וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל בוושינגטון לא השתתף בטקס זיכרון לחטופים לאחר שלא אפשרו לו לנאום

עודכן לאחרונה: 6.9.2024 / 16:00

בשגרירות ישראל רצו שהשגריר מייק הרצוג או סגנו ינאמו בטקס לחטופים שנרצחו בוושינגטון. המארגנים הבהירו כי המשפחות לא מעוניינות בנאומים של נציגי ממשלת ישראל, אך הזמינו את השגריר לשבת בקהל. בשגרירות כעסו והודיעו כי השגריר וסגנו לא ישתתפו באירוע

משפחות החטופים במיצג ייחודי מול הקפיטול/משפחות החטופים במיצג ייחודי מול הקפיטול

שגריר ישראל מייק הרצוג וסגן השגריר אליאב בן ימין החליטו לא להשתתף בטקס הזיכרון לחטופים שנרצחו, שהתקיים בבית הכנסת עדת ישראל בוושינגטון מוקדם יותר השבוע, מכיוון שבקשתם לנאום באירוע נתקלה בסירוב, כך לפי ארבעה מקורות שמעורים בפרטים.

טקס הזיכרון אורגן על ידי מטה משפחות החטופים, בשיתוף פעולה עם שורה של ארגונים יהודיים. באירוע שהתקיים ביום שלישי נאמו כמה מבני משפחות החטופים שנרצחו וכן דאג אמהוף, בעלה של סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס. אחרי חילוץ גופות החטופים שנרצחו הודיע מטה משפחות החטופים שהוא קורא לציבור לצאת ולהפגין נגד הממשלה, שלטענתו הפקירה את החטופים.

בימים שלפני טקס הזיכרון שגרירות ישראל פנתה למארגנים, וביקשה שהשגריר ינאם באירוע. מארגני הטקס סירבו והבהירו שהמשפחות אינן מעוניינות שנציגי ממשלת ישראל ידברו באירוע, כך לפי ארבעת המקורות.

מיכאל (מייק) הרצוג. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"מארגני הטקס סירבו והבהירו כי המשפחות אינן מעוניינות שנציגי ממשלת ישראל ידברו באירוע". מייק הרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

מאוחר יותר פנתה השגרירות שוב למארגנים והציעה שסגן השגריר ידבר באירוע. מארגני הטקס השיבו כי מבחינת המשפחות אין הבדל בין השגריר לסגן השגריר, מכיוון ששניהם מייצגים את הממשלה. המקורות ציינו שהמארגנים הדגישו בפני נציגי השגרירות כי השגריר וסגנו מוזמנים לאירוע, והוסיפו שמנחה האירוע יציין את נוכחותם במקום במהלך הטקס.

לדברי המקורות, שגריר ישראל וסגנו כעסו מאוד על כך שלא מאפשרים להם לנאום בטקס. סגן השגריר הודיע למארגנים שבתנאים אלה הוא והשגריר הרצוג לא יוכלו להשתתף - דבר שמשמעותו החרמת האירוע.

בשגרירות ישראל בוושינגטון אישרו שהשגריר מייק הרצוג וסגן השגריר אליאב בן ימין לא השתתפו בטקס, אך ציינו כי השגרירות יוצגה באירוע ע"י כמה דיפלומטים ישראלים אחרים.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
משפחות החטופים במיצג ייחודי מול הקפיטול. לירי אגמי, דני טננבאום ואמנון שמי, אתר רשמי
" לדברי המקורות שגריר ישראל וסגנו כעסו מאוד על כך שלא מאפשרים להם לנאום בטקס". הפגנת משפחות החטופים בוושינגטון, יולי האחרון/אתר רשמי, לירי אגמי, דני טננבאום ואמנון שמי

משגרירות ישראל בוושינגטון נמסר כי "שגרירות ישראל, מהשגריר ומטה, עוסקת באופן אינטנסיבי בנושא החטופים לרבות אירוח, תיאום פגישות, ליווי מקצועי ואישי. מאז פרוץ המלחמה ועד היום השגרירות טיפלה במאות בני משפחה ומלווים בביקורים רשמיים ולא רשמיים. השגריר וצוותו עומדים בקשר הדוק עם המשפחות ומטה החטופים, ומעולם לא החרימו אירועים הקשורים במשפחות החטופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully