וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: מאות אלפי אנשים מפונים מבתיהם בעקבות 'יאגי', סופת הטייפון הענקית

עודכן לאחרונה: 7.9.2024 / 15:32

שני הרוגים, 92 פצועים וכמעט מיליון איש מנותקים מחשמל בדרום סין. לפי הדיווחים, זו הסופה החזקה ביותר שהגיעה לאיזור השנה, ולפי הרשויות הסיניות - הסופה החזקה ביותר שהגיעה לחופה הדרומי זה עשור. הטייפון, שצפוי להיחלש בהמשך היום, צפוי להגיע גם לוייטנאם

טייפון בסין, 7 בספטמבר/רויטרס

סערה טרופית ענקית בשם 'יאגי' הגיעה לחופים הדרומיים של סין אתמול (שישי). לפי שעה, ידוע על שני הרוגים ו-92 פצועים כתוצאה מנזק שגרמה הסערה העוצמתית, בנוסף לכמעט מיליון אנשים שמנותקים מחשמל בהיינאן, אי טרופי גדול ששוכן בדרום הים הסיני.

הרוחות בחלק המרכזי ביותר של הסופה מגיעות למהירות של כ-234 קמ"ש, מה שהופך את יאגי לסופת הציקלון השנייה בעוצמתה ב-2024, אחרי הסופה 'בריל' ביולי האחרון.

טייפון בדרום סין, 7 בספטמבר. רויטרס
טייפון בדרום סין, 7 בספטמבר/רויטרס

מוקדם יותר השבוע, כאשר הגיעה הסופה לפיליפינים, שם נהרגו 16 בני אדם ונגרמו הצפות נרחבות, הטייפון עוד היה במחצית מכוחו הנוכחי. בסין הושבתו בתי ספר, כבישים ושירותים נוספים בהכנה לסופה. מדווח גם כי הסופה צפויה להגיע לחופי וייטנאם היום, אם כי בצורה מוחלשת משו שנראתה עד כה בסין.

טייפון בדרום סין, 7 בספטמבר. רויטרס
טייפון בדרום סין, 7 בספטמבר/רויטרס
טייפון בפיליפינים. רויטרס
טייפון בפיליפינים/רויטרס

באוגוסט של 2023, 11 נהרגו בהצפות בבייג'ינג אחרי סופת הטייפון דוקסורי. בפרבריה המערביים של בירת סין, שבה מתגוררים כ-22 מיליון איש, מכוניות נסחפו בכבישים שהפכו לנהרות, ועשרות אלפי תושבים פונו מבתיהם. בתוך 40 שעות, בייג'ינג קיבלה כמויות גשם הקרובות לממוצע של כל יולי.

בנוסף לבייג'ינג, דוקסורי פקדה גם את העיר השכנה טיאנג'ין וכן את מחוז חביי. שלושה מחמשת הנהרות המתנקזים לאגן נהר ההאי הגיעו לרמות מסוכנות בעקבות הגשמים, בתים נסחפו לתוך נהר היונגדינג, וכ-55 אלף תושבים פונו מבתיהם בעיר באודינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully