וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לטראמפ: גזר דינו בפרשת דמי השתיקה - רק אחרי הבחירות

עודכן לאחרונה: 7.9.2024 / 17:26

השופט אמר שבכוונתו לגזור את דינו של טראמפ ב-26 בנובמבר, לאחר הבחירות, כדי להימנע מטענות להתערבות פוליטית במרוץ לבית הלבן. זהו ניצחון משפטי נוסף עבור טראמפ, וכעת כל ארבע הפרשות הפליליות שבהן הוא מסובך יוכרעו רק אחרי הבחירות

קויק: טראמפ חזר לטוויטר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א'

שופט בניו יורק דחה אמש (שישי) את מתן גזר דינו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בפרשת דמי השתיקה עד לאחר הבחירות ב-5 בנובמבר, וכתב כי הוא רוצה להימנע מטענות להתערבות פוליטית במרוץ לבית הלבן. זהו ניצחון משפטי נוסף עבור טראמפ, וכעת כל ארבע הפרשות הפליליות שבהן הוא מסובך יוכרעו רק אחרי הבחירות.

גזר דינו של טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, היה אמור להינתן ב-18 בספטמבר. אך בחודש שעבר ביקשו עורכי דינו של טראמפ מהשופט חואן מרצ'ן לדחות את מועד גזר דינו עד לאחר ההצבעה, בנימוק שמדובר בהתערבות בבחירות. התובע המחוזי של מנהטן, אלווין בראג, שהגיש את האישומים נגד טראמפ, הוא דמוקרטי.

השופט אמר שבכוונתו לגזור את דינו של טראמפ ב-26 בנובמבר, אלא אם כן התיק יבוטל לפני כן. "הטלת העונש תידחה כדי למנוע כל מראית עין - בלתי מוצדקת ככל שתהיה - כי ההליך הושפע או מבקש להשפיע על הבחירות המתקרבות לנשיאות שבהן הנאשם מועמד", כתב השופט. "בית המשפט הוא מוסד הוגן, חסר פניות וא-פוליטי".

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפנסילבניה, ארצות הברית, 17 באוגוסט 2024. רויטרס
ניצחון משפטי נוסף. טראמפ/רויטרס

בפוסט שפרסם ברשת החברתית שלו, טראמפ כתב שהוא מעריך את השופט שציין שגזר הדין יינתן רק אם הוא ידחה את בקשת עורכי דינו לבטל את פסק הדין שקיבל חבר המושבעים. "יש לבטל את התיק הזה בצדק, בזמן שאנחנו מתכוננים לבחירות החשובות ביותר בהיסטוריה של ארצנו", כתב טראמפ, הנשיא הראשון אי-פעם - לשעבר או מכהן - שעומד לדין פלילי.

טראמפ הורשע ב-30 במאי ב-34 סעיפים של זיוף רישומים עסקיים כדי לכסות על תשלום של 130 אלף דולר ששילם עורך דינו לשעבר מייקל כהן לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס ערב הבחירות לנשיאות ב-2016. היא קיבלה את הסכום כדי שלא תחשוף על קשר מיני שקיימה לכאורה עם טראמפ עשור קודם לכן.

המועמד הרפובליקני לנשיאות, שניצח בבחירות ב-2016, מכחיש את טענותיה של דניאלס. הוא הבטיח לערער על גזר הדין בכל מקרה. דוברו של התובע במנהטן מסר בתגובה להחלטת השופט ש"משרד התובע הכללי במנהטן מוכן לגזר הדין בתאריך החדש שנקבע על ידי בית המשפט".

בפסיקתו, המשתרעת על פני ארבעה עמודים, כתב מרצ'ן שהוא יכריע ב-12 בנובמבר בנוגע לבקשתו של טראמפ לבטל את ההרשעה שלו, על בסיס ההחלטה ההיסטורית של בית המשפט העליון שלפיה לנשיאים יש חסינות נרחבת.

הפסיקה, שהתקבלה ברוב של שישה שופטים שמרנים אל מול שלושה שופטים ליברלים, התייחסה לפרשת התערבותו בבחירות הקודמות, שבה טראמפ נאשם בנפרד. היא קבעה שלא ניתן להעמיד לדין פלילי נשיאים בגין מעשיהם הרשמיים במסגרת התפקיד, ושלא ניתן להשתמש בראיות לפעולות רשמיות של נשיאים כדי לסייע בהוכחת תיקים פליליים הכוללים פעולות לא רשמיות.

עוד בוואלה

רוברט קנדי ג'וניור פרש מהמרוץ לנשיאות - והביע תמיכה בטראמפ

לכתבה המלאה
קמלה האריס בוועדת הדמוקרטים. רויטרס
הדמוקרטים שמו במרכז הקמפיין את משפטיו של טראמפ. האריס/רויטרס

התובעים ממשרדו של בראג טענו כי התיק שלהם עסק בהתנהלותו האישית של טראמפ, ולא בהתנהלותו כנשיא, ולכן אין סיבה לבטל את פסק הדין. עם זאת, הם לא נקטו עמדה בנוגע לבקשתו של טראמפ לעכב את מתן גזר הדין, ואמרו במסמך שהגישו ב-16 באוגוסט כי הם מפנים את הבקשה אל השופט.

התובעים אמרו שבית משפט לערעורים היה יכול לעכב את גזר הדין בכל מקרה, כדי לתת לעצמו זמן לשקול את טיעוניו של טראמפ, צעד שלדבריהם היה "משבש" את ההליך.

בסירובו לתמוך בתמן גזר הדין לפני הבחירות, ייתכן שבראג ניסה להימנע מטענות להתערבות פוליטית לטובת המפלגה שלו. העונש על זיוף רשומות עסקיות הוא עד ארבע שנות מאסר, אם כי עונשים כגון קנסות או מאסר על תנאי נפוצים יותר.

אם טראמפ ינצח בבית הלבן, הוא עשוי להורות למשרד המשפטים לבטל את האישומים הפדרליים נגדו בגין התערבות בבחירות הקודמות ב-2020. ואולם, לא תהיה לו סמכות להורות על סגירת המשפט נגדו בניו יורק או על התערבות בבחירות בג'ורג'יה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully