וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשירות האב: יאיר נתניהו שיתף ידיעות המחזקות את עמדת ראש הממשלה נגד נסיגה מציר פילדלפי

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 21:59

בנו של ראש הממשלה הזדרז לשתף את הידיעות המצטטות דיווח ב"ג'ואיש כרוניקל", שלפיו סינוואר תכנן להימלט ביחד עם חטופים ובכירי חמאס לסיני, ומשם להגיע לאיראן. לפני יומיים אמר בנימין נתניהו בנאומו שהישארות בציר חיונית כדי שחטופים "לא יגיעו לאיראן או לתימן"

במסיבת עיתונאים: נתניהו הציג את הטיעונים לשמירה על ציר פילדלפי/לע"מ

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, מיהר היום (חמישי) לרטווט ידיעות השונות בכלי התקשורת הישראליים שציטטו דיווח הטוען שסינוואר תכנן לברוח עם חטופים דרך ציר פילדלפי לסיני, ומשם לאיראן. זאת לאחר שבנימין נתניהו אמר דברים ברוח דומה בנאומו במסיבת עיתונאים ביום שלישי. הפוסטים ששיתף יאיר נתניהו הועלו על ידי פוליטיקאים ואנשי תקשורת מהימין.

הדיווח פורסם בעיתון הלונדוני הוותיק "ג'ואיש כרוניקל". העיתון טען שעל פי מקורות ביטחוניים, מנהיג חמאס יחיא סינוואר תכנן להבריח את עצמו, ביחד עם מנהיגי חמאס אחרים ועם חטופים ישראלים, לסיני דרך ציר פילדלפי. משם, טוען העיתון, התכוון סינוואר להגיע לאיראן. המידע התגלה, מספר העיתון, דרך חקירתו של בכיר חמאס, ובאמצעות מסמכים שנתפסו בסוף חודש אוגוסט, ביום שבו התגלו גופותיהם של ששת החטופים.

יאיר נתניהו, 29 בנובמבר 2022. אבשלום ששוני/פלאש 90, עיבוד תמונה
יאיר נתניהו/עיבוד תמונה, אבשלום ששוני/פלאש 90

המידע שמפרסם העיתון מחזק את דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהדגיש ביום שלישי במסיבת העיתונאים שקיים את חשיבות השליטה בציר, בין השאר כדי "למנוע הברחת חטופים לסיני, שעלולים להופיע במקומות כמו איראן ותימן".

נתניהו אמר במסיבת העיתונאים: "ציר הרשע צריך את פילדלפי. לכן חמאס רוצה שלא נהיה שם. זה עניין מדיני אסטרטגי". בעניין סינוואר אמר נתניהו: "אני אומר לסינוואר: תשכח מזה זה לא יקרה. אני לא אכנע ללחץ".

ה"כרוניקל" הוסיף פרשנות ולפיה סינוואר הגיע למסקנה שהמלחמה אבודה מבחינת חמאס, ושאין לו סיכוי להגיע להישג צבאי כלשהו, למרות הצלחתו מבחינה תעמולתית. "סינוואר רואה רק מוצא אחד - להציל את חייו שלו על ידי נטישת שדה הקרב ובריחה מעזה", אומר העיתון, "הוא לא התעקש על נסיגה של צה"ל מציר נצרים, מכיוון שאין כל אפשרות להימלט דרכו מעזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully