וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב האיומים: יהדות התורה וסגן השר מעוז מאיימים לא לתמוך בתקציב המדינה

עודכן לאחרונה: 3.9.2024 / 15:04

ביהדות התורה הצהירו: עד שלא יוסדרו תקציבי החינוך החרדי - נחרים את ההצבעות על התקציב. נוסף לכך, היא תובעת לדאוג לתקציבי הישיבות שנפגעו מפסיקת בג"ץ על גיוס חרדים לצה"ל. סגן השר אבי מעוז, שזועם על נתניהו בגלל תקציבים שלטענתו לא הועברו לו, הודיע שיצביע נגד

בווידאו: אבנים על הרכב וקריאות גנאי: השר גולדקנופף הותקף בהפגנה/צילום: רוני כנפו, שימוש לפי חוק 27א לזכויות יוצרים

יהדות התורה הודיעה היום (שלישי) לנתניהו כי עד שלא יוסדרו תקציבי החינוך החרדי, תחרים המפלגה את הדיונים וההצבעות על תקציב המדינה.

במפלגה דורשת בין היתר את מימוש תוכנית "אופק חדש" שתגדיל את תקציבי בתי הספר של רשתות החינוך החרדיות המפלגתיות כולל זו של ש"ס ותשפר גם את שכר המורים, מעבר לתקציבים הניתנים להם כיום. באפריל המדינה הודיעה לבג"ץ כי רשתות החינוך החלו ליישם את ההסכם - שבא לידי ביטוי בהגדלת היקף שעות העבודה של המורים - על דעת עצמן וללא ערבות המדינה. כמו כן, הרשתות ממשיכות לעשות זאת למרות הוראה מפורשת של משרד האוצר להקפיא את היישום ולא לשלם תוספות שכר על אופק חדש למורים. בכך הסירה המדינה מעצמה אחריות לטענות של עובדים ברשתות על כך שלא יקבלו את תוספות השכר שהובטחו להם על ידיהן, לאחר שנדרשו לעבוד שעות נוספות.

נוסף לכך, המפלגה דורשת לכסות חוב של רשת "החינוך העצמאי" המזוהה עמה המוערך ביותר מחצי מיליארד שקלים. אחד הדברים שיוצרים את הגרעון הוא חוב של 82.5 מיליון שקלים לרשות המסים. סכום הקרן הוא 37 מיליון ויחד עם ריבית והצמדה הוא הגיע ל-55 מיליון שקלים. החוב נוצר בשל אי תשלום מס שכר לגמלאים במשך ארבע שנים. סכום הקרן הוא 37 מיליון ויחד עם ריבית והצמדה הוא הגיע ל-55 מיליון שקלים. יחד עם הקנסות מגיע הסכום ל-82.5 מיליון שקלים, אבל על הקנסות מוכנה רשות המיסים לוותר.

דרישה נוספת של המפלגה החרדית היא לדאוג לתקציבי הישיבות שנפגעו מפסיקת בג"ץ שקבעה כי בהיעדר מעמד חוקי של "תורתו אומנותו" אין להמשיך לשלם תקציבים מהמדינה לתלמידים שאינם זכאים לפטור מגיוס לצה"ל.

אבי מעוז במליאה לפני ההצבעה על החלת דין רציפות על חוק הגיוס, 11 ביוני 2024. דני שם טוב, דוברות הכנסת
זועם על נתניהו. סגן השר אבי מעוז במליאת הכנסת/דוברות הכנסת, דני שם טוב

זמן קצר לאחר הודעת יהדות התורה, גם סגן השר אבי מעוז הודיע כי יצביע נגד תקציב המדינה. מעוז זועם על ראש הממשלה בנימין נתניהו ועל לשכתו, בטענה כי לא העבירו לו את התקציבים שהובטחו לו במסגרת ההסכם הקואליציוני. בשבועות לפני סיום הפגרה מעוז נעדר מכל ההצבעות שהובילה הקואליציה, מאותה סיבה בדיוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
יצחק גולדקנופף. ראובן קסטרו
יצחק גולדקנופף/ראובן קסטרו

במאי, יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, איים בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי אם לא יוסדרו תקציבי החינוך החרדי בהקדם, יתפטר מתפקידו. גם ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה הצטרף לאיום, ואמר שיתפטר מתפקידו כיו"ר ועדת הפנים בכנסת אם הכספים לא יועברו.

הח"כים החרדים האשימו את משרד האוצר על כך שהוא בולם את ההסדרה, וטוענים כי הוא פועל להפיל את הממשלה.

חודשיים לפני, על רקע המשבר סביב חוק הגיוס, אמר גפני כי "בלי לומדי התורה אין לנו זכות קיום בארץ הזאת". הוא הוסיף, "אחרי אלפיים שנות גלות עם ישראל חזר להיות עם יהודי בארצו וזה בזכות לומדי התורה שממשיכים את המסורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully