וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הפיגוע הרצחני - התברר: בצה"ל לא ציידו את החיילים שמוצבים במעבר אלנבי בנשק אישי

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 17:44

חימוש החיילים במעבר הוא צעד מתבקש, נוכח המתיחות הגוברת בגזרה. לפני שבוע בלבד החליטו בצה"ל לחמש את חיילי המטה, שאמונים על הקישור הצבאי בין צה''ל לצבא ירדן - אולם לא הספיקו לעשות זאת. מדובר צה"ל נמסר: "החיילים משרתים תחת אבטחת הכוח הלוחם של הגדוד"

חשד לפיגוע במעבר אלנבי/מד"א

ברקע הפיגוע הרצחני במעבר אלנבי שאירע מוקדם יותר היום (ראשון) מתברר כי בצה"ל טרם ציידו את החיילים מחטיבת תב"ל בנשק אישי. מדובר בצעד מתבקש, נוכח המתיחות הגוברת בכלל הגזרות בכלל - וביהודה ושומרון בפרט.

בצה"ל מאשרים שישנה היערכות לחמש את חיילי החטיבה, הגם שאינם מוצבים במקום ככוח אבטחה ייעודי אלא בתפקידי מטה במסגרת תפקידם להיות אמונים על הקישור הצבאי בין צה''ל לצבא ירדן.

ההחלטה על חימוש החיילים התקבלה לאחר שמפקד אגף האסטרטגיה והמעגל השלישי, האלוף אליעזר טולדנו, ערך סיור בשבוע שעבר והופתע לגלות שהם אינם חמושים. האחריות הכמעט בלעדית לאבטחת המעבר נתונה בידי רשות שדות התעופה ואילו צה''ל פועל במקום ככוח מסייע בדומה לסיוע שהמשטרה מספקת לרש"ת באבטחת נמל התעופה בן גוריון.

זירת הפיגוע במעבר אלנבי, בקעת הירדן 8 בספטמבר 2024. Yonatan Sindel, פלאש 90
זירת הפיגוע במעבר אלנבי, בקעת הירדן 8 בספטמבר 2024/פלאש 90, Yonatan Sindel

לפני מספר שבועות משתמש העונה לשם Rock Mada התריע בציוץ בחשבונו ברשת איקס (לשעבר טוויטר) על הסכנה בכך שאנשי המעבר לא נושאים נשקים: "הגבול עם ירדן הפך לגבול חם, הברחות והתראות לחטיפת חיילים", כתב.

"יש שם מעבר, אלנבי, למעבר סחורות ואנשים, במעבר יש הרבה חיילים ואין להם נשקים. הגיע טולדנו האלוף, נדהם שאין נשקים ואמר למפקד שם, מיד לחמש אותם. עברו שבועיים - האם החיילים קיבלו נשקים? ברור שלא. אחרי החטוף או הפיגוע הבא יתעוררו", הבוקר שיתף מחדש את הציוץ וכתב: "כאילו זה לא היה ברור. סליחה ממי שנהרג. שוב".

מעבר אלנבי, בקעת הירדן, 8 בספטמבר 2024. רויטרס
מעבר אלנבי, בקעת הירדן, 8 בספטמבר 2024/רויטרס

מדובר צה"ל נמסר: "לאחרונה הוחלט כי חיילי צה"ל המשרתים בחטיבת תב"ל במרכז הקישור מעבר אלנבי ישאו נשק אישי. הליך מימוש ההחלטה לנשיאת נשקים אישיים לחיילים מתבצע בימים אלה".

בהודעה עוד נכתב כי: "החיילים המשרתים במרכז הקישור במעבר אלנבי לא נמצאים במוסף הבידוק, אלא במרכז הקישור הנמצא בבסיס. בנוסף, החיילים משרתים תחת אבטחת הכוח הלוחם של הגדוד שמצוי באופן קבוע במעבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully