וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איומים על הכנסיה האריתראית הובילו לסגירתה: "המשטרה בוחרת בדרך הקלה"

עודכן לאחרונה: 7.9.2024 / 11:14

הסכסוך הפוליטי בין תומכי ומתנגדי המשטר באריתריאה נמשך ומאיים להבעיר את רחובות דרום תל אביב. המתפללים פנו למשטרה בעקבות פוסט מאיים שעלה בפייסבוק - והזהירו מפני אלימות צפויה. המשטרה בתגובה, הורתה על סגירתה של הכנסיה, לפי סעיף של שלום הציבור

בווידאו: שני נרצחים בקטטה המונית בדרום תל אביב/צילום: יותם רונן

הסכסוך הפוליטי בין תומכי ומתנגדי המשטר באריתריאה נמשך, ומאיים לפרוץ, ולהבעיר כאן שוב, את רחובות דרום תל אביב. מתפללי הכנסיה האריתראית פנו היום (שבת) למשטרה בעקבות פוסט מאיים שעלה בפייסבוק - והזהירו מפני אלימות צפויה.

המשטרה בתגובה, הורתה על סגירתה של הכנסיה. במשטרה הסבירו כי הסגירה בוצעה לפי סעיף של שלום הציבור, וכי בעבר גם כנסיה זו שימשה מתפרעים אלימים.

הכנסייה מזוהה על ידי חלק ממתנגדי המשטר כמקום לתומכים, אך מבהירה כי אינה פוליטית, וכי המתפללים בה מגיעים מכל הצדדים.

שני אריתראים נרצחו בקטטה בדרום תל אביב, 24 באוגוסט 2024. דוברות המשטרה, אתר רשמי
שני אריתראים נרצחו בקטטה בדרום תל אביב, 24 באוגוסט 2024/אתר רשמי, דוברות המשטרה

בא כח הכנסיה עו"ד אלכס זלמפובסקי, מסר: "במקום שהמשטרה תגן על מתפללים, היא בוחרת בדרך הקלה של להכנע לטרור שמופעל על ידי פורעי חוק. אני מזכיר, הקהילה האריתראית נמצאת בארץ לפי חוק, וזכותם של המאמינים לקיים את אמונותיהם והמשטרה חייבת להגן על חופש הפולחן של כל הדתות".

לפני כשבועיים, שני אריתראים כבני 30 נרצחו בקטטת ענק שפרצה ברחוב ההגנה בדרום תל אביב בין תומכי ומתנגדי השלטון באריתראה. צוות מד"א שהגיע לשתי הזירות בהם התרחש האירוע ביצע בשני הנרצחים בדיקות רפואיות, בסיומן נאלץ לקבוע את מותם. שמונה פצועים נוספים פונו לקבלת טיפול רפואי, מצבם של שניים מהם הוגדר קשה.

מחקירה ראשונית עלה אז כי שוטר שהגיע לאחת משתי הזירות בהן התרחש האירוע חשש לחייו וביצע ירי באוויר. מפקד המחוז, ניצב פרץ עמר, הגיע לזירה לאחר הקטטה וקיים שם הערכת מצב - אחרי הנחה לבצע סריקות נרחבות ותגבור כוחות באזור. מאוחר יותר נמסר שהמשטרה עצרה חמישה חשודים כשברשותם כלי תקיפה.

בין תיעודי הקטטה, נראו משתתפיה רצים לכיוון כנסייה עם כלי תקיפה ותרסיס גז מדמיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully