וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורים משהים את השביתה, תלמידי התיכון חוזרים לבית הספר: "עושים מאיתנו צחוק"

עודכן לאחרונה: 9.9.2024 / 17:39

יו"ר ארגון המורים הודיע כי הוא משהה את השביתה, "מתוך אחריות למדינה, למורים ולתלמידים", אחרי עיכובים במו"מ. סמוטריץ' וקיש בירכו: "השביתה לא היתה מוצדקת מלכתחילה". בעוד שהמורות זעמו על הארגון: "ציפינו למו"מ עיקש". דניאל, תלמידת כיתה י"ב: "זה מאוד מתסכל"

רן ארז מכריז: שום דבר לא ימנע את השביתה ביום ראשון/ארגון המורים

תלמידי התיכון חוזרים הבוקר (שני) לספסל בית הספר. זאת, יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הודיע אמש על השהיית השביתה של המורים בתיכונים - זאת לדבריו, "מתוך אחריות למדינה, למורים ולתלמידים". יו"ר ארגון המורים רן ארז, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ונציגי משרדי האוצר והחינוך נפגשו אתמול שעות ארוכות בניסיון להביא לפריצת דרך שתסיים את השביתה, שנמשכת זה שבוע.

עם זאת, ההודעה הלילית הפתאומית הספיקה לעורר את רוגזם של רבים, שרתחו על ההתראה הקצרה.
"לעשות צחוק מתלמידי ישראל ולהודיע ב-23:30 בלילה שמחר יש לימודים בתיכונים, תחת עיצומים - לא בבית ספרנו", מסרו מועצת התלמידים והנוער הארצית והנהגת ההורים הארצית, "אנו קוראים לתלמידי ישראל לא להגיע מחר לתיכונים וקוראים להורים לא לשלוח את ילדיהם, התלמידים הם לא כלי משחק בידי אף אחד מהצדדים". לפי ההודעה המשותפת, "כבר שנתיים וחצי שתלמידי ישראל סובלים תחת עיצומי ארגון המורים, לימודים עם עיצומים זאת לא שנת לימודים. אנו נשקול את המשך צעדינו".

גורמים בחדר המו"מ סיפרו על ההתקדמות במגעים בין ארגון המורים לאוצר, שהביאה להפסקת השביתה. לדבריהם, במהלך השיחה אתמול חלה לראשונה התקדמות בנושא החוזים האישיים, המכשול המרכזי להסכם, אך בהמשכה הצדדים נסוגו ושבו לדווח על פערים גדולים.

"למרות חוסר האחריות של משרד האוצר ופיצוץ במו"מ אנו מודיעים על השהיית השביתה", הודיע יו"ר ארגון המורים. "הלימודים יחודשו מחר בחטיבות העליונות וממשיכים במאבק בדרכים אחרות".

לעומתו, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ושר החינוך יואב קיש בירכו. "טוב שארגון המורים עצר את השביתה, שלא היתה מוצדקת מלכתחילה. בוודאי לא בזמן מלחמה. אפשר להמשיך לנהל מו"מ מבלי לפגוע בתלמידים במורים ובהורים", הצהיר סמוטריץ'. "במלחמה לא פוגעים במורים ובתלמידים.
‏לא בשביתות ולא בעיצומים", טען קיש.

כיתה בתיכון עירוני ד' ת"א, 23 בפברואר 2023. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
כיתה בתיכון עירוני ד' ת"א, 23 בפברואר 2023/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו
יו״ר ארגון המורים -רן ארז במסיבת עיתונאים בה יודיע על צעדים ארגוניים חדשים והמשך המאבק,. -, צילום מסך
יו״ר ארגון המורים -רן ארז במסיבת עיתונאים בה יודיע על צעדים ארגוניים חדשים והמשך המאבק,/צילום מסך, -
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. נגה מלסה, לע״מ,
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'/נגה מלסה, לע״מ

ההחלטה מגיעה לאחר תסיסה מהשטח. בימים האחרונים היו מורים שחזרו לבית הספר ושברו שביתה. עם זאת, הנסיגה מהשביתה ללא הסכם עוררה תרעומת בקרב חלק מהמורים. "אתם בושה וחרפה לציבור עובדי ההוראה, נתנו לכם מנדט לנהל משא ומתן עיקש על השכר שלנו על מעמדנו, על התנאים הסוציאלים שלנו, על עקרונות החינוך, מה השארתם לנו? כלום ושום דבר", נכתב בקבוצה של מורים שתמכו בשביתה.

"הותרתם אותנו ללא הסכם מטיב, פגעתם לנו בשכר חודש אוקטובר, שמונה ימים מלאים שירדו מהמשכורות שלנו ולא שלך רן ארז, פגעתם ברוח הגבית שנתנו לכם, נשארנו עם ניקוי שכר משנה שעברה ללא רטרו של שנה שלמה מתאריך 1 בספטמבר 2023, יצרתם משבר אמון בינינו לביניכם ולא נסמוך עליכם יותר. לגבי העיצומים זה רק סיפורים, מכרתם אותנו בזול, תתביישו לכם עלק לטובת ציבור המורים והתלמידים על מי אתם באים לעבוד? עלינו? בושה וחרפה אין לכם מנדט אצלי הרסתם כל חלקה טובה אפשרית, אם היית חכם רן ארז היקר היית מנהל שביתה אחרי החגים ומפעיל לחץ לקראת בגרויות חורף אם היית חכם ואחד שאכפת לו לא הייתה מתקפל כמו עגלה של תינוק, אתם בושה שברתם את האמון לא נסלח לכם אותי אתם לא מייצגים".

דניאל שטיין, תלמידת י״ב ונציגה בוועד התלמידים באורט חקלאי פרדס חנה. באדיבות המצולמים
דניאל שטיין, תלמידת י״ב ונציגה בוועד התלמידים באורט חקלאי פרדס חנה/באדיבות המצולמים

"זה מאוד מתסכל, ככה לא עושים את זה, לא מודיעים בחצות בלי שאפשר היה בכלל להתכונן", אמרה לוואלה דניאל שטיין בת ה-17, תלמידת י"ב ונציגה בוועד התלמידים באורט חקלאי פרדס חנה.
"כשהודיעו בלילה אז בקבוצה של הכיתה היה הרבה בלגן על זה. כלום לא היה ברור. ברור שיש את הרצון לחזור כבר לשגרה כי אנחנו בלי שגרה כבר הרבה זמן, אבל הכינו אותנו לזה שהשביתה תמשך עד אחרי החגים, ככה גם אמרו לנו מארגון המורים. כולנו שמענו את זה ונערכנו בהתאם לזה. להרבה מהילדים היו תכניות להיום, לי למשל יש פגישה חשובה בתל אביב שאני לא רוצה להפסיד וככה ייצא שאני מפסידה את היום הראשון ללימודים", הוסיפה.

"לא ככה מודיעים על סיום שביתה", אמר לוואלה אדם עאמר בן ה-17 מכפר ג'וליס בגליל המערבי, תלמיד י"ב בבית הספר הריאלי העברי בחיפה הנוסע לביה"ס יום-יום בתחבורה ציבורית. עוד הוסיף: "כששמעתי על זה הייתי אחוז אחד שמח ותשעים ותשעה אחוזים לא שמח. כדי להגיע לבית הספר בשמונה לי זה אומר לקום בחמש בבוקר, ועם ההודעה והכל הצלחתי להירדם רק באחת וחצי ולא רק אני, גם אמא שלי שהיא בעצמה מורה במקצועה וששמעה את ההודעה איתי. אבל אלה רק עניינים של יום ראשון של לימודים. חייב להוסיף שחוץ מזה לא ברור למה חזרו פתאום מהשביתה ואם ככה חזרו אז למה שבתו".

אדם עאמר מכפר ג׳וליס, תלמיד י״ב בבית הספר הריאלי העברי בחיפה. באדיבות המצולמים
אדם עאמר מכפר ג׳וליס, תלמיד י״ב בבית הספר הריאלי העברי בחיפה/באדיבות המצולמים

איתמר בן שלום, תלמיד כיתה י''ב זועם על ארגון המורים. "אני מרגיש שהשביתה הזאת פגעה ביכולת של התלמידים להרגיש שגרה", אמר. "אני מתרגש ושמח להתחיל את שנת הלימודים כי אני אוהב ללמוד". פהד נסראללה, תלמיד נוסף, חיזק את דבריו של איתמר."ארגון המורים חסר לכם עמוד שדרה. כל זה היה בשביל מה?", הוסיף. "מבאס שמודיעים לנו באמצע הלילה שחוזרים ללימודים בבוקר", סיפר אביב, חברם לכיתה. תלמיד אחר, דוד ישורון, התרעם על כך שעושים פוליטיקה על חשבון הילדים. "לא צריך לערב את התלמידים בסכסוכים של הארגון עם משרד החינוך והאוצר". התלמיד יונתן רז סיכם: "אמנם מבואסים שהודיעו לנו ברגע האחרון שחוזרים ללימודים, אבל שמחים להתחיל את השנה החדשה בכיתה י"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully