וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלחמת הצפון" מסלימה: חיזבאללה מרחיב את הירי לעבר אזורים לא מפונים

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 0:38

נסראללה ממשיך לבחון את רף ההבלגה של ישראל ומעז יותר. היום הארגון כבר פגע בבניין מגורים בלב נהריה עם כטב"ם. מרכז עלמא: "חיזבאללה מעלה את רף תקיפות התגובה ככל שהמלחמה נמשכת"

תקיפות מבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון/דובר צה"ל

האירוע החמור שהתרחש היום (שני) שבו נרשמה פגיעה ישירה במגדל מגורים בנהריה, מבסס עוד את המגמה בעלייה בירי של חיזבאללה לאזורים לא מפונים - ירי לטווח מעל 5 ק"מ מהגבול. "הגורם המשפיע ביותר על מגמת העלייה הוא חיסול בכירים בחיזבאללה", אומרת דנה פולק ממרכז עלמא, שניתחה את הנתונים.

"בנוסף לכך, חיזבאללה מעלה את רף תקיפות התגובה ככל שהמלחמה נמשכת". את הירידה היחסית במספר אירועי הירי לאזורים לא מפונים בחודש אוגוסט (45), נמוך מחודש יולי (51), מייחסים בעלמא למתקפת המנע של צה"ל ב-25 באוגוסט שהצליחה לשבש את מתקפת התגובה שתכנן חיזבאללה כנקמה על חיסול פואד שכר.

"להערכתנו, מדיניות האש של חיזבאללה לא השתנתה באופן מהותי בחודש האחרון". בסיכום חודש אוגוסט ציינה פולק כי " חיזבאללה שומר על הכללים והגבולות שקבע בתחילת המלחמה ומדיניות האש שלו תואמת בשלב זה להודעות הרשמיות שלו ולהצהרות הפומביות של נסראללה".

פגיעה ישירה בבניין בנהריה. צילום: פלאש 90, עיבוד תמונה
פגיעה ישירה בבניין בנהריה/עיבוד תמונה, צילום: פלאש 90

"הירי הישיר והפגיעה באזורים אזרחיים אינו דבר חדש" פולק מציינת, "מתחילת המלחמה חיזבאללה מצהיר בלקיחות האחריות שלו על תקיפת יישובים ישראלים". מאוקטובר 2023 ועד ה- 9 בספטמבר 2024, חיזבאללה ביצע 469 מתקפות ישירות לעבר אזורים אזרחיים.

מספר זה לא כולל 701 מתקפות שכוונו, על פי חיזבאללה, ליעדים צבאיים אך בפועל בעלי פוטנציאל פגיעה במרחבים אזרחיים ובפועל גם פגעו בהם. דוגמה אחרונה לכך ראינו הבוקר כשחיזבאללה שיגר כטב"מים מתאבדים, לטענתו לעבר בסיס צבאי דרומית לעיר נהריה, אולם בפועל הכטב"ם פגע ישירות בבניין מגורים בעיר.

הלגיטימציה שנותן חיזבאללה לתקיפות הללו, היא הפגיעה של צה"ל באזרחים בלבנון, אבל במרכז עלמא מדגישים כי "הסיבה המרכזית לפגיעת אזרחים בלבנון היא כי מרבית פעילותו הצבאית של חיזבאללה מוטמעת באוכלוסייה האזרחית ומשולבת בתשתיות אזרחיות בדרום לבנון. חיזבאללה פועל במרחבים אזרחיים ומשתמש באזרחים כמגן אנושי".

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
גרף שמראה את תקיפות חיזבאללה על איזורים בישראל שלא פונו מאזרחים. 9 בספטמבר 2024. ALMA, אתר רשמי
גרף שמראה את תקיפות חיזבאללה על איזורים בישראל שלא פונו מאזרחים. 9 בספטמבר 2024/אתר רשמי, ALMA

חיזבאללה מנסה לשמר את "משוואת הכאב" - מידה תחת מידה. כאשר נפגעים אזרחים בלבנון הוא מקפיד לתקוף בתגובה יישובים אזרחיים. בנאומו ב-17 ביולי, נסראללה הצהיר כי אם ישראל תמשיך בהרג אזרחים, חיזבאללה ירחיב את טווח הירי ליישובים חדשים אליהם לא ירה עד כה.

בחיזבאללה מימשו את האיום ושיגרו בשבוע שעבר מטח רקטות גראד לעבר קיבוץ נאות מרדכי, יישוב שחיזבאללה טען כי הותקף לראשונה, זאת בתגובה לתקיפת צה"ל בקבריח'א שם נפגעו אזרחים לבנונים. פולק מציינת שחיזבאללה מדגיש מעת לעת את "משוואת הכאב" בלקיחות האחריות שלו, זאת כדי להדגיש לקהל "הבייס" שלו, כי הוא עומד במילתו ופועל להגן על אזרחי לבנון ומשמש כ"מגן לבנון".

לב ליטמן ואיה ידידיה שכטב"ם חיזבאללה פגע להם היום בבניין בנהריה.. באדיבות המצולמים, באדיבות המשפחה
לב ליטמן ואיה ידידיה שכטב"ם חיזבאללה פגע להם היום בבניין בנהריה./באדיבות המשפחה, באדיבות המצולמים

לב ליטמן ואיה ידידיה הם שניים מדיירי הבניין שנפגע. לב ואיה הם חלק מהקיבוץ העירוני של בוגרי השומר הצעיר בנהריה, קהילה שיתופית של צעירים, העוסקים בחינוך ופעילות חברתית. שניהם החליטו יחד עם חבריהם להישאר בנהריה למרות האיום הביטחוני, ולהוביל תכנית חירום קהילתית ופעילויות חינוכיות לילדים ובני נוער בנהריה והסביבה. כל חברי הקיבוץ העירוני של השומר הצעיר מתגוררים בבניין שנפגע.

"התחושות היום ממש קשות" מספרת איה. "אנחנו כל הזמן חיים בפחד, מחכים ל'מלחמה האמיתית'. יש חוויה של הפקרות, הממשלה לא מנהלת את הסיטואציה בצפון".

"עברנו עם הקיבוץ לעיר לפני שנה" סיפר לב. "במאי סיימנו תהליך רכישת דירות, והחלטנו להשתקע בעיר. הבוקר נפגעה תחושת הביטחון שלנו. חייבים לתת פיתרון. זאת עיר, אי אפשר לפנות אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully