וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: זה מסמך אסטרטגיית המו"מ של חמאס

ב"בילד" הגרמני דווח שהמסמך, שלפי ההערכות נמצא במחשבו של סינוואר עצמו ואושר בידיו, חובר באביב האחרון. "יש לשפר סעיפים חשובים בהסכם, גם אם המו"מ יימשך על פני תקופה ארוכה יותר", נכתב במסמך, שלא הזכיר את סבל תושבי עזה וקרא ללחץ פסיכולוגי על משפחות החטופים

״הם חיסלו את דף! אינשאללה יחסלו גם את סינוואר״; כך נשמעים תושבי עזה ברקע הדיווחים על חיסול הבכירים/דובר צה"ל

העיתון הגרמני "בילד" פרסם היום (שישי) מסמך שלדבריו חובר בידי חמאס ושבו מתוארת אסטרטגיית המשא ומתן של הארגון. לפי הדיווח, המסמך, שהגיע באופן בלעדי לעיתון, נמצא במחשב השייך למנהיג הארגון יחיא סינוואר ואושר על ידיו באופן אישי. המסמך חובר באביב האחרון.

לפי הדיווח, המסמך מראה כיצד ארגון הטרור מתמרן את הקהילה הבינלאומית, מענה את משפחות החטופים ומתכנן להתחמש מחדש. בנוסף לכך, חמאס לא הראה עניין בסיום מהיר של המלחמה, למרות האבידות הגדולות וההרס הכבד שהיא הסבה לרצועה.

במסמך ציין חמאס כמה סוגיות מרכזיות שיש לקחת בחשבון במשא ומתן העקיף עם ישראל: שימור יכולותיו הצבאיות, "התשת" המנגנון המדיני והצבאי של ישראל והגברת הלחץ הבינלאומי עליה.

"יש לשפר סעיפים חשובים בהסכם, גם אם המשא ומתן יימשך על פני תקופה ארוכה יותר", נכתב במסמך, שלא התייחס לסבלם של תושבי הרצועה אך הודה שיכולותיו הצבאיות של חמאס נכשלו.

יחיא סינוואר. צילום: Abed Rahim Khatib/Shutterstock, עיבוד תמונה
מנהיג חמאס סינוואר/עיבוד תמונה, צילום: Abed Rahim Khatib/Shutterstock

"יש להמשיך להפעיל לחץ פסיכולוגי על משפחות האסירים (החטופים), גם עכשיו וגם בשלב הראשון (של הפסקת האש), כדי שהלחץ הציבורי על ממשלת האויב יגבר", נכתב במסמך שתיאר את ההתעלות הנפשית של חמאס בחטופים כדי לשפר את עמדתו במשא ומתן. כך, מאז רצח ששת החטופים במנהרה ברפיח לפני כשבוע, פרסם חמאס של סרטונים של כמה מהם מתקופת השבי.

גם במהלך הפסקת האש, לפי המסמך, ארגון הטרור מתכנן להשתמש בבני הערובה כדי להפעיל לחץ על ישראל. "במהלך המשא ומתן על השלב השני, חמאס יאפשר לצלב האדום לבקר חלק מהאסירים כמחווה של רצון טוב ולהעביר מסרים לקרוביהם", נכתב. זאת, ככל הנראה, כדי להגביר את הלחץ על ישראל להאריך את הפסקת האש.

בנוסף לכך, חמאס מפרט גם דרישות חשובות שיש לו מישראל, כמו שחרור מאה רוצחים ומחבלים המרצים מאסרי עולם בישראל. כמה נקודות מפתח במסמך גם עוסקות בשאלה כיצד לתמרן את הקהילה הבינלאומית ולקדם את שיקום הכוח הצבאי של חמאס.

הפרסום ב"בילד" מגיע ימים אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו ניסה להדוף את הביקורת על כישלון ממשלתו לשחרר את החטופים, ולהטיל את האשמה הבלעדית על חמאס. זאת אף שגורמים ישראליים אמרו לכלי תקשורת בארץ ובארצות הברית שנתניהו הציב בכל פעם מכשול חדש במשא ומתן, כולל זה האחרון - הנוכחות בציר פילדלפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully