וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוברט קנדי ג'וניור פרש מהמרוץ לנשיאות - והביע תמיכה בטראמפ

כחודשיים לפני הבחירות, המועמד העצמאי, והדמוקרטי לשעבר, ציין את חופש הביטוי, המלחמה באוקראינה ו"המלחמה בילדינו" כסיבות להתייצבותו לימין המועמד הרפובליקני. הקהל קרא "בובי", טראמפ אמר שאביו ודודו - ששניהם נרצחו - "גאים בו מלמעלה", בני משפחתו כינו זאת "בגידה"

דונלד טראמפ מחבק את רוברט קנדי ג'וניור בעצרת בגלנדייל, אריזונה, ארה"ב, 23 באוגוסט 2024. רויטרס
דונלד טראמפ מחבק את רוברט קנדי ג'וניור בעצרת בגלנדייל, אריזונה, ארה"ב, 23 באוגוסט 2024/רויטרס

רוברט קנדי ג'וניור השעה אמש (שישי) הקמפיין העצמאי שלו לבית הלבן ותמך בדונלד טראמפ, בתפנית נוספת במרוץ לנשיאות ארצות הברית, אך כזו שהשפעתה הממשית על התוצאות אינה ברורה.

שעות לאחר הכרזתו, קנדי הצטרף לטראמפ על הבמה בעצרת באריזונה, שם פרץ הקהל בקריאות "בובי!". קנדי אמר כי הסקרים הפנימיים שלו הראו שנוכחותו במרוץ תפגע בטראמפ ותסייע למועמדת הדמוקרטית קמלה האריס, אם כי הסקרים האחרונים אינם מספקים אינדיקציה ברורה לכך שיש לו השפעה משמעותית על התמיכה באף אחד מהמועמדים של המפלגות הגדולות.

קנדי ציין את חופש הביטוי, המלחמה באוקראינה ו"המלחמה בילדינו" כאחת הסיבות שבגללן ינסה להסיר את שמו מההצבעה במדינות המפתח. "אלה הגורמים העיקריים ששכנעו אותי לעזוב את המפלגה הדמוקרטית ולרוץ כעצמאי, ועכשיו לזרוק את תמיכתי לנשיא טראמפ", אמר קנדי באירוע בפיניקס.

רוברט קנדי ג'וניור בעצרת בגלנדייל, אריזונה, ארה"ב, 23 באוגוסט 2024. רויטרס
רוברט קנדי ג'וניור בעצרת בגלנדייל, אריזונה, ארה"ב, 23 באוגוסט 2024/רויטרס

עם זאת, הוא הבהיר כי הוא אינו מסיים את התמודדותו באופן רשמי ואמר כי תומכיו יכולים להמשיך לתמוך בו ברוב המדינות שבהן לא סביר שהם ישפיעו על התוצאה. קנדי נקט צעדים להסרת מועמדותו בשתי מדינות לפחות בסוף השבוע, אריזונה ופנסילבניה, אך פקידי בחירות באזורי הקרב של מישיגן, נבאדה וויסקונסין אמרו כי יהיה מאוחר מדי עבורו להסיר את שמו מההצבעה גם אם ירצה בכך.

קנדי אמר כי מעשיו הגיעו בעקבות שיחות עם טראמפ בשבועות האחרונים. הוא הציג את הברית ביניהם כ"מפלגת אחדות", הסדר ש"יאפשר לנו לא להסכים בפומבי ובפרטיות וברצינות". קנדי הציע לו שטראמפ יציע לו עבודה אם יחזור לבית הלבן, אך לא הוא ולא טראמפ סיפקו פרטים.

שותפתו למרוץ של קנדי, ניקול שנהאן, השתעשעה השבוע ברעיון שקנדי יוכל להצטרף לממשל טראמפ כשר הבריאות.

"שנינו נמצאים בזה כדי לעשות את מה שנכון למדינה", אמר טראמפ, ולאחר מכן שיבח את קנדי על כך ש"העלה סוגיות קריטיות שהתעלמו מהן זמן רב מדי במדינה הזו".

כשקנדי עמד בקרבת מקום, טראמפ הזכיר את דודו ואביו, ג'ון קנדי ורוברט קנדי, ואמר כי הוא יודע "שהם מסתכלים למטה עכשיו והם מאוד, מאוד גאים". לדבריו, אם ינצח בסתיו הקרוב, הוא יקים ועדה נשיאותית עצמאית חדשה לניסיונות התנקשות, שתשחרר את כל המסמכים שנותרו הקשורים לרצח הנשיא קנדי.

הוא חזר על הבטחתו להקים פאנל - "לעבוד עם בובי" - כדי לחקור את העלייה במצבים בריאותיים כרוניים ומחלות ילדות, כולל הפרעות אוטואימוניות, אוטיזם, השמנת יתר ועקרות.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

לפני שנה, היו מי שחשבו שלא יעלה על הדעת שבן למשפחה המפורסמת ביותר בפוליטיקה של המפלגה הדמוקרטית ישתף פעולה עם טראמפ נגד המועמד של המפלגה בנובמבר. גם בחודשים האחרונים האשים קנדי את טראמפ בבגידה בתומכיו, בעוד טראמפ מתח ביקורת על קנדי וכינה אותו "מועמד השמאל הרדיקלי ביותר במרוץ".

חמישה מבני משפחתו של קנדי פרסמו הצהרה ביום שישי בה כינו את תמיכתו בטראמפ "סוף עצוב לסיפור עצוב" וחזרו על תמיכתם בהאריס.

"החלטתו של אחינו בובי לתמוך בטראמפ היום היא בגידה בערכים היקרים ביותר לאבינו ולמשפחתנו", נכתב בהצהרה, שפרסמה אחותו קרי קנדי ב-X.

קנדי ג'וניור הודה כי החלטתו לתמוך בטראמפ גרמה למתיחות עם משפחתו. הוא נשוי לשחקנית שריל היינס, שכתבה ב-X כי היא מכבדת מאוד את החלטתו של בעלה לפרוש, אך לא התייחסה לתמיכה שלו בטראמפ.

"ההחלטה הזו מייסרת אותי בגלל הקשיים שהיא גורמת לאשתי, לילדיי ולחבריי", אמר קנדי. "אבל יש לי ודאות שזה מה שאני אמור לעשות. והוודאות הזאת נותנת לי שקט פנימי, גם בזמן של סערה".

בהצהרה, יו"ר הקמפיין של האריס, ג'ן אומאלי דילון, פנתה לתומכיו של קנדי ש"עייפו מדונלד טראמפ ומחפשים דרך חדשה קדימה" ואמרה כי האריס רוצה להרוויח את תמיכתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully