וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שבוע השבתה: משרד החינוך מתזכר את הרשויות המקומיות - עליכם לנכות משכר המורים

5.9.2024 / 23:23

500 אלף תלמידים נשארו בביתם בעקבות השביתה, ומשרד החינוך מזכיר שוב לרשויות המקומיות כי עליהן לנכות משכר המורים את הימים בהם לא עבדו. "על פי החלטת הממשלה אין לשלם שכר עבור ימי שביתה", כתבו . "ככל שעובד הוראה לא נכח במועד השביתה הוא יוחזק כמי שנטל חלק"

רן ארז מכריז: שום דבר לא ימנע את השביתה ביום ראשון/ארגון המורים

בתום שבוע השבתה, משרד החינוך תזכר היום (חמישי) את הרשויות המקומיות כי עליהן לנכות משכר המורים את הימים בהם לא עבדו. "על פי החלטת הממשלה אין לשלם שכר עבור ימי שביתה", נכתב. "ככל שעובד הוראה לא נכח במועד השביתה, ולא המציא אישור להיעדרותו על פי הנהלים, הוא יוחזק כמי שנטל חלק בשביתה או בצעדים הארגוניים".

שר החינוך יואב קיש, המועצה האזורית מטה אשר, 26 באוגוסט 2024. יואב איתיאל
שר החינוך יואב קיש/יואב איתיאל

המכתב המלא

על פי החלטת הממשלה מס' 647 אין לשלם שכר עבור ימי שביתה. יובהר, כי יישום ההוראה דלעיל בגופים המתוקצבים מתחייב מסעיף 29 לחוק יסודות התקציב.

אשר על כן ובהתאם להנחיית הממונה על השכר ויחסי עבודה במשרד האוצר הרינו להודיעכם כי ככל
שעובדי הוראה נטלו חלק בשביתה עליה הודיע ארגון המורים במהלך שנת הלימודים תשפ"ה על הבעלות
יהיה להפחית משכרם בהתאם לשעות העבודה בהן נעדרו.

ההפחתה מהשכר תיערך על פי דיווחי הנוכחות של עובדי ההוראה במקומות עבודותיהם. ככל שעובד הוראה לא נכח במועד השביתה, ולא המציא אישור להיעדרותו על פי הנהלים, הוא יוחזק כמי שנטל חלק בשביתה או בצעדים הארגוניים.

משרד החינוך ינכה מתשלומי המת"מ השוטפים לבעלות על פי מספר השעות המתוקצבות במוסדות
השובתים ועל פי המועדים בהם התקיימה השביתה.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
רן ארז, יו"ר ארגון המורים, 1 בספטמבר 2024. אורי סלע
רן ארז, יו"ר ארגון המורים/אורי סלע

יותר מ-500 אלף תלמידי תיכון נשארים בביתם כבר שבוע בעקבות שביתת ארגון המורים. שאר מערכת החינוך, כשני מיליון ילדים ובני נוער, פתחו את שנת הלימודים תשפ"ה.

יו"ר ארגון המורים רן ארז כינס בראשון האחרון מסיבת עיתונאים, שבה הוא התייחס לשביתה. "המאבק התחיל היום לאחר 26 שנות עבודה שלא השבתנו את פתיחת שנת הלימודים", אמר ארז, "זה סימן שהמים הגיעו עד נפש. מורים חסרים, הרמה יורדת. כדי לשפר חייבים לזעוק ולצעוק, ולפעמים, כשלא שומעים אותנו, לעשות מעשים. אני מזכיר את הקריאה 'זאב זאב', כנראה התרגלו שאנחנו צועקים, אבל הפעם אנחנו משביתים את מערכת החינוך". גורמים במשרד החינוך אמרו: "הצענו לרן ארז להיפגש היום, הוא ענה שאין לו זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully