וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ יואב סגלוביץ על פסיקת בג"ץ: "לוין פשוט נמנע מהתוצאה שהוא לא רוצה"

עודכן לאחרונה: 9.9.2024 / 15:38

"לוין לא מבצע את תפקידו. מתק שפתיים מצד אחד ופטיש חמש קילו מצד שני", כך אמר ח"כ יואב סגלוביץ ל-103fm. לדבריו, לאחר כמעט שנה שלוין נמנע לכנס את הועדה ולמנות נשיא לבי"המש העליון, האפשרות שלא ימלא את פסק הדין של בג"ץ מאיימת לסכן את המדינה ולהחריף את הקרע בעם

בצל הוראת בג"ץ היום (ראשון) לשר המשפטים יריב לוין לכנס את הוועדה למינוי שופטים על מנת לבחור את נשיא העליון, ח"כ יואב סגלוביץ מסיעת יש עתיד התייחס לתגובתו של לוין בראיון ל-103fm.

"במובנים רבים זו מהומה רבה על לא מהומה. התגובה של לוין מופרכת. בסוף בית המשפט נתן המון זמן ללוין לקבל את ההחלטה והוא נמנע מלכנס את הוועדה. למעשה, אין נשיא לבית המשפט העליון מ-16 באוקטובר. חבל שלוין נוהג כך, ובסוף הוא מפיל את התיק וטוען טענות כנגד בית המשפט העליון".

עוד הוסיף: "הניסיון לצבוע ניגוד העניינים של בית המשפט העליון בהקשרים האלה היא מופרכת. הוועדה לבחירת שופטים מורכבת ממספר מרכיבים - שופטים, פוליטיקאים, ולשכת עורכי הדין. מה שעשה לוין הוא להימנע מלכנס את הוועדה, כי בחירת נשיא בית משפט עליון לא צריכה רוב מיוחד. הוא פשוט נמנע מהתוצאה שהוא לא רוצה".

"הוא משתמש בסמכות שלו לרעה", אמר על התנהלותו של לוין. "זו שימוש לרעה בסמכות. בסוף, במקום להגיד 'טעיתי', הוא מתגולל על בית המשפט. אפשר להסיק מזה רק רעה חולה אחת - לוין לא מבצע את תפקידו בכלל, בכל התחומים. זה מה שאני מבין מכל השנה האחרונה. מתק שפתיים מצד אחד ופטיש חמש קילו מצד שני".

על האפשרות שלוין לא יקיים את פסק הדין של בג"ץ, אמר: "המשמעות של אי ביצוע פסק דין כלפי שר במדינת ישראל זה על ראשו של ראש הממשלה והממשלה. במדינת ישראל לחייבים לציית לפסק דין. אני מזכיר לכולם את התקופה שאנו נמצאים בה, ומאיפה התחיל כל האסון שקרה עלינו, כל הפיצול בעם. ללוין יש אחריות על העניין הזה אישית".

שר המשפטים יריב לוין במליאת הכנסת 24 ביולי 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
שר המשפטים יריב לוין במליאת הכנסת 24 ביולי 2024/פלאש 90, יונתן זינדל

סגלוביץ התייחס גם למעצר החשודה בזריקת חופן חול על השר בן גביר, ואמר: "הייתי מצפה שאנשים קצת יותר בכירים יראו את הסוגייה ויבינו מה המשמעות על הדרך שבה רואים את משטרת ישראל. זה אירוע רע, שצבוע כל כולו בצבע פוליטי, וחבל שכך. לחקור צריך, לעצור זה אירוע אחר לגמרי".

"זה אירוע שלא היה נכון שיעשה. זה אירוע מופרע בכל קנה מידה, אי אפשר שלא לתת בזה סימנים - שר עבריין שיושב על כיסא השר לביטחון פנים - לצערי זה משפיע על הפיקוד. זה עצוב לי מאוד", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully