצי האחרון, פער שנמצא בטווח הטעות העומד על 3%. כך, שניצחון של כל אחד מהמועמדים בבחירות ב-5 בנובמבר נמצא בהישג יד.

גם סקרים ממוקדים במדינות המפתח - אלו המכריעות את המרוץ בשיטת הבחירות האמריקנית - המצב דומה. בסקר שפורסם ברשת CBS, האריס מובילה בפער קטן במישיגן - 50% מול 49% - ובוויסקונסין - 51% מול 49%. בפנסילבניה, השניים בתיקו.

בעוד שקמפיין טראמפ סבל מתקופה סוערת יחסית בשבועות שלאחר פרישתו של הנשיא ג'ו ביידן מהמרוץ ביולי, הסקרים האחרונים מצביעים על כך שבסיס התמיכה העיקרי שלו נותר נאמן לנשיא לשעבר.

הסקר של ניו יורק טיימס הראה שהבוחרים מרגישים שהם צריכים ללמוד יותר על האריס, בעוד שדעותיהם על טראמפ כבר מבוססות במידה רבה. בסקר, 28% מהמצביעים הפוטנציאליים אמרו שהם זקוקים למידע נוסף על המועמדת הדמוקרטית, בעוד שרק 9% אמרו את אותו הדבר על יריבה הרפובליקני. מאז שהאריס החליפה את ביידן בקיץ, היא חורשת את השטח, אך הגבילה את נאומיה הלא כתובים וקיימה מספר מועט של ריאיונות עם התקשורת.

קמלה האריס ודונלד טראמפ. רויטרס
טראמפ והאריס/רויטרס

העימות הקרוב, בלילה שבין שלישי לרביעי, יספק להאריס הזדמנות לפרט יותר על המדיניות שלה. המרוץ ביניהם כל כך צמוד, שכל מעידה של אחד המועמדים לאורך העימות בן השעה וחצי עשויה להיות משמעותית.

בעקבות הסקרים האחרונים, ג'ן אומאלי דילון, יו"ר הקמפיין של האריס, כתבה אתמול במייל לתומכיה "כפי שסגנית הנשיא האריס אמרה מיומה הראשון, אנחנו האנדרדוג במרוץ הזה. יש לנו הרבה עבודה לעשות כדי להבטיח שננצח בנובמבר הקרוב, וזה יחייב אותנו להמשיך לגייס כסף באגרסיביות".

היא הוסיפה ששיטת האלקטורים "מיטיבה עם המועמד הרפובליקני. אפילו ב-2020, כשביידן והאריס זכו ביותר קולות מכל מועמדים אחרים בהיסטוריה, הבחירות הסתכמו בכ-45 אלף קולות ברחבי מדינות מפתח. בנובמבר הקרוב, אנו צופים שהפער יהיה דק כתער באופן דומה. כל קול ייחשב".

בסקר של CBS, האריס נהנתה מיתרון דו-ספרתי על טראמפ בן ה-78 כשהבוחרים נשאלו למי יש את החוסן הנפשי והקוגניטיבי לכהן כנשיא, ו-%71 לא אהבו את דבריו של טראמפ על סגנית הנשיא - למשל, פקפוק במוצאה הגזעי - ומצאו אותם מעליבים.

עם זאת, הכלכלה והאינפלציה הוכחו כגורם מרכזי בכוונת הבוחרים להעדיף את טראמפ על פני האריס. בקרב מצביעים לבנים, שאינם בעלי השכלה אקדמית, טראמפ זכה להעדפה נרחבת לספק הזדמנויות כלכליות לאנשים ממעמד הפועלים, עם 53% לעומת 27% שסברו שהאריס מתאימה יותר לעשות זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully