וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד לשוחד, שיטות ההסתרה - והסוכן "ג'ק ספארו" שחשף הכל: מאחורי הפשיטה על נמל אשדוד

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 10:26

לאורך השנים רקם הסוכן קשרים עם יבואנים מרחבי הארץ ויהודה ושומרון, ועם סוכנים המייצגים אותם. הוא החל לבדוק מכולות, ומצא בהן גם סחורה לא חוקית, כמו אמצעי לחימה, שהיו מיועדים להיכנס לארץ. עבודתו הביאה למעצר של עשרות חשודים בהעלמת סך בשווי מאות מיליונים

בוידאו: סיכול הברחת סיגריות בנמל אשדוד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

החשד לשוחד, שיטות ההסתרה - והסוכן "ג'ק ספארו" שחשף הכל: זה הסוכן החשאי של המשטרה שפעל במשך ארבע וחצי שנים והביא הבוקר לגל מעצרים, גם בקרב אנשי הנמל, בגין הברחות סחורה בנמל אשדוד.

הסוכן הסמוי החל את עבודתו ב-2020, במטרה לחשוף ולחקור את תופעת ההברחות בנמל. הוא הצליח לחדור תחת סיפור כיסוי שנבנה עבורו, לתוך מערך הבודקים בנמל, ולאורך השנים פעל רקם קשרים עם יבואנים מרחבי הארץ ויהודה ושומרון, ועם סוכנים המייצגים את היבואנים מול רשויות המכס, שלחלקם היו קשרים עם ארגוני פשע.

לאחר שספארו הצליח לרכוש את אמונם, החלו החשודים לבקש ממנו לסייע להם בהברחת סחורה המגיעה במכולות לנמל אשדוד, בכך שיבדוק לכאורה את תוכן המכולות שהגיעו ויצהיר על שוויו. בתמורה, הם הציעו ושילמו לו כספי שוחד בסך מאות אלפי שקלים. עוד עולה חשד כי אותם גורמים שיחדו גורמים נוספים, בהם עובד בית המכס באשדוד ועובד משרד התחבורה, שנעצרו גם הם.

לאורך השנים, ספארו בדק, במסגרת תפקידו, מאות מכולות שהגיעו לארץ, שבעבור עשרות מהן קיבל כאמור כספי שוחד מהחשודים בתמורה ל'העלמת עין' מסחורה שהועלמה במכולות בדרכים יצירתיות. למשל, מוצרי טבק שהוסלקו בתוך חלקים של בובות ראווה, ביגוד והנעלה של מותגי יוקרה חלקם חשודים כמזויפים שהוחבאו במכולה שהכילה ביגוד זול לכאורה, חלקי חילוף לרכבי יוקרה בפרט ורכבים בכלל שלא קיבלו את אישור משרד התחבורה.

רציפים "יתומים" בנמל אשדוד 1. ללא, מערכת וואלה
נמל אשדוד/מערכת וואלה, ללא

בנוסף, הסוכן תפס וגם היה שותף לעשרות תפיסות משמעותיות של מינהל המכס ברשות המיסים, של מכולות שהכילו סחורה אסורה ובלתי חוקית שהוסלקה במגוון דרכים יצירתיות, כגון אמצעי לחימה, תחמושת שהוסלקה בתוך שטיחים מגולגלים וחלקי נשק קטנים שהוסלקו בתוך ארגזים שהכילו ברגים לכאורה, שהיו אמורים כאמור להיכנס ארצה ולהיות מופצים ברחבי המדינה וביו"ש.

אחרי ארבע וחצי שנים, פשטו על בתיהם של עשרות חשודים בארץ וביו"ש, עצרו אותם וערכו חיפושים בהם נתפסו למעלה ממיליון שקלים במזומן, מטבע זר והמחאות, שמונה רכבי יוקרה, מסמכים, מחשבים ניידים, רכוש ונכסים שלפי החשד מקורם בעבירות כלכליות, בגינם יפתחו הליכי חילוט.

החשודים נחקרים בשעה זו במשרדי ימ"ר לכיש בחקירה משותפת של המשטרה חקירות מכס ומע"מ תל-אביב ובליווי הפרקליטות, בחשד לעבירות של הלבנת הון, מתן שוחד לפקיד מדינה, הברחת טובין ועבירות נוספות, ובהמשך יובאו בפני בימ"ש השלום לדיון בעניינם.

בנמל אשדוד טוענים כי נעשה עוול לנמל ובין החשודים אין כלל עובדי נמל.

  • עוד באותו נושא:
  • משטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully