וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב החטוף על השיחה הקשה עם נתניהו: "הזהרתי שלא אגיד דברים קלים"

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 8:33

אלחנן, אביו של החטוף אורי דנינו שגופתו חולצה מרצועת עזה, מתייחס למפגש הקשה עם ראש הממשלה. "ביקשתי סליחה בתחילת דבריי אבל אמרתי שאני חייב לומר את שעל ליבי. לגבי כל אותם 101 חטופים - אם יש סיכוי, אפילו קטן, להביא אותם - אוי לנו אם לא נעשה זאת", אמר ל-103FM

קויק: הרב יוסף נואם בהלוויית אורי דנינו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א'

"דבריי ישבו אצלי בלב, אני לא אכחיש. הייתה לי הזדמנות לומר אותם, אז אמרתי אותם. אני אמרתי מראש למקורביו כי אני לא אגיד לו דברים קלים": אלחנן דנינו, אביו של החטוף אורי דנינו שגופתו חולצה מרצועת עזה, מתייחס היום (שלישי) לשיחה הקשה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במפגש שערכו השניים - ותוכנה פורסם אמש בכלי התקשורת.

"הייתה לי איתו שיחה ביום ראשון ואמרתי לו שם כבר חלק מהביקורת. זכותו לא לבוא - הוא בחר לבוא. אני ביקשתי ממנו סליחה בתחילת דבריי אבל אמרתי שאני חייב לומר את שעל ליבי. לגבי כל אותם 101 חטופים - אם יש סיכוי, אפילו קטן, להביא אותם - אוי לנו אם לא נעשה זאת", את הדברים אמר ל-103FM.

"אני מקווה שהזזתי או שחדרתי לאחד מחדרי הלב שלו. אני מקווה, זו הייתה מטרתי. אנחנו לצערנו לא השתתפנו ולא הראינו נוכחות ברחובות בגלל שהבן שלנו היה חייל ולא ידענו מה זה יביא. אני באמת מבין לליבם של אלו המפגינים ברחובות, אבל דרכי לא כזו. לא יודע עד כמה זה עוזר, אבל יכול להיות שזה מביא סולידריות של הציבור כלפי המשפחות, וזה מה שחשוב".

אלחנן דנינו אביו של החטוף אורי דנינו, רה"מ בנימין נתניהו. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים,, עיבוד תמונה
אלחנן דנינו אביו של החטוף אורי דנינו, רה"מ בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים,

"תפסיקו להתעסק בלאסוף מנדטים ולהתעסק בסקרים מה יביא ומה לא. אני באמת לא יודע אם הייתה עסקה או לא. אבל סלח לי אדוני, הכול קרה במשמרת שלך. "אתה הרבה שנים בשלטון, הרבה מאוד, הבטון והדולרים נכנסו במשמרת שלך. אתה חייב את חייהם של כולם", האשים האב את ראש הממשלה.

בפתח השיחה, נתניהו אמר להוריו של דנינו: "אני רוצה להגיד לכם שהתפללנו וקיווינו להביא אותו ואת האחרים, וזה לא עלה בידינו. אני מתנצל בפניכם שלא עלה בידינו. כל כך היה מגיע לו להיות איתכם, ולכם מגיע להיות איתו".

"תפסיקו שם למעלה להתעסק בשטויות ולחרחר ריב ומדון. לא מגיע לנו את הארץ הזאת ללא אחדות. לא מגיע. לא תהיה לנו תקומה ללא הארץ הזאת", המשיך האב דנינו. "תסגור בבקשה את הלשכה שלך לעשר דקות עם עצמך ביום - ותחשוב איפה הערך היהודי שאתה מביא. תתבודד אתה עם בוראך ותחשוב איפה הקדוש ברוך הוא בתמונה שלך".

"אני פונה מפה בשביל האחרים שנשארו שם. השם זיכה אותי לנס שהבן שלי קבור בהר הקודש בעיר הקודש. לקבור גופה שלמה נהיה נס? לאיזה מצב הבאתם אותנו? איפה הגענו? מה קרה לכם? מה? תתעוררו", זעק האב השכול.

"תגבירו אחדות, תגבירו אהבת ישראל, תספיקו עם ספינים ושטויות, נו באמת, אתה מנהיג. נבחרת, נשלחת להנהיג. תנקה מעליך את כל השטויות. נכנס פה יותר מדי דברים פנימה", הוסיף. לכך השיב נתניהו בשאלה: "אילו דברים?"

אורי דנינו. מטה משפחות החטופים, אתר רשמי
אורי דנינו/אתר רשמי, מטה משפחות החטופים

אחד מאחיו של אורי השתתף בשיחה גם כן ואמר: "אין מחיר לחיים, לא לחיים ולא לקבר ישראל. אני מבקש, אם זה יעזור להביא אותם הביתה. אנחנו כבר לא יכולים. אנחנו ברוך ה' זכינו שאורי שלם קבור בהר הרצל. אבל עוד כמה חלקות ייפתחו שם בהר הרצל. כמה? די. כמה דם נשפך על המדינה. אנחנו לא חיים על החרב, אנחנו לא מקדשים את המוות, אנחנו מקדשים את החיים. עם ישראל מקדש את החיים".

נתניהו השיב לבני המשפחה: "כשאתם מדברים, הזעקה שלכם מוכרת לי. הרב אלחנן, אתה מדבר על המורשת היהודית שלנו. זו לא אמירה מהשפה אל החוץ, לא אצלך וגם לא אצלי". "אני לצערי לא הרגשתי ככה בשנה האחרונה", אמר האב אלחנן.

בהמשך, אמר נתינהו: "אני מכיר את התחושה הזאת שלכם. הזעקה שלכם והמועקה שלכם היא כל כך ברורה. אין יום ואין לילה. כל דבר מזכיר והכל כואב בצורה בלתי רגילה. אתה אמרת הלנצח נאכל חרב? והתשובה היא אם לא תהיה לנו חרב ביד החרב תאכל אותנו. אנחנו עומדים כאן מול מפלצות"

ולכך אלחנן השיב: "לא עשית את זה 15 שנה, אל תבוא עכשיו אחרי שהם שם לעשות את את זה. 15 שנה ישבת בשקט, לא עשית כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully