וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רחובות הפכו לנהרות: 11 הרוגים בהצפות בבייג'ינג אחרי סופת טייפון עוצמתית

עודכן לאחרונה: 1.8.2023 / 8:20

גשמים חריגים שטפו את בירת סין, ומסוקי צבא מעבירים אספקה לנוסעים הלכודים ברכבות. עשרות אלפי תושבים פונו מבתיהם, וכמות הגשמים בבייג'ינג התקרבה לממוצע של יולי כולו. סין כבר נערכת לסופת טייפון נוספת, כחלק משרשרת של אירועי מזג אוויר חריפים הנקשרים למשבר האקלים

רחוב מוצף אחרי ימים של גשמים עזים בבייג'ינג, סין, 1 באוגוסט 2023. רויטרס
צוותי חילוץ ברחוב בבייג'ינג/רויטרס

לפחות 11 בני אדם נהרגו בשיטפונות שפקדו את בייג'ינג אחרי גשמים בלתי-פוסקים שהביאה עמה סופת הטייפון דוקסורי - כך דיווחה היום (שלישי) התקשורת הרשמית במדינה. בפרבריה המערביים של בירת סין, שבה מתגוררים כ-22 מיליון איש, מכוניות נסחפו בכבישים שהפכו לנהרות, ועשרות אלפי תושבים פונו מבתיהם. בתוך 40 שעות, בייג'ינג קיבלה כמויות גשם הקרובות לממוצע של כל יולי.

בנוסף לבייג'ינג, שכמות הגשמים שירדה בה שברה שיאים, מזג אוויר סוער פקד גם את העיר השכנה טיאנג'ין וכן את מחוז חביי. הסופה דוקסורי, שהכתה את סין בסוף השבוע, נחלשה, אך שלושה מחמשת הנהרות המתנקזים לאגן נהר ההאי הגיעו לרמות מסוכנות. בתים נסחפו לתוך נהר היונגדינג, וכ-55 אלף תושבים פונו מבתיהם בעיר באודינג.

לפי הטלוויזיה הרשמית, מסוקי צבא מעבירים אספקה לאנשים שנתקעו בתחנת רכבת ברובע מנטוגו, אחד ממוקדי ההצפות. עוד דווח כי אזורים מסוימים בבירה, כולל מנטוגו, סובלים מנזק כבד מהמים, שגרמו לשלוש רכבות להיתקע ולכמה כבישים להיות מנותקים לחלוטין. לכ-150 אלף בתים במנטוגו אין מים זורמים, ו-45 מכליות מים נשלחו לאזור כדי להעביר אספקות חירום

אתמול פורסמו תיעודים מכאוס שהתחולל ברכבות מהירות שנתקעו על הפסים במשך 30 שעות, כשהנוסעים מתלוננים על כך שהמזון והמים אזלו.

עוד בוואלה!

"פצצה מתקתקת": סין שתלה תוכנה זדונית בתשתיות קריטיות בארה"ב

לכתבה המלאה
נהר יונגדינג החוצה את בייג'ינג עולה על גדותיו, סין, 31 ביולי 2023. רויטרס
נהר יונגדינג החוצה את בייג'ינג עולה על גדותיו/רויטרס

במהלך הימים האחרונים, בייג'ינג קיבלה כמויות גשם הקרובות לממוצע של כל יולי והיא הפעילה מאגר בקרה על שיטפונות בפעם הראשונה מאז שהוא נבנה ב-1998. במקביל, הרשויות המטאורולוגיות במדינה הזהירו כי בייג'ינג ומחוז חביי הסמוך בסכנת שיטפונות ומפולות בוץ בשל הגשמים העזים. סין כבר נערכת לסופת טייפון נוספת - חאנון, השישית במספר השנה - המתקרבת לחופה המזרחי.

בנוסף לגשמים הקיצוניים שפוקדים את הבירה, סין חוותה בשבועות האחרונים גם גלי חום חריגים באזורים אחרים במדינה. מדענים מציינים כי האירועים הללו מחריפים בגלל משבר האקלים, ומומחים הזהירו כי השיטפונות הנוכחיים עלולים להיות קטלניים יותר מאשר ביולי 2021, שבהם נהרגו 79 איש ועשרות אלפים פונו מבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully