וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המליאה אישרה בקריאה ראשונה את הגדלת הגירעון עבור הוצאות המלחמה

עודכן לאחרונה: 9.9.2024 / 15:25

ברוב של 58 חברי כנסת שתמכו אל מול 52 שהתנגדו, אישרה הכנסת בקריאה ראשונה את פריצת תקציב 2024. רוב הסיעות בקואליציה שאיימו להתנגד בהצבעה הסירו את האיום ותמכו בהצעה. סמוטריץ': "הערכנו שהמלחמה תסתיים ועד יולי התושבים יוכלו לחזור, ולצערי זה לא קרה"

סמוטריץ' תוקף את נגיד בנק ישראל אמיר ירון/מעריב

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה את פריצת תקציב 2024, כשרוב הסיעות בקואליציה שאיימו להתנגד בהצבעה הסירו את האיום ותמכו בהצעה לאחר הבנות עקרוניות עם שר האוצר ואנשי משרדו. 58 תמכו, 52 חברי כנסת התנגדו, וההצעה כעת תובא לוועדת הכספים.

ההצעה של שר האוצר שאושרה במליאה בעצם מגדילה את הגירעון ב-3.357 מיליארד שקלים, עבור הוצאות המלחמה ובהם עלויות פינוי יישובי קו העימות, ליווי החטופים המשוחררים וסיוע לאנשי המילואים. שר החינוך, יואב קיש, הציג את ההצעה ואמר: "קשה לי למצוא חבר כנסת שיתנגד למטרות הכל כך ראויות בתקצוב שמוגש פה. לכולם ברור שצריך להמשיך לממן את האתגר האזרחי של המלחמה, כולל תוספות למילואימניקים, למפונים וכיוצא בזה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר במליאת הכנסת 9 בספטמבר 2024. נועם מושקוביץ / דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
השרים בן גביר וזוהר במליאת הכנסת, היום/אתר רשמי, נועם מושקוביץ / דני שם טוב, דוברות הכנסת
אחמד טיבי במליאת הכנסת 9 בספטמבר 2024. נועם מושקוביץ / דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
ח"כ אחמד טיבי במליאה/אתר רשמי, נועם מושקוביץ / דני שם טוב, דוברות הכנסת

סמוטריץ', סיכם את הדיון: "החוק הזה הוא חלק ראשון משני חוקים שמרכיבים תוספת תקציבית שנועדה להארכת מימון המפונים בעיקר בצפון בבתי המלון ובחלופות השונות, וכמובן הנלוות לפינוי כמו דמי אבטלה, מענקי עידוד תעסוקה והגדלה של תכנית מעטפת המילואימניקים. הערכנו שהמלחמה תסתיים ועד יולי התושבים יוכלו לחזור לצפון ולדרום ולצערי זה לא קרה. כאשר המלחמה מתארכת וצריך תוספת למפונים ולמילואימניקים - צריך לעשות את זה. בחוק הזה אין הגדלה של הגירעון. אנו מעריכים שאחרי ההגדלה הזו אנו עדיין שומרים על יעד הגירעון שהצבנו בתקציב המלחמה המתוקן. הגירעון הוא לא לינארי, וברבעון האחרון של השנה הגירעון יתכנס אל היעד שלו של 6.6%. כרגע אנו שולטים בהוצאות האזרחיות, הגירעון יתכנס חזרה אל היעד שהצבנו. מרבית המדדים של הכלכלה הישראלית מדהימים. החברה הישראלית מגלה נחישות וממשיכה להניע את גלגלי המשק והכלכלה. מה שאנו מביאים היום זו הגדלה נקודתית ממוקדת ומגודרת להמשך הטיפול במפונים ובמילואימניקים".

ישיבה לציון 75 שנים לכינון הכנסת ט"ו בשבט, מליאת הכנסת, 24 בינואר 2024. נועם מושקוביץ/דני שם טוב, דוברות הכנסת
מליאת הכנסת/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ/דני שם טוב

הסיעות "המרדניות" שבסופו של דבר תמכו בתקציב הן יהדות התורה ועוצמה יהודית, לאחר שהשתיים איימו שלא יתמכו בהצעה לפני שהגיעו כאמור להבנות עם האוצר.

מעוצמה יהודית נמסר הבוקר כי "הושגו סיכומים עם משרד האוצר ויו"ר הקואליציה לגביי תיקוני התקציב, כך שהכספים והתקנים המיועדים לגופי המשרד לביטחון לאומי ייכללו בתיקוני התקציב עליו תצביע הכנסת ביום חמישי הקרוב. לאור זאת, סיעת עוצמה יהודית תצביע בעד התקציב".

גם יהדות התורה נסוגה כאמור מהאיום להצביע נגד התקציב, זאת לאחר שיחות שניהלו בימים האחרונים עם שר האוצר סמוטריץ' ואנשי משרדו. חברי הסיעה יתמכו בהצעה לפרוץ את מסגרת התקציב ולערוך בו שינויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully