וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ לא יכול להציל את החברה האזרחית בישראל

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 18:12

פסק הדין של בג"ץ שחייב את שר המשפטים לכנס את הוועדה לבחירת שופטים כדי למנות נשיא לביהמ"ש העליון צודק בתוצאה, אבל שוגה במסר. מול שר כמו לוין שמועל בתפקידו נדרשת חברה אזרחית מתפקדת, ולא בית משפט שמתנהג כמו גננת

תגובת שר המשפטים יריב לוין בנוגע להחלטת בג"ץ. 8 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27א

זה שוב קרה, שופטי בג"ץ הצילו את החברה הישראלית מההתעמרות של שר המשפטים יריב לוין באזרחים ובתפקוד מערכת המשפט. לוין מועל בתפקידו ולא מוכן למנות נשיא לבית המשפט העליון, ובכך הוא גוזר שיתוק על המערכת שגם ככה כורעת תחת העומס הרב שמוטל עליה.

ועדיין, אסור להתבלבל, פסק הדין של בג"ץ הוא ניצחון פירוס, משום שהוא ממחיש את חולשתה של החברה האזרחית בישראל שלא מסוגלת לסלק ממשלה כושלת שפועלת נגד אזרחיה.

דיון בעתירה למניעת ביקורת של מבקר המדינה לגבי מלחמת "חרבות ברזל" ,בית המשפט העליון, 17 ביולי 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
פסק הדין של בג״ץ ממחיש את חולשתה של החברה האזרחית בישראל/פלאש 90, חיים גולדברג

בסוגיית המתח שבין סמכותו של השר לכנס את הוועדה לבחירת שופטים לבין השמירה על תכלית החוק - מינוי נשיא לעליון ואי השארת בית המשפט בלי נשיא קבוע - קבעו השופטים באמצעות פרשנות משפטית שתכלית החקיקה גוברת.

אבל אנו לא חיים בעולם של פרשנות משפטית אלא בעולם של נרטיבים חברתיים ושם מתגלה תמונה עגומה. החברה האזרחית בישראל לא מצליחה להתמודד עם קושי פוליטי בלי בג"ץ.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
שר המשפטים יריב לוין במליאת הכנסת 24 ביולי 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
גוזר שיתוק על המערכת שגם ככה כורעת תחת העומס הרב שמוטל עליה. השר יריב לוין/פלאש 90, יונתן זינדל

בנקודת הזמן הזאת נותר רק לקוות שלוין יכנס את הוועדה, ימנה נשיא לעליון, ושהחברה הישראלית תצליח לגדל מנהיגות אזרחית שיונקת את כוחה מהאזרחים ולא מפסקי דין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully