וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבן שלי נרצח במנהרה שאתה בנית": השיחה הקשה בין אב החטוף שמת בשבי - לנתניהו

עודכן לאחרונה: 9.9.2024 / 19:48

בשיחה שקיימו, ופורסמה בכאן רשת ב', האשים האב השכול את רה"מ בכך שהכסף שהעביר לחמאס גרם לרצח של בנו. "תפסיקו להתעסק בשטויות ולחרחר ריב ומדון", התחנן הרב אלחנן דנינו, "לאיזה מצב הבאתם אותנו? לאיפה הגענו?"

נתניהו אחרי השיחה הקשה עם האב השכול: אני מקשיב, אני לא שופט. 9 בספטמבר 2024/לעמ

הרב אלחנן דנינו, אביו של רס"ר אורי דנינו - חייל צה"ל שנחטף ונרצח בשבי חמאס וגופתו הושבה לישראל, תקף את רה"מ בנימין נתניהו בשיחה שהגיעה לידי כאן רשת ב' ופורסמה היום (שני) בתוכנית של רן בנימיני ויגאל גואטה. "הבן שלי נרצח במנהרה שאתה בנית", האשים האב השכול את רה"מ נתניהו - בשיחה הקשה שקיימו.

"תפסיקו להתעסק בלאסוף מנדטים ולהתעסק בסקרים מה יביא ומה לא. אני באמת לא יודע אם הייתה עסקה או לא. אבל סלח לי אדוני, הכול קרה במשמרת שלך. "אתה הרבה שנים בשלטון, הרבה מאוד, הבטון והדולרים נכנסו במשמרת שלך. אתה חייב את חייהם של כולם", האשים האב את ראש הממשלה.

בפתח השיחה, נתניהו אמר להוריו של דנינו: "אני רוצה להגיד לכם שהתפללנו וקיווינו להביא אותו ואת האחרים, וזה לא עלה בידינו. אני מתנצל בפניכם שלא עלה בידינו. כל כך היה מגיע לו להיות איתכם, ולכם מגיע להיות איתו".

"תפסיקו שם למעלה להתעסק בשטויות ולחרחר ריב ומדון. לא מגיע לנו את הארץ הזאת ללא אחדות. לא מגיע. לא תהיה לנו תקומה ללא הארץ הזאת", המשיך האב דנינו. "תסגור בבקשה את הלשכה שלך לעשר דקות עם עצמך ביום - ותחשוב איפה הערך היהודי שאתה מביא. תתבודד אתה עם בוראך ותחשוב איפה הקדוש ברוך הוא בתמונה שלך".

"אני פונה מפה בשביל האחרים שנשארו שם. השם זיכה אותי לנס שהבן שלי קבור בהר הקודש בעיר הקודש. לקבור גופה שלמה נהיה נס? לאיזה מצב הבאתם אותנו? איפה הגענו? מה קרה לכם? מה? תתעוררו", זעק האב השכול.

"תגבירו אחדות, תגבירו אהבת ישראל, תספיקו עם ספינים ושטויות, נו באמת, אתה מנהיג. נבחרת, נשלחת להנהיג. תנקה מעליך את כל השטויות. נכנס פה יותר מדי דברים פנימה", הוסיף. לכך השיב נתניהו בשאלה: "אילו דברים?"

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

אחד מאחיו של אורי השתתף בשיחה גם כן ואמר: "אין מחיר לחיים, לא לחיים ולא לקבר ישראל. אני מבקש, אם זה יעזור להביא אותם הביתה. אנחנו כבר לא יכולים. אנחנו ברוך ה' זכינו שאורי שלם קבור בהר הרצל. אבל עוד כמה חלקות ייפתחו שם בהר הרצל. כמה? די. כמה דם נשפך על המדינה. אנחנו לא חיים על החרב, אנחנו לא מקדשים את המוות, אנחנו מקדשים את החיים. עם ישראל מקדש את החיים".

נתניהו השיב לבני המשפחה: "כשאתם מדברים, הזעקה שלכם מוכרת לי. הרב אלחנן, אתה מדבר על המורשת היהודית שלנו. זו לא אמירה מהשפה אל החוץ, לא אצלך וגם לא אצלי". "אני לצערי לא הרגשתי ככה בשנה האחרונה", אמר האב אלחנן.

בהמשך, אמר נתינהו: "אני מכיר את התחושה הזאת שלכם. הזעקה שלכם והמועקה שלכם היא כל כך ברורה. אין יום ואין לילה. כל דבר מזכיר והכל כואב בצורה בלתי רגילה. אתה אמרת הלנצח נאכל חרב? והתשובה היא אם לא תהיה לנו חרב ביד החרב תאכל אותנו. אנחנו עומדים כאן מול מפלצות"

ולכך אלחנן השיב: "לא עשית את זה 15 שנה, אל תבוא עכשיו אחרי שהם שם לעשות את את זה. 15 שנה ישבת בשקט, לא עשית כלום".

אלחנן דנינו אביו של החטוף אורי דנינו, רה"מ בנימין נתניהו. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים,, עיבוד תמונה
אלחנן דנינו אביו של החטוף אורי דנינו, רה"מ בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים,

"אני לא אספר לכם מה קרה בחדרי חדרים", אמר נתניהו. בשלב זה, שרה נתניהו, שהשתתפה בשיחה, הוסיפה: "היית די לבד" נתניהו השיב: "לבד. מול כל העולם, מול נשיא ארה"ב". שרה הוסיפה: "ומול גורמי הצבא כאן".

ראש הממשלה הזה הצהיר: "להילחם ולהסביר שזה לא רק חמאס וחיזבאללה, זה נשק אטומי שהם יטילו פה על כולנו. אני נכנס יום-יום לחדר ושואל את עצמי 'בשביל מה אתה כאן? בשביל ליהנות ממנעמי השלטון?'"

"איזה מנעמים?", העירה שרה.

מלשכת נתניהו נמסר בעקבות פרסום השיחה: "אני שומע את הזעקה של משפחות החטופים שאיבדו את היקר להן מכל. רעייתי ואני הולכים למפגשים קורעי לב, שפשוט שוברים את הלב לרסיסים. אני שומע, אני מקשיב, אני גם לא שופט, ואני עושה הכל כדי להחזיר את החטופים וכדי לנצח במלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully