וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אלימות? מוגזם": אישום בהול הוגש כי חול נזרק על בן גביר. שנים לפני, ראש המטה שלו חשב אחרת

עודכן לאחרונה: 9.9.2024 / 18:38

המשטרה הגישה בתוך ימים ספורים כתב אישום נגד דנה גולדנברג בגין תקיפת עובד ציבור במהלך ביקורו של בן גביר בחוף בתל אביב. ב-2018, ראש המטה של השר, חנמאל דורפמן, לעג לעיתונאי שהלין כי הושלכה לעברו ביצה. "מי ישמע איזו מתקפה. זה לא נעים לקבל ביצה על הרצפה לידך"

חקירת האישה שזרקה חול על השר איתמר בן גביר/ערוץ 13

פרשת זריקת החול על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בחוף הים בתל אביב הבשילה היום (שני) לכתב אישום נגד דנה גולדנברג, בגין תקיפת עובד ציבור. עם זאת, רק לפני שש שנים, ראש המטה של השר, חנמאל דורפמן, הגיב לעיתונאי יריב אופנהיימר, שהלין כי הושלכה לעברו ביצה, וטען: "אלימות מכוערת? מוגזם ממש".

"מי ישמע איזו מתקפה. זה לא נעים לקבל ביצה על הרצפה לידך", כתב אז דורפמן בטוויטר.

חטיבת התביעות של המשטרה הגישה היום את כתב האישום נגד גולדנברג, הצעירה שהשליכה חול על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בחוף הים בתל אביב, שלושה ימים לאחר המקרה. גולדנברג מואשמת בסעיפים של תקיפת עובד ציבור והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. "היא חפנה בידה חול רטוב מהמים לכדי כדור בוץ קשיח, השליכה ונמלטה בריצה למעמקי הים", מפרטת המשטרה. מסגרת הענישה לעבירה זאת היא עד שלוש שנים.

במשטרה טענו כי אחרי השלכת כדור הבוץ נמלטה גולדנברג לים וסירבה לצאת מהמים. לפי המשטרה, "למרות בקשות חוזרות ונשנות של השוטר שתצא מהמים, היא לא נענתה ורק לאחר דקות ארוכות ושכנועים מצד מכר שלה היא החליטה לצאת מהמים. בנסיבות אלה הנאשמת הפריעה לשוטר בעת מילוי תפקידו".

פרקליטה עו"ד ניר אלפסה אמר לוואלה: "עיון קל בכתב האישום מבהיר יותר מכל מה שחשבנו - יחידת התביעות נרתמה כל כולה כדי להשביע את רצון השר הממונה עליה ולהגיש כתב אישום מופרז בחומרתו, מנותק כל קשר לעובדות. סטטיסטית כמעט לא נתקלים בהשלכות חול כעילה להגשת כתב אישום בגין תקיפה גם במקרה של עובדי ציבור".

חנמאל דורפמן ואיתמר בן גביר בחדר הסיעה של עוצמה יהודית בכנסת, 18 בדצמבר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
חנמאל דורפמן ואיתמר בן גביר בחדר הסיעה של עוצמה יהודית בכנסת, 18 בדצמבר 2022/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד הוסיף אלפסה כי יחד עם כתב האישום הוגשה בקשה להרחיק את גולדנברג מבן גביר עד תום ההליכים, וכי המשטרה לא מבקשת המשך מעצר. "כתב אישום מנותק", אמר. "בסופו של דבר התקרית נופחה מעבר לפרופורציות עד שנעזרים במלחמה כדי להעלות את מפלס המסוכנות. ההרחקה רק מגחיכה. המשטרה פועלת כיחידה הממלאת את האג'נדה של המשרד לביטחון לאומי, עכשיו גם יחידת התביעות".

בפתח הדיון אמר אלפסה: "לכאורה, לעולמי עד אין למשיבה בעיה להיות מורחקת מבן גביר. הקרבה שלו לא הייתה רצויה לה עוד ביום המקרה בחוף הים. מה שיוצר קושי הוא הכנסתה של מלחמת 7 באוקטובר כחלק כללי לכתב האישום משל היה מדובר במסיגת גבול". השופט אמר: "האמת שגם לי זה קלט את העין".

"מה שעוד מפריע הוא שמי שהגישו את כתב האישום זו יחידת התביעות המשטרתית, כשהמתלונן הוא השר האחראי עליה", המשיך אלפסה. נציגת המשטרה אמרה כי "לקחנו בחשבון שיש רכיב מסוכנות למרות מה שהוא טוען", וחבריה של נועה גיחכו. "היא תקפה שר בממשלה לעיני עוברים שבים כשטבעת אבטחה הדוקה סביבו".

"את רומזת שיש לה כישורים מיוחדים? אולי היא צלפית מצה"ל", צחק השופט. נציגת המשטרה ענתה: "היא לקחה את החוק לידיים". בתגובה אמר ‏אלפסה: "את החול לידיים". ‏השופט אמר בגיחוך: "אני מבין שאתה על חם אבל כבר מחזרת את הבדיחה על החול. זה חולני מצדך".

נציגת המשטרה המשיכה: "היא נמלטה לתוך הים ולא שמעה למי שקרא לה לצאת. מעלה חשש להימלטות. לעניין מורת רוחו של חברי מסעיף 7 באוקטובר, המשיבה עצמה בהודאותיה במשטרה מתארת כי עשתה כן בשל התסכול שחשה מזה שבשעת מלחמה וכהגדרתה 'בזמן שהשר אמור לבקר משפחות חטופים הוא בוחר לטייל בחוף הים עם ילדיו'. זה הרקע והחומרה הנסיבתית בכתב האישום".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בחוף היום בתל אביב לצד רוחצות ורוחצים

6 בספטמבר 2024. ניצן גריב, מערכת וואלה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בחוף היום בתל אביב לצד רוחצות ורוחצים 6 בספטמבר 2024/מערכת וואלה, ניצן גריב

השופט סיכם כי "ההפרעה לשוטר, בזמן שכוח משטרה מנסה לעצור אותה נמלטה לים עד ששוכנעה לצאת מהגלים. יצוין כי לכאורה כתב האישום מפרט שקיימת עילת מסר שעניינה מסוכנות לביטחון הציבור, אך בפועל בכותרת הבקשה משתמע שמטרת הבקשה היא רק להבטיח התייצבות. ככל שמדובר באי יצירת קשר עם המתלונן השר בן גביר אין לכלול בו גם מפגשים אקראיים שיכולים להיווצר כמו נוכחות לא מתוכננת בהפגנה או במסעדה". השופט דחה בקשת המשטרה להפקדת מזומן ואי-יצירת הקשר עם בן גביר תימשך עד תום ההליכים. הדיון הבא ייערך ב-17 בדצמבר.

האם שרון אמרה לוואלה: "היעילות של המשטרה בתיק הזה ביחס לאחרים שכוללים אלימות משמעותית או נזק רציני בהרבה, שם בכלל לא נפתחת חקירה לפעמים, במקרה הזה כל המשטרה נרתמה על מנת להגיש את כתב האישום במהירות האפשרית. במשטרה שיקרו וטענו בתקשורת שהבת שלי לא משתפת פעולה ולא מוסרת שמות, בזמן שהמשטרה כבר מזמנת חשודים על סמך פרטים שהיא מסרה קודם לכן".

האירוע התרחש כאשר הגיע השר בן גביר יחד עם משפחתו וילדיו הצעירים אל סיור בחופי העיר תל אביב, מלווה במאבטחים וגורמי משטרה. הגעת השר למקום גרמה לסערה וחלק מהנוכחים בחוף ביקשו להצטלם ולהתחבק עם השר, בעוד שאנשים נוספים שהיו בחוף צעקו לעברו קריאות גנאי ועל פי החשד גולדנברג, ששהתה בחוף גם היא, זרקה על פי הטענות חופן של חול רטוב לעבר השר בן גביר, שפגע בו ובאנשים סביבו.

המשטרה לקחה את גולדנברג מהמקום לחקירה ולמעצר, ומעצרה הוארך על ידי בית המשפט עד לצאת השבת. במוצאי שבת שוחררה גולדנברג למעצר בית, לאחר ששהתה במעצר בנווה תרצה בסוף השבוע. "שמחה שהסיפור האבסורדי הסתיים סוף סוף. מקווה שלא יהיו עוד עצורים בנסיבות כל כך מגוחכות ושהמדינה תהיה יותר שפויה. אני בטוחה שהיא תתמודד עם איסור ההתקרבות לבן גביר בשמחה רבה", בירכה אימה שרון גולדנברג. בהמשך, הודתה שרון לפעילים שסייעו לה, בפוסט שכתבה ב-X. "מצד אחד, מאוד עצוב לי שנועה שלי היתה צריכה לחוות יממה מסויטת של מעצר, איזוק, הובלה בניידת, לילה בנווה תרצה ודיון מיותר בבקשה להארכת מעצר נוספת. מצד שני, הקלה גדולה. תקווה גדולה. אמונה שעדיין יכול להיות פה טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully