וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחות משלבות כוחות - מה הוביל לאיחוד בין המחאה בכיכר החטופים להפגנה בבגין?

עודכן לאחרונה: 6.9.2024 / 12:42

ההצבעה על החרפת המחאה וחבירה יחד עברה ברוב גדול במטה. על אף המטרה זהה, ההפגנה מול הקריה בעלת טון תקיף יותר. אמו של החטוף אלון אהל תמכה במהלך: "עברנו קו אדום. רה"מ לא עושה מספיק". מנגד היו שהסתייגו: "לביבי יש אחריות כבדה, אבל צריך להיזהר עם אמרות פוליטיות"

עימותים בין מוחים לשוטרים בהפגנה לעסקת חטופים בתל אביב/אדר איל, אלון בנקי,

משפחות כיכר החטופים מסבירות למה שינו את עמדתן והתאחדו עם ההפגנה שמול שער בגין בתל אביב. עידית, אימא של אלון אהל החטוף בעזה, אמרה כי "הבנו שצריך להתאחד, ולהחריף את המחאה. איך יכול להיות שנרצחים פה על ימין ועל שמאל והכל טוב ובסדר, אפשר להמשיך הלאה. העם צריך לדעת שעברנו את הקו האדום. ראש הממשלה שלנו לא עושה מספיק וממשיך לתת יד בדבר הזה".

"האמירה - זהו, עברנו יותר מדי זמן. זה לא עניין פוליטי, זה עניין של דחיפות, שאוכלוסיית מדינת ישראל ובטח הממשלה ובראשה ראש הממשלה צריכה לעשות משהו שיחזיר את החטופים. שמונה חודשים לא קרה פה כלום, ובמכוון. אז די, זה חיי אדם. ולא רק החטופים, גם החיילים שלנו שנמצאים שם בקרב ומתים כל שני וחמישי. זה לא הגיוני. ואיך כל האזרחים נותנים לזה יד ומאמינים לשקרים? זה משגע אותי", אמרה עידית.

הפגנה בשער בגין, 4 בספטמבר 2024. ניב אהרונסון
"זה לא הגיוני. ואיך כל האזרחים נותנים לזה יד ומאמינים לשקרים?". הפגנה לשחרור החטופים בשער בגין/ניב אהרונסון

ההחלטה לא הייתה קלה עבור המשפחות. חלקן הסתייגו ממנה. שרון שרעבי, שאחיו יוסי ואלי נחטפו לרצועת עזה, ויוסי נרצח, אמר כי "בגלל הרצח של השישה אנשים התעוררו ויצאו מהבתים. הם מבינים שבמציאות כזאת אי אפשר להיות אדישים למה שקורה. חמאס מוציא להורג חטופים חיים וזה רק מגביר את הלחץ על מקבלי ההחלטות וראש הממשלה בעיקר להשיב אותם תחת מחירים כבדים. לא מעניין פילדלפי, קדושת החיים מעל הכול. כנראה שאת המאסה של האנשים היה צריך לזעזע יותר כדי שיבינו".

"ראינו חבירה של אזרחים במאסות שלא הכרנו, שהכיכר לא יכול להכיל. לצערי ארגוני מחאה פוליטיים חברו לדבר הזה, מה שגורם נזק לחטופים ולציבור. המטרה שלנו היא השבת חטופים, לא הדחת ראש ממשלה. אני מגנה את האמירות הקשות נגד ביבי. אני לא אגיע בשבת. לביבי יש אחריות כבדה לדבר הזה והוא נכשל 11 חודשים. אבל צריך להיזהר עם אמירות פוליטיות", אמר שרעבי.

"זה נכון להחריף צעדים נגד מי שמקבל החלטות אבל צריך להיזהר מפוליטיקה. הייתי רוצה לראות בוחרי ימין שמגיעים למען השבת החטופים. מה שיזיז את העמדה של נתניהו זה הבייס שלו, זה שיראה את הבוחרים שלו מגיעים ומפגינים. הקריאה צריכה לבוא דווקא מהימין", הוסיף.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
שרון שרעבי, אחיהם של יוסי ואלי שרעבי, הצהרת בני משפחות חטופים, 26 ביוני 2024. ניב אהרונסון
" המטרה שלנו היא השבת חטופים, לא הדחת ראש ממשלה". שרון שרעבי/ניב אהרונסון

בשבוע הבא יחול יום הולדתם ה-27 של גלי וזיו ברמן התאומים שנחטפו לעזה. "אנחנו מציינים שנה בגיהנום", אמרה מכבית, דודתם. "מהבשורה על ששת החטופים שהוצאו להורג היה ברור שעומד להיחצות כאן קו. מבחינתי זה מחובר לגמרי ל-21 האחרים שנכנסו לעזה חיים ונרצחו או נהרגו שם. זה גרם לטלטלה וזעזוע כל כך גדולים שהיה ברור שאי אפשר להמשיך כרגיל. הממלכתיות והכיכר שחלק מגדירים ככיכר הליטופים - אני לא מתחברת למונח הזה, אנחנו מקבלים המון סולידריות שם - צריכה ללכת הצדה ולהפוך למשהו עוצמתי יותר, לאיחוד כוחות. חשוב לנו שזה יישאר ויישמר בגבולות החוק. אין לנו כוונה להתעמת עם שוטרים שכואבים יחד איתנו. זו מכפלת כוח. יישמעו שם כל הקולות".

"אני דבקה בעמדה שלי, שהטרגדיה שקרתה לנו לא צריכה להיות פוליטית. יש קשת רחבה של דעות בין המשפחות ובתוך המשפחות. ובאותה נשימה, האצבע עכשיו מופנית לראש הממשלה, גם הוא לא יכול להפוך את זה לפוליטי למען ההישרדות שלו", אמרה.

גלי וזיו ברמן שנחטפו לעזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"הפחד הכי גדול שלי הוא שזיו וגלי שמעו את הנאום של ביבי - והבינו שויתר עליהם לטובת פילדלפי"./תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

עוד הוסיפה כי "זו מלחמה על צביון המדינה. ויש רק כתובת אחת לזעם, לפחד ולכאב ראש הממשלה והשרים. הקבינט החליט שציר פילדלפי חשוב מחיי החטופים. ועל זה לא נשתוק. נעשה הכול כדי לשנות את ההחלטה הזאת שגוזרת את דינם. ראינו שפעולות צבאיות מסכנות אותם. בהפגנה ביום ראשון הייתי בתחושת מחנק נעימה. הצפיפות עטפה אותנו. נחיל של אנשים שלא מכירים את גלי וזיו שיצאו בהמוניהם והיו איתנו ברגעים הכל כך קשים האלה".

"הפחד הכי גדול שלי הוא שזיו וגלי שמעו את הנאום של ביבי - והבינו שויתר עליהם לטובת פילדלפי. שהם כנראה לא המטרה הראשונה. אם הם שומעים - שידעו שאנחנו לא מוותרים עליהם וסוחפים איתנו את העם, והוא יותר חזק מהממשלה וההחלטות שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully