וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמש הערות על תיאטרון האבסורד של משטרת ישראל - שנעצר בבית המשפט

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 14:51

שופט השלום בת''א הורה לשחרר למעצר בית את נועה גולדברג, החשודה בזריקת חול על השר בן גביר. בכך סימן בית המשפט למשטרה את הקו האדום, אך לא בטוח שזה יספיק. השתוללות המשטרה והבקשה להאריך את מעצרה אמורות להפחיד את כולנו

תיעוד החשודה בתקיפת איתמר בן גביר מובלת למעצר/מעריב

שופט בית המשפט השלום בת"א מריו (מנחם) קליין הורה אמש (שבת) לשחרר למעצר בית את נועה גולדברג - החשודה בזריקת חול על השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

יש לציין שגולדברג לא גיבורה ואם היא זרקה חול על השר, דבר שהיא מכחישה אותו, אז המעשה שלה ראוי לכל גינוי, אבל ההשתוללות של המשטרה והבקשה להאריך את מעצרה אמורות להפחיד את כולנו. חמש הערות על תיאטרון האבסורד של משטרת ישראל בחסות השר בן גביר:

הצעירה החשודה בזריקת חול על השר איתמר בן גביר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נועה גולדברג, הצעירה החשודה בזריקת חול על השר איתמר בן גיבר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

זוטי דברים - חוק העונשין

חוק העונשין, החוק שמסדיר את הענישה הפלילית בישראל קובע: "לא יישא אדם באחריות פלילית למעשה, אם, לאור טיבו של המעשה, נסיבותיו, תוצאותיו והאינטרס הציבורי, המעשה הוא קל ערך." ובמילים אחרות, זריקת חול על שר היא מעשה מטופש אבל הוא לא מסוכן ולכן הוא קל ערך. אולי כדאי שמישהו במשטרה יפתח פעם את ספר החוקים של מדינת ישראל.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

"הנבואה ניתנה לטיפשים"

השופט ד"ר מריו (מנחם) קליין שהורה על שחרורה של גולדברג כתב בסיום החלטות את המילים הבאות: "אמנם אחרי חורבן בית המקדש, נקבע שהנבואה ניתנה לטיפשים אך מספר חודשים לפני ההתקפה האיסלמונאצית על יישובי עוטף עזה, התרעתי על כך שם לא נהיה תלויים זה בזה, בסוף נהייה תלויים זה ליד זה."

השופט קליין כתב את זה בחודש מרץ לפני שנה בהחלטה שבה הוא הורה לא לשחרר מפגין נגד המהפכה המשפטית, כך כתב: "נגיד שאחרי שיבושים, חסימת כבישים, סרבנות לשרת ולשלם מיסים - הממשלה תיכנע. מה אז? אולי כעבור שבועיים ילמדו תומכי החקיקה כיצד משיגים הישגים במדינה ויתחילו הם לשתק את המשק? אם לא נפנים שחיינו תלויים זה ליד זה, נהיה תלויים זה ליד זה." כך שאי אפשר לחשוד בו שהוא הגיע עם פסיקה מהבית אלא שגם הוא ממש לא השתכנע שנשקפת סכנה מזריקת חול ולכן הורה על מעצר בית.

תיאטרון האבסורד

לדיון אמש הגיעה אגף החקירות של מחוז ת"א נצ"מ זיו שגיב. עצם ההגעה שלו לדיון שהוא בגדר זוטי דברים היא טירוף הדעת. מישהו במשטרה כנראה התבלבל וחשב שמדובר בדיון בהארכת מעצר של ראש ארגון פשע. קשה להבין את ההתנהגות של המשטרה אמש מלבד רצון לרצות את השר שנתן עדות גם הוא בחקירה הזאת, ואם הוא היה מגלה אחריות ציבורית הוא היה מורה מיד למשטרה להירגע ולא להמשיך להליכים משפטיים איתה.

דיון הארכת מעצרה של הצעירה החשודה שזרקה חול על איתמר בן גביר. אורי סלע
מחוץ לדיון הארכת מעצרה של הצעירה החשודה בזריקת חול על השר בן גביר/אורי סלע

אלימות משטרתית

בשבועות האחרונים אנו עדים להתנהגות אלימה מצד המשטרה כלפי עיתונאים. עמיתי, בר פלג מהארץ זכה לכמה דחיפות כאלה בשבועות האחרונים, ויש עוד עיתונאים שזכו להרגיש את נחת זרועה של המשטרה רק בגלל שהם העזו לסקר את ההפגנות. קשה להתשחרר מהתחושה שהמשטרה קלה על ההדק ביד אחת ורגישה מאד ביד השניה. האינטרס של כולנו שהמשטרה תהיה אפקטיבית, אבל האינטרס של כולנו שהיא לא תהיה פוליטית והיא בדרך לשם.

פרשת שופטים בושה

אמש קראנו בבית הכנסת את פרשת שופטים שאמורה להזכיר לכולנו את הפרשה התאומה שלה. פרשת משפטים. כשהמשטרה עיכבה בחוסר צדק משווע ובבריונות את עו"ד שירה שפיץ בגלל שהיא סיננה לעבר היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט בשבת, פרשת משפטים בושה, היא זכתה לפיצוי של 70 אלף שקלים חדשים ובצדק. מעניין שמי שזעק אז נגד העיכוב תומך בכל עוז במעצר, אבל צביעות היא לא דבר חדש במחזותינו. מכל מקום, תתארו לכם איזה פיצוי גולדברג יכולה לקבל בגלל ההתנהגות המופקרת של המשטרה.

תגובת משטרת ישראל

ביום שישי הותקף ח"כ השר איתמר בן גביר כאשר בילה עם ילדיו בחוף גאולה בת"א. על פי החשד תושבת ת"א, בת 27, השליכה לעברו חופן חול ונמלטה לתוך המים . שוטרים שהיו במקום עצרו אותה מיידית לחקירה ונכלאה בבית המעצר נווה תרצה.

ממשטרת ישראל נמסר: "מחובתה של המשטרה למצות את החקירה עד תום ולמנוע את שיבושה ומעצרה של החשודה קיבל את אישורו של ביהמ"ש למרות הערעור שהוגש ע"י בא כוחה.
אמש החליט בית המשפט לשחררה למעצר בית מוחלט, בתנאים ערבויות ופיקוח הוריה, שימנעו את החשש למסוכנות ושיבוש החקירה והחקירה נמשכת".

"באשר למצבה הרפואי של החשודה יודגש כי לשירות בתי הסוהר קיימים כלים לבחון את המצב הרפואי של עצורים ולטפל בהם על פי הצורך, ככל שיש. לצערנו, במקום לגנות חציית קו אדום של חופש ביטוי, לאלימות פיזית כלפי שר במדינת ישראל, מדינה אשר חוותה אסונות על רקע אלימות אידאולוגית, ראינו השתלחות חסרת פרופורציה במשטרת ישראל. מסע ההכפשות הבוטה נגד המשטרה ושוטריה, כולל פרסומים החוטאים לאמת ולעובדות, ויוצרים תמונה מעוותת של המציאות ופוגעים בעבודת המשטרה ובלגיטימציה של שלטון החוק".

"משטרת ישראל היא משטרה א-פוליטית המטפלת בעבירות ללא משוא פנים ובמקצועיות, ללא קשר לאישיות כזו או אחרת וכל ניסיון לפגוע בעבודת המשטרה ולצבוע את השוטרים בגוון פוליטי חוטא לאמת, פוגע בקיומו התקין של שלטון החוק ובמשילות גופי האכיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully