וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משפט ושואה": הסדנה החדשה שתלמד נשיאת העליון לשעבר חיות

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 10:36

השופטת בדימוס תלמד בשנת הלימודים הקרובה בבית הספר למשפטים במכללת ספיר סדנה שתעסוק בנושא של משפט ושואה. חיות היא דור שני להורים ניצולי שואה מרומניה

בווידאו: נשיאת העליון אומרת שהשיח הציבורי מידרדר למקומות מסוכנים והבשיל עד כדי קריאות פגיעה בשופטים/צילום: תקשורת לשכת עורכי הדין

נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, השופטת אסתר חיות, תלמד בשנת הלימודים האקדמית הקרובה סדנה ייחודית בבית הספר למשפטים במכללה האקדמית ספיר. המידע פורסם לראשונה הבוקר (ראשון) במעריב.

חיות, שפרשה מכס השיפוט באוקטובר בשנה שעברה עם הגיעה לגיל 70, תלמד במכללה המצויה בעוטף עזה סמוך לשדרות. הסדנה הייחודית תהיה בנושא "משפט ושואה" והיא מיועדת לסטודנטים הלומדים בבית הספר למשפטים שבמכללה.

השופטת חיות בעצמה היא דור שני להורים ניצולי שואה מיהדות רומניה. ד"ר עידו עשת, דיקן בית הספר למשפטים, כתב לסטודנטים: "בשם בית הספר למשפטים, אני מבקש לברך את כבוד הנשיאה בדימוס על בחירתה ללמד בבית הספר למשפטים בספיר ולהודות לה. אני משוכנע שתהא זו הזדמנות פז עבור הסטודנטים/יות שילמדו את הסדנה בהוראתה".

מכללת ספיר. שי מכלוף
המכללה האקדמית ספיר שבסמוך לשדרות. חיות תלמד סדנה ייחודית בבית ספר למשפטים./שי מכלוף

נשיאת העליון לשעבר התייחסה בכמה הזדמנויות בפומבי לנושא השואה. אחת ההתייחסויות ניתנה בכמה מאמרים בספר בשם "זיכרון ומשפט" שפורסם לפני כשנתיים בהוצאת יד-ושם והוא פרי עטם של שופטי עליון.

שם נכלל מאמר מטעמה בשם: "מי מגן על הפרט? כבוד האדם ותפקידם של בתי משפט עליונים בדמוקרטיה: לקחים מגרמניה". בין היתר כתבה חיות במאמר כי "הלקח ההיסטורי מלמד שהעצמאות השיפוטית ואי-התלות של השופטים ברמה המוסדית וברמה האישית הן הערובות החשובות לכך שתישאר בידי הפרט כתובת לפנות אליה לשם הגנה על זכויותיו". לדבריה של חיות היו גם מתנגדים באקדמיה, שחלקו עליה והאירו צדדים שונים באירועים ההיסטוריים בגרמניה באותה התקופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully