וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו ביהודה ושומרון, גם בירדן איראן תנצל אבטלה ועוני כדי להניע צעירים לטרור"

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 18:55

על רקע הפיגוע במעבר אלנבי, אל"מ (מיל') ד"ר משה אלעד סיפר בראיון ל-103fm על הברית הביטחונית בין ירדן וישראל. לירדן יש אינטרס ביטחוני משמעותי לשמר את הברית, אבל הקיצוניות הפוליטית יכולה לחדור לשכבות החלשות בחברה בחסות איראן

קויק: פיגוע במעבר אלנבי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א'

ברקע הפיגוע הבוקר (ראשון) במעבר אלנבי וסגירת הגבול בין ישראל לירדן, ד"ר אל"מ (מיל') משה אלעד, מזרחן וחוקר החברה הערבית, הסביר את משנתו על הברית בין ישראל לירדן ב-103fm.

"שיתוף הפעולה הבטחוני לא מושפע מיחסים עם נתניהו", אמר. "הוא מושפע מאיזה איומים קיימים. אותו דבר גם אפשר להגיד על מצרים ועל הרשות הפלסטינית. היו המון משברים בעבר שאיימו על שיתוף הפעולה שקראו לו רגיש ושברירי, אבל הוא לא כזה. יש פה עניין של אינטרסים, ירדן תלויה מאוד בישראל - גם מבחינה ביטחונית וגם מבחינה מודיעינית. האינטרס הירדני הוא הרבה יותר גדול".

עוד הוסיף: "יש כמובן את האיום של האופוזיציה, האיום האיסלמי שגורם לראשי השלטון לפעמים להוריד את ראשם למטה, לתת הרגשה שהם כביכול כועסים ושיש 'משברון', אבל כפי שאתה יודע חולפים כמה ימים וכל העניין חזר לשגרה".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
זירת הפיגוע במעבר אלנבי, בקעת הירדן 8 בספטמבר 2024. זק"א
זירת הפיגוע במעבר אלנבי, בקעת הירדן 8 בספטמבר 2024/זק"א

"האיראנים נכנסים לנישה של האבטלה החמורה והעוני ביהודה ושומרון, והם מציעים לצעירים פלסטינים עבודה בטרור. הצעירים קוראים לזה עבודה והאיראנים מנצלים את זה, והם מנצלים את זה גם בירדן, שם המצב לא הרבה יותר טוב. השאלה היא איך מונעים את הדבר הזה, במיוחד כשאתה לא נותן אלטרנטיבה".

על מלך ירדן אמר: "הוא לא יבוא למשפחותיהם של שלושת הנרצחים כמו אבא שלו, הוא לא יקוד קידה ולא ילווה את זה במשא יח"צ כמו אביו שעשה את זה למשפחות הנרצחים בבית שמש בזמנו. בנו עבדאללה לא קורץ מאותו חומר והוא הרבה יותר חששן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully