וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: משפחת האמריקנית שנורתה למוות מאש צה"ל דורשת חקירה עצמאית

עודכן לאחרונה: 7.9.2024 / 22:06

לפי החשד, אייגי בת ה-26 נורתה אתמול בראשה כשנכחה בהפגנה ליד שכם. היא הובהלה לבית חולים בעיר הפלסטינית, שם נקבע מותה. כעת, דורשת משפחתה מנשיא ארה"ב ביידן לערוך חקירה עצמאית בכל הנוגע למקרה

פרו-פלסטינים מפגינים בפריז נגד השתתפות ישראל באולימפיאדה/רויטרס

משפחתה של אייסנור אייגי בת ה-26, שלפי החשד נורתה בראשה מאש צה"ל בהפגנה ליד שכם, יצאה היום (שבת) בדרישה לערוך חקירה עצמאית בנושא. כך, לפי דיווח, בו נמסר גם כי הדרישה הועברה לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

האירוע הטרגי התרחש לכאורה אתמול, אז דווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא על אזרחית אמריקנית שהשתתפה במחאה נגד הרחבת התנחלויות בגדה המערבית ונורתה למוות בראשה על ידי חיילי צה"ל. פואד נפאע, מנהל בית החולים רפידיה בשכם אמר שהצעירה הגיעה לבית החולים במצב אנוש, עם פציעת ראש קשה. "ניסינו לבצע בה פעולות החייאה, אך לרוע המזל נאלצנו לקבוע את מותה", אמר.

מדיווחים נוספים עולה שהפעילה היא אייסנור אייגי, בת 26, שהגיעה לשטחים ביום שלישי להשתתף בפעילות של תנועת הסולידריות הבינלאומית. סוכנות הידיעות מסרה שהמקרה אירע במהלך הפגנה שבועית של אקטיביסטים בביתא, עיירה ליד שכם, שהותקפה פעמים רבות על ידי מתנחלים.

אייסנור אייגי, שנהרגה על פי החשד מאש צה"ל בשטחים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אייסנור אייגי, שנהרגה על פי החשד מאש צה"ל בשטחים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דובר צה"ל מסר בתגובה: במהלך פעילות כוחות הביטחון סמוך לביתא היום הכוח הגיב בירי לעבר מסית מרכזי שהשליך אבנים לעבר הכוחות, והיווה איום על כוחותינו. נבדקת טענה כי אזרחית זרה נהרגה מירי במרחב, פרטי האירוע ונסיבות פגיעתה בבדיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully