וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמחצית מתלמידי התיכון לא באו לבית הספר. ההנהגה מאיימת: ללא הסכמה - נחדש את השביתה

עודכן לאחרונה: 9.9.2024 / 21:07

לפי ההערכות, רק 50% מתלמידי התיכון פקדו את הכיתות - במחאה על ההודעה המאוחרת על סיום שביתת המורים. הנהגת התלמידים תסיים את השביתה מחר, אך מאיימת לחדש אותה עם העיצומים יימשכו. עם זאת, יו"ר ארגון המורים לא מתכוון לעצור: "סמוטריץ' רוצה לפגוע בנו, נמשיך במאבק"

רן ארז מכריז: שום דבר לא ימנע את השביתה ביום ראשון/ארגון המורים

סוף של שביתה אחת - היה התחלה של אחרת: במערכת החינוך מעריכים כי רק 50% מתלמידי התיכונים הגיעו היום (שני) לבית הספר. רובם בכיתה י', בעוד בי"ב התייצבו בשיעור נמוך מאוד. כזכור, אתמול בלילה הודיע ארגון המורים הודיע על השהיית השביתה בתיכונים, "למרות חוסר האחריות של משרד האוצר ופיצוץ במו"מ". בעקבות ההודעה המאוחרת החלה שביתה אחרת - של התלמידים - ביוזמת מועצת התלמידים והנוער הארצית והנהגת ההורים הארצית.

שביתת התלמידים אמנם תסתיים מחר, אך בהנהגה מזהירים: "במידה והצדדים לא יגיעו להסכמות עד ה-16 בספטמבר, מועצת התלמידים והנוער הארצית והנהגת ההורים הארצית יפתחו במהלך של שיבושים קיצוניים בפעילות מערכת החינוך בתיכונים. עיצומים הם לא שגרת לימודים, ולא נסכים לנרמל מצב שכזה בבתי הספר התיכוניים בישראל".

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, לא מתכוון לעצור: "הפסקת השביתה היא רק צעד טקטי. משרד האוצר רצה לרמות אותנו להחתים אותנו על הסכם שלא התכוון לבצע. סמוטריץ' החליט שכדי להוריד 40 מיליארד שקל מתקציב המדינה הוא מקפיא את השכר במגזר הציבורי. הוא רצה לפגוע במורים עם הסכם שלא התכוון לבצע. אנחנו נמשיך במאבק", אמר היום.

יו״ר ארגון המורים, רן ארז. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
יו״ר ארגון המורים, רן ארז/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. נגה מלסה, לע״מ,
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'/נגה מלסה, לע״מ

שר החינוך יואב קיש קרא לרן ארז לבטל את הציונים, בהם הזנת ציוני המגן לתלמידים. "אין שום סיבה לדרוש מהמורים לפגוע בתלמידים. אני קורא למורים להזין לתלמידים את ציוני המגן שלהם. בנוסף, אני פונה שוב לרן בבקשה להתעשת. השעה היא שעת מלחמה, יש הסכם מצוין על השולחן, בוא נסיים את האירוע המיותר הזה ונשוב להתמקד בעיקר - בקידום המורים, התלמידים ומערכת החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully