וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פעילה אמריקנית נהרגה מאש צה"ל בעת הפגנה נגד ההתנחלויות בשטחים

עודכן לאחרונה: 6.9.2024 / 19:25

על פי הדיווחים, הפעילה, אייסנור אייגי, בת 26 נורתה בראשה בעת הפגנה שבועית בעיירה ביתא ליד שכם. אייגי החזיקה גם באזרחות טורקית. משרד החוץ הטורקי מסר: מגנה את הרצח שבוצע על ידי ממשלת נתניהו. מדובר צה"ל נמסר שנפתחה אש לעבר משליך אבנים, ושהדיווח נבדק

הפלסטינים מדווחים על מכוניות ומבנים שהוצתו על ידי מתנחלים בעיירה ג׳ית שבאזור שכם. לפי הסהר האדום, פלסטיני נפצע קשה מירי של מתנחלים./ללא קרדיט

סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא דווחה היום (שישי) שאזרחית אמריקנית שהשתתפה במחאה נגד הרחבת התנחלויות בגדה המערבית נורתה למוות בראשה על ידי חיילי צה"ל. פואד נפאע, מנהל בית החולים רפידיה בשכם אמר שהאישה הגיעה לבית החולים במצב אנוש, עם פציעת ראש קשה. "ניסינו לבצע בה פעולות החייאה, אך לרוע המזל נאלצנו לקבוע את מותה", אמר.

מדיווחים נוספים עולה שהפעילה היא אייסנור אייגי, בת 26, שהגיעה לשטחים ביום שלישי להשתתף בפעילות של תנועת הסולידריות הבינלאומית.

סוכנות הידיעות מסרה שהמקרה אירע במהלך הפגנה שבועית של אקטיביסטים בביתא, עיירה ליד שכם, שהותקפה פעמים רבות על ידי מתנחלים.

דובר צה"ל מסר בתגובה: במהלך פעילות כוחות הביטחון סמוך לביתא היום הכוח הגיב בירי לעבר מסית מרכזי שהשליך אבנים לעבר הכוחות, והיווה איום על כוחותינו. נבדקת טענה כי אזרחית זרה נהרגה מירי במרחב, פרטי האירוע ונסיבות פגיעתה בבדיקה".

אייסנור אייגי, שנהרגה על פי החשד מאש צה"ל בשטחים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אייסנור אייגי, שנהרגה על פי החשד מאש צה"ל בעיירה ביתא/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דובר משרד החוץ האמריקני מתיו מילר מסר: "אנחנו מודעים למותה הטראגי של האזרחית האמריקנית אייסנור אייגי היום בגדה המערבית. אנחנו שולחים את תנחומינו העמוקים למשפחתה ואוהביה. אנחנו אוספים בדחיפות מידע נוסף על נסיבות מותה, ונודיע דברים נוספים כאשר נדע יותר. אין מבחינתנו דבר שנמצא בעדיפות גבוהה יותר מאשר ביטחונם של אזרחים אמריקנים". שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר במסיבת עיתונאים כי הוא מגנה את הריגתה של אייגי, והוסיף שחייבים לגלות מה קרה.

דובר מטעם המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן אמר כי ארה"ב "מוטרדת באופן עמוק" ממותה של אזרחית אמריקנית בגדה המערבית. "פנינו לממשלת ישראל וביקשו הבהרות ומידע נוסף וביקשו שתיפתח חקירה לגבי נסיבות המקרה", אמר הדובר מטעם הבית הלבן.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אש בשטחים פלסטיניים, 6 באוגוסט 2024. דוברות יש דין, אתר רשמי
אש בשטחים פלסטיניים, 6 באוגוסט 2024/אתר רשמי, דוברות יש דין

משרד החוץ הטורקי אישר כי האזרחית הזרה שנהרגה בגדה היא גם אזרחית טורקיה. נשיא טורקיה טאיפ ארדואן פרסם הודעה שבה נאמר: "אני מגנה את הפעולה הברברית של ישראל נגד מחאה אזרחית בגדה המערבית, ומתפלל לאלוהים על נשמתה של אייסנור אייגי שאבדה את חייה. טורקיה תמשיך לפעול מעל כל במה נגד הכיבוש הישראלי ומדיניות רצח העם של ישראל".

ממשרד החוץ הטורקי נמסר: "גילינו בצער עמוק שאזרחית מדינתו אייסנור אזגי אייגי נהרגה בידי כוחות הכיבוש הישראליים בשכם, בגדה המערבית. אנחנו שולחים את תנחומינו לקרובה. אנחנו מגנים את הרצח שבוצע על ידי ממשלת נתניהו. ישראל מנסה להפחיד את כל מי שבא לעזרת העם הפלסטיני ונאבק בדרכי שלום נגד רצח העם. מדיניות אלימה זו לא תצליח. הרשויות הישראליות מבצעות פשעים נגד האנושות , ומי שתומך בהם ללא תנאי יישא בתוצאות בעזרת בתי הדין הבינלאומיים".

העיירה ביתא מהווה מוקד לחיכוכים בין מתנחלים לפלסטינים מזה שנים, בעיקר עם תושבי המאחז אביתר, שפונה פעמים אחדות, ושהקמתו הוסדרה לפני כחודשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully