וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה תקפה את רוסיה ביותר מ-140 כטב"מים, אישה נהרגה באזור מוסקבה

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 15:48

באחת המתקפות הגדולות ביותר מפרוץ המלחמה, נפגעו מבני מגורים בבירה הרוסית ועשרות טיסות חזרו על עקבותיהן בשל סגירה זמנית של נמלי תעופה. הקרמלין: ההנהגה בקייב היא האויב, נמשיך במלחמה. למרות הפלישה לקורסק, רוסיה טוענת: כבשנו עוד ארבעה יישובים במזרח אוקראינה

תיעוד: כטב"ם מתפוצץ באזור מגורים במוסקבה/טלגרם

יותר מ-140 כלי-טיס בלתי-מאוישים תקפו במהלך הלילה אזורים רבים ברוסיה, כולל הבירה מוסקבה והאזורים הסובבים אותה - כך דיווחו היום (שלישי) גורמים רוסיים רשמיים, באחת המתקפות האוקראיניות הגדולות ביותר על אדמת רוסיה מתחילת המלחמה לפני שנתיים וחצי.

המלחמה באוקראינה | כל העדכונים

מושל אזור מוסקבה, אנדריי וורוביוב, אמר שבעיירה רמנסקוי הסמוכה לבירה, כטב"מים פגעו בשני מבני מגורים רבי קומות והציתו שריפות, ואישה אחת נהרגה. שלושה בני אדם נוספים נפצעו. המושל הוסיף שחמישה מבני מגורים הסמוכים לאחד מאלו שנפגעו פונו מדייריהם בזמן ששירותי החירום פינו שברי כטב"מים.

בשל המתקפה האוקראינית הנרחבת - השנייה על רוסיה החודש - שלושה נמלי תעופה באזור מוסקבה נסגרו במשך כמה שעות. לפי רשות התעופה האזרחית של רוסיה, 48 טיסות הוסטו לנמלי תעופה אחרים.

שרידי מתקפת כטב"מים של אוקראינה על אזור מוסקבה, רוסיה, 10 בספטמבר 2024. רויטרס
שרידי מתקפת כטב"מים של אוקראינה על אזור מוסקבה, רוסיה, 10 בספטמבר 2024/רויטרס

לפי משרד ההגנה הרוסי, 144 הכטב"מים ששיגרה אוקראינה הופלו מעל תשעה מחוזות, בהם אלו הסמוכים לגבול ואחרים שנמצאים בעומק שטח המדינה. המתקפה על מוסקבה הבירה, שבה ובסביבותיה חיים יותר מ-21 מיליון איש, הייתה הגדולה ביותר במלחמה כולה. היא כללה, לפי הרוסים, לפחות 20 כטב"מים.

מוסקבה אינה נוהגת להודות בפגיעות ביעדיה, אך בחודשים האחרונים הגבירו בקייב את התקפות הכטב"מים שהעלו באש בתי זיקוק ופגעו בשדות תעופה צבאיים ומחסני נשק בשטח רוסיה.

דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, אמר לכתבים שהמתקפה היא תזכורת נוסף ל"אופי האמיתי" של הנהגת אוקראינה, שעליה נמנים "אויביה של רוסיה".

"אין שום דרך לקשור את התקיפות הליליות על שכונות מגורים לפעולה צבאית", טען פסקוב, אף שרוסיה ממטירה אש ללא אבחנה על עריה של אוקראינה כבר יותר משנתיים וחצי. "משטר קייב ממשיך לגלות את אופיו. הם האויבים שלנו ואנחנו חייבים להמשיך ב'מבצע הצבאי המיוחד' כדי להגן על עצמנו מפני פעולות כאלו".

ביום הראשון של החודש, צבא רוסיה אמר שהוא הפיל 158 כטב"מים בשמי יותר מ-12 מחוזות. זו הייתה ההתקפה הנרחבת ביותר של אוקראינה מאז תחילת המלחמה הגדולה ביותר שידעה אירופה מאז מלחמת העולם השנייה.

עוד בוואלה

למרות אזהרות המערב: "איראן העבירה טילים בליסטיים לרוסיה"

לכתבה המלאה
שרידי מתקפת כטב"מים של אוקראינה על אזור מוסקבה, רוסיה, 10 בספטמבר 2024. רויטרס
שרידי מתקפת כטב"מים של אוקראינה על אזור מוסקבה, רוסיה, 10 בספטמבר 2024/רויטרס

באוקראינה, הצבא דיווח הבוקר שהצליח להפיל 38 מתוך 46 כטב"מים ששיגרו הכוחות הרוסיים במהלך הלילה. מוסקבה מתמקדת בחודשים האחרונים בתשתיות האנרגיה של אוקראינה, לקראת החורף הקשה שעלול להותיר מיליונים ללא אספקת חשמל ראויה.

בנוסף למתקפות כטב"מים בעומק שטחה של רוסיה, שנועדו להעביר את הלחימה אל מעבר לקווי האויב, אוקראינה אף שלחה אלפי חיילים אל מחוז קורסק לפני חודש. המתקפה בקורסק שבמערב רוסיה תפסה את הקרמלין לא מוכן, אך ההתקדמות של הכוחות הרוסיים במזרח אוקראינה לא נעצרה.

משרד ההגנה של רוסיה טען היום שכוחותיו כבשו ביממה החולפת עוד ארבעה יישובים במחוז דונייצק, אחד מארבעת המחוזות האוקראיניים שמוסקבה תובעת לעצמה אף שהיא לא שולטת בכולם.

סרגיי שויגו, מזכיר המועצה לביטחון לאומי של רוסיה ושר ההגנה עד לאחרונה, אמר אמר היום שהכוחות הרוסיים מגבירים את קצב ההתקדמות שלהם במזרח אוקראינה. לדבריו, הם כבשו קרוב לאלף קמ"ר באוגוסט ושמונת הימים הראשונים של ספטמבר. היעד המרכזי הנוכחי של מוסקבה היא העיר האסטרטגית פוקרובסק, שאליה שלחו האוקראינים כוחות נוספים.

שויגו, שצוטט על ידי התקשורת הרוסית, הוסיף שכל עוד הכוחות האוקראיניים נמצאים בשטחה הריבוני של רוסיה, לא יתקיימו שום שיחות ביניהן. לדבריו, זו גם עמדתו של הנשיא ולדימיר פוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully