וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים בבגין: "נתניהו אומר לכם, אם ילדכם ייחטף ממיטתו - אף אחד לא יחזירו"; איילון דרום נחסם

עודכן לאחרונה: 8.9.2024 / 0:15

שבוע לאחר חילוץ גופות החטופים מעזה, צומת בגין סוערת. אנדריי קוזלוב, שחולץ מהשבי: "אני כאן - הירש, עדן, כרמל, אורי, אלמוג ואלכס אינם". מוחים בירושלים: "רה"מ עושה מצגות, והילדים שלנו חוזרים בארונות". בצומת כרכור, מוחים נפצעו בעת שנהדפו מהכביש על ידי המשטרה

עשרות אלפים בהפגנה לשחרור החטופים בתל אביב. 7 בספטמבר 2024/שלומי גבאי, אביחי חיים

עשרות אלפי בני אדם מוחים הערב (שבת) בעצרת משפחות החטופים בשער בגין מול הקריה בתל אביב. זאת, בסיומו של שבוע מחאה סוער, מאז פרסום איתור גופות ששת החטופים ברצועת עזה בשבוע שעבר. מחאה רחבה גם בצומת כרכור, שם כמה מוחים נפצעו בעת שפונו על ידי כוחות המשטרה. אנדריי קוזלוב, שחולץ מהשבי, בעצרת בגין: "אני כאן - הירש, עדן, כרמל, אורי, אלמוג ואלכס אינם". נתיבי איילון דרום נחסמו לתנועה, ונפתחו כעבור כחצי שעה. עצור אחד בת"א.

"לפני שבוע הייתה דפיקה בדלת. במקום כרמל נכנס קצין", נאמה בבגין בת דודתה של כרמל גת, שי דיקמן. גילינו את האמת הבלתי נתפסת: היא החזיקה מעמד, עד שזה כבר לא היה תלוי בה. ביום חמישי כרמל עדיין הייתה בחיים. חברי הקבינט בחרו ביודעין לוותר על חייה. סמוטריץ' - טרפדת עסקה, הרגת אותה, רגב - טרפדת עסקה, הרגת לי אותה. דרמר, לוין, כץ, דיכטר - טרפדתם עסקה - הרגתם אותה. ראש הממשלה שלי, בנימין נתניהו. טרפדת עסקה. הרגת אותה". הקהל קורא וחוזר יחד איתה: "טרפדתם עסקה, הרגתם אותה.

מדורה בבגין במהלך ההפגנה לשחרור החטופים, 7 בספטמבר 2024. שלומי גבאי
מדורה בבגין במהלך ההפגנה לשחרור החטופים, 7 בספטמבר 2024/שלומי גבאי
שי דיקמן, בת דודתה של כרמל גת, נאמה בעצרת למען החזרת החטופים , בגין , 7 בספטמבר 2024. SATVIEW.TV, צילום מסך
"אם תיקלעו לצרה, מדינת ישראל מוותרת עליכם"/צילום מסך, SATVIEW.TV

אזרחי ישראל - ראש הממשלה אומר לכם - אם תיקלעו לצרה, מדינת ישראל מוותרת עליכם", המשיכה דיקמן. "אם הילד שהשכבתם לישון לפני שבאתם ייחטף הלילה ממיטתו, אף אחד לא יבוא להחזיר אותו. מדינת ישראל תשאיר אותו מאחור, בידי המחבלים".

בחיפה, מפגינים טוענים כי מוחים שניסו לחסום את כביש פרויד במהלך ההפגנה פונו באלימות משטרתית קשה. כמה פונו באמבולנס לבית חולים כרמל הסמוך. מארגני המחאה בחיפה: "לא היה דבר כזה, עם פציעות ופינויים, בארבע שנות ההפגנה. פתאום כל הקצונה שאנחנו עובדים איתה מפנה עורף. משהו עבר עליהם".

אלפים מפגינים בבגין למען החזרת החטופים , 7 בספטמבר 2024. ליאור שגב Lior Segev, אתר רשמי
אלפים מפגינים בבגין למען החזרת החטופים , 7 בספטמבר 2024/אתר רשמי, ליאור שגב Lior Segev
הפגנה להחזרת החטופים, בגין, 7 בספטמבר 2024. שלומי גבאי
הפגנה להחזרת החטופים, בגין, 7 בספטמבר 2024/שלומי גבאי
עשרות אלפי מפגינים בבגין למען החזרת החטופים, 7 בספטבר 2024. עמיר טרקל, אתר רשמי
עשרות אלפי מפגינים בבגין למען החזרת החטופים, 7 בספטבר 2024/אתר רשמי, עמיר טרקל

במשטרה אמרו לוואלה כי האירוע המדובר היה בדרך פרויד, הרחוב הסמוך למחאה, שם מפגינים חסמו את הכביש הראשי המשמש מעבר לאמבולנסים והניחו על הכביש קונצרטינה וצמיגים אותם התכוונו להבעיר. לדברי המשטרה, השוטרים ניסו לשווא לשדל את המפגינים האלה לפנות את הכביש ולכשלא הצליחו הדפו אותם לצידי הכביש כדי לאפשר מעבר לכלי רכב. לדברי המשטרה, אין עצורים.

גלי עשת, ממובילות "מחאת העם חיפה" אמרה לוואלה: "המשטרה הובילה באלימות פראית לפינוי של שני מפגינים למיון כרמל, ומפגינה נוספת למוקד לרפואה דחופה, שניים נזקקו לתפרים. המשטרה זרקה מפגינים על הכביש בכוח".

מוקדם יותר, הגיע מפכ"ל המשטרה דני לוי לחפ"ק מחוז תל אביב מלווה בסמפכ"ל ניצב אבשי פלד. שם, קיבל המפכ"ל סקירה ממפקד המחוז ניצב פרץ עמר על הערכות המחוז למחאות הערב בתל אביב.

אנדריי קוזולוב בהפגנה למען החזרת החטופים, בבגין, 7 בספטמבר 2024. SATVIEW.TV, צילום מסך
אנדריי קוזולוב בהפגנה למען החזרת החטופים, בבגין, 7 בספטמבר 2024/צילום מסך, SATVIEW.TV
ורדה בן ברוך, סבתו של עידן אלכסנדר שחטוף בעזה נואמת בהפגנה למען החזרת החטופים, 7 בספטמבר 2024. עומר ילין Omer Yelin, אתר רשמי
ורדה בן ברוך, סבתו של עידן אלכסנדר שחטוף בעזה נואמת בהפגנה למען החזרת החטופים, 7 בספטמבר 2024/אתר רשמי, עומר ילין Omer Yelin

ח"כ אלון שוסטר הגיע למחאה שהתקיימה בהוד השרון, וספג קריאות בוז וכן קריאות "למה ישבתם עם הנאשם". כעבור זמן קצר, ליוו אותו שוטרים מחשש לתקיפה נגדו. בהמשך הערב, מסר יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ: ח"כ אלון שוסטר, חבר קיבוץ מפלסים, שבשבעה באוקטובר נלחם בגבורה על הבית שלו, הוא פטריוט ישראל שנאבק על הבית של כולנו. הקריאות המכוערות שהופנו נגדו היום כשדיבר מדם ליבו, מייצגות קומץ קיצוניים, שלא יכתיב לנו את הדרך. נמשיך להיאבק למען השבת החטופים וניצחון אמיתי, ונמשיך ללכת בדרך של אחדות וממלכתיות בגאווה. בלעדיהן - לא נוכל לאויבינו".

מחאה מתקיימת גם בכיכר פריז בירושלים, שם נאמה אלה מור - דודתה של אביגיל עידן בת ה-3 ששוחררה מהשבי. "אין עסקה טובה. אחרי 7 באוקטובר, כל העסקאות רעות", אמרה. "אבל להשאיר אזרחים בשטח למות זוהי הפרת אמונים של ממשלת ישראל. הפרת ברית אנושית הבסיסית כל כך. מהיום יידע כל אזרח וחייל במדינה, שאם ייפול בשבי, הוא יופקר למוות על ידי הממשלה. מה שהכי שובר את הלב ומקומם זה שכולנו כבר יודעים: זה לא ציר פילדלפי זה ספין פילדלפי, ומחר יהיה ספין אחר. נתניהו עושה מצגות, והילדים שלנו חוזרים בארונות".

הפגנה למען החזרת החטופים, צומת נהריה, 7 בספטמבר 2024. יואב איתיאל
הפגנה למען החזרת החטופים, צומת נהריה, 7 בספטמבר 2024/יואב איתיאל
הפגנה להחזרת החטופים, בגין, 7 בספטמבר 2024. שלומי גבאי
הפגנה להחזרת החטופים, בגין, 7 בספטמבר 2024/שלומי גבאי

שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, הוביל את צעדת המחאה ברחובות. "ממשלה שאינה מעוניינת בשחרור החטופים ובסיום המלחמה, כדי לשמר את המשך קיומה, וכדי לשמר למשיחי השקר את הפנטזיה של "מלחמת גוג ומגוג", היא ממשלה לא לגיטימית", הצהיר.

בהפגנה המרכזית בהרצליה הערב יצר מטה המאבק הדמוקרטי הרצליה מיצג ובו 101 כסאות צהובים ועליהם תמונות החטופים שעדיין בעזה. הכסאות סודרו בשתי שורות, כציר, כשביניהם כתובה בגיר המילה "פילדלפי".

רווית אלקיס יגרמן, ממובילות המטה ההרצלייני: "ציר פילדלפי שנתניהו הזניח בכל שנות כהונתו הפך לתירוץ לשמור על הדבר היחיד שחשוב לו - שרידותו הפוליטית. אנחנו דורשים עסקה מיד, כדי להציל את חיי החטופים ואת ערכיה של החברה הישראלית".

הפגנה למען החזרת החטופים בהרצליה, 7 בספטמבר 2024. זאב ינאי, מטה המאבק הדמוקרטי הרצליה, אתר רשמי
הפגנה למען החזרת החטופים בהרצליה, 7 בספטמבר 2024/אתר רשמי, זאב ינאי, מטה המאבק הדמוקרטי הרצליה

עינב צנגאוקר, אמו של מתן, פנתה לציבור טרם המחאה בבקשה להצטרף להפגנה הערב: "בני מתן נחטף בחיים, אבל נתניהו מוכן להקריב אותו ואת כל החטופים, למען ההישרדות הפוליטית שלו! הציבור חייב לפעול להפלת נתניהו כדי שהחטופים יחזרו! הציבור מבין שהמשך הלחץ הצבאי יהרוג את החטופים! רק לפני שבוע, עמדנו כאן והתרענו שעבור הישרדותו האישית, נתניהו מוכן שהחטופים יירצחו בשבי. באותו זמן, הוחזרו לארץ שישה חטופים בשקיות, לאחר שיום קודם נרצחו בידי חמאס".

היא המשיכה: "ידיו של נתניהו מגואלות בדם החטופים שנרצחו! אפשר היה להציל אותם בכל העסקאות שהוא טירפד! אפשר עדיין להציל את החטופים שנותרו, אבל נתניהו הוא מר-מוות! נתניהו הוא פושע נגד עמו! כל עוד נתניהו בשלטון - נמשיך לקבל חטופים בשקיות! חייבים להפיל את נתניהו כדי להציל את החטופים ואת המדינה כולה".

ספיר כהן, שורדת השבי וזוגתו של סשה טרופנוב שעדיין בשבי, קראה להצטרפות להפגנה: "אני נזכרת באותם ימים קשים ואפלים שבהם שכבתי במנהרה מכווצת מרוב רעב, אבל יום אחד התמלאתי בתקווה.
זה היום שראיתי אתכם בטלוויזיה. אתם נתתם לי את הכוח להמשיך ואני מבקשת שתצאו לרחובות ותמשיכו לחזק את כל החטופים שנותרו מאחור".

הפגנה למען החזרת החטופים - "כן לעסקה", בבגין, 7 בספטמבר 2024. שלומי גבאי
הפגנה למען החזרת החטופים - "כן לעסקה", בבגין, 7 בספטמבר 2024/שלומי גבאי
אלפים מפגינים בצומת כרכור להשבת החטופים,  חוסמים את כביש 65 לסירוגין. 7 בספטמבר 2024. יואב איתיאל
אלפים מפגינים בצומת כרכור להשבת החטופים, חוסמים את כביש 65 לסירוגין. 7 בספטמבר 2024/יואב איתיאל

ממטה משפחות החטופים נמסר: "חיי החטופים בידיים שלנו. חיי החטופים תלויים במאבק שלנו ברחובות. אנחנו התקווה היחידה שלהם. מטה המשפחות קורא לכל 63 ח"כים ושרים שממשיכים לשתוק אל נוכח ההפקרה הפושעת של 101 חטופים בשבי חמאס - אל תהיו שותפים להפקרתם למוות ולפירוק החברה הישראלית, תעזרו לנו להחזיר אותם הביתה. כל מי שממשיך לחבל בעסקה להשבת החטופים - מוביל את ישראל לפירוק מוחלט".

"אם ההפקרה תימשך אז תדע כל אם עברייה שבניה ובנותיה יופקרו למוות בידי מרצחי החמאס. אם לא נצא כולנו לרחובות, זה יהיה האתוס הישראלי החדש: משאירים שבויים מאחור, חסל סדר ערבות הדדית ונותנים יד להפקרת אחים ואחיות. אזרחי ואזרחיות ישראל, בואו להילחם איתנו על החזרת החטופים ועל דמותה של המדינה האהובה שלנו. צאו לרחובות בהמוניכם".

הפגנה למען החטופים, רחובות. 7 בספטמבר 2024. רובי יהב Roby Yahav, אתר רשמי
יעלון מוביל את ההפגנה ברחובות/אתר רשמי, רובי יהב Roby Yahav
הפגנה למען החטופים, כיכר בית העמק, גליל מערבי, 7 בספטמבר 2024. אמיר ירחי Amir Yarchi, אתר רשמי
הפגנה למען החטופים, כיכר בית העמק, גליל מערבי, 7 בספטמבר 2024/אתר רשמי, אמיר ירחי Amir Yarchi

הפגנת משפחות החטופים שנערכת הערב היא הראשונה מאז איחוד ההפגנה בשער בגין עם זו שבכיכר המוזיאון וזו שבקפלן.

השבוע, היא נערכת במוקד אחד, ברחוב בגין, תחת מטה משפחות החטופים. ההחלטה על איחוד ההפגנות התקבלה בשבוע שעבר, בעקבות רצח ששת החטופים בעזה, שהוביל למחאת ענק בהשתתפות יותר ממאה אלף איש סביב הכניסה לקריה בשער בגין, שקיבעה אותו כמוקד המרכזי.

עשרות אלפי מפגינים התכנסו ביום ראשון שעבר בדרך בגין בתל אביב בקריאה להשגת הסכם להשבת החטופים שמוחזקים בעזה, זאת ברקע השבת גופותיהם של שישה חטופים ביום שבת מהרצועה, כיממה לאחר הירצחם של חמישה מהם. לקראת סיום העצרת המרכזית, מאות מפגינים ירדו לנתיבי איילון וחסמו אותם לתנועה לשני הכיוונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully