וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום ה-6 ברציפות: אלפים הפגינו להשבת החטופים בדרך בגין, מדורות הודלקו על הכביש

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 22:22

המשפחות והמפגינים התאספו בכיכר הבימה בת"א לקראת צעדת המחאה לבגין. בצעדה נשאו המפגינים 27 ארוגנות קבורה לזכרם של 27 החטופים "שנכנסו לעזה בחיים - ומתו". גיל דיקמן: "כרמל בת דודה שלי הופקרה למותה בידי ממשלה שיכלה להחזיר אותה"

מאות משפחות חטופים ומפגינים למען שחרורם התאספו היום (חמישי) בכיכר הבימה בתל אביב לקראת הצהרה וצעדה לבגין. "לפניכם מונחים מתינו. 27 ארונות ל-27 חטופים שנכנסו לרצועת עזה בחיים, על הרגליים, נושמים, חוששים ובעיקר מחכים. הם חיכו וחיכו ובסוף מתו, כי לא הייתה עסקה, כי לא היה מי שיציל אותם", אמר חן אביגדורי בפתח ההצהרה.

"אנחנו בימים קריטיים. צריכים להחליט איזה מדינה רוצים - של ערבות הדדית ושותפות גורל, של ערך החיים כערך עליון, או שמפקירה את בניה ובנותיה על מזבח", הוסיף.

רוני הדר, אחותו של תמיר הדר, אמרה כי "בעולם מתוקן הוא היה צריך ללוות את בתו נטע לגן. אותו גן שאריאל ביבס היה מריך להיות בו. ואת אסף לכיתה ג'. אסף ונטע הלכו בלי אבא לגן. אבא כבר לא חלווה אותם, כי אתה ראש הממשלה הפקרת אותם. הבטחת ביטחון והבאת הפקרה ורצח. הפקרת בחיים על הגבול וב-7 באוקטובר, לא ב-7 בנובמבר כמו שאמרת היום. לפחות תזכור את התאריך שזה קרה. לא עוד. אם לא תחזיר אותם, אנחנו נדאג להחזיר אותם".

מדורה בשער בגין, הפגנות ענק בקריאה לעסקה לשחרור החטופים 03 בספטמבר 2024. זהר בר-יהודה Zohar Bar-Yehuda, אתר רשמי
מדורה בשער בגין, הפגנות ענק בקריאה לעסקה לשחרור החטופים 03 בספטמבר 2024/אתר רשמי, זהר בר-יהודה Zohar Bar-Yehuda

גיל דיקמן עלה עם פלקט סטטיסטיקה על החטופים ששוחררו ונרצחו. "כרמל בת דודה שלי נרצחה לפני שבוע. הופקרה למותה בידי ממשלה שיכלה להחזיר אותה. 327 ימים הייתה בשבי, 327 הזדמנויות להחזיר אותה וכל אחת פוספסה. ביום השמיני של הפסקת האש היא יכלה לחזור ובמקום זה חזרנו להילחם, בעסקה שהייתה עכשיו על הפרק השם שלה היה ברשימה ונתניהו אמר לי בוושינגטון שהוא אמר לא. נתניהו גזר על כרמל גזר דין מוות. עליה ועל כל החטופים", אמר, ונענה בקריאות "רוצח" ו"בושה" מהקהל. "אם נתניהו ימשיל עוד חטופים יירצחו. שלוש שורות הארונות האלה ימלאו את כל הכיכר, יותר ממאה ארונות. ממשלה שמפקירה ביודעין אין לה לגיטימציה להמשיך".

"אתמול יצא סרטון בו היא אומרת שהיא לא יודעת מה עלה בגורל המשפחה שלה. אנחנו יודעים שהיא ראתה שרצחו את אימא שלה, לא יודעין אם ראתה שאבא שלה שרד, שאחיה הצליח להימלט עם אחייניתה, שאחותה חזרה בעסקה. היא נשארה חזקה, עשתה הכול כדי להישאר בחיים, שרדה. ההנהגה הכושלת שלנו. השליטים העריצים חסרי הלגיטימציה שלנו החליטו להקריב אותה לרוצח סינוואר. נתניהו באופן ציני אמר שחמאס ישלם על רצח ששת החטופים. הוא מתכוון להמשיך באותה דרך ושעוד חטופים יירצחו. מי שצריך לשלם זה מי שטרפד עסקה. אנחנו, המשפחות הכואבות של מי שנרצחו, מה שחשוב לנו זה לא אם האיש שהוציא את כרמל להורג ימות. מה שחשוב הוא שהחטופים שבחיים יחיו".

הפגנה בשער בגין, 4 בספטמבר 2024. ניב אהרונסון
הפגנה בשער בגין, 4 בספטמבר 2024/ניב אהרונסון

שורדת השבי רז בן עמי באוהל האבלים מול ביתו של ח''כ דרעי: "כולם ביחד להתאגד ולצאת לרחובות. אנחנו צריכים עסקה עכשיו!"

שורדת השבי רז בן עמי, אשתו של אוהד בן עמי, הצטרפה לצעירי משפחות החטופים שהקימו אוהל אבלים מחוץ לביתו של ח''כ אריה דרעי, לזכרם של החטופים שנרצחו בשבי החמאס והובאו לקבורה בישראל.
מוקדם יותר היום, מרגלית פרץ, בתו של דרעי, יצאה לפגוש את משפחות החטופים באוהל האבלים.
בשעה 18:30 תתקיים תפילה המונית מול ביתו של דרעי ביוזמת צעירי המשפחות.

דבריה המלאים של רז:
"אחרי ימים קשים שבהם לא הצלחתי לצאת מהמיטה והדמעות לא הפסיקו לזלוג, אני פה ליד הבית של אריה דרעי. אנחנו צריכים אתכם ברחובות, תצאו, תעזרו לנו, אנחנו צריכים עסקה עכשיו.
אני מדברת אל כל עם ישראל: חילונים, דתיים, כולם ביחד להתאגד ולצאת לרחובות. אנחנו צריכים עסקה, תעזרו לנו".

"מסע ההפקרה" לזכרם של 27 החטופים, כיכר הבימה. אורי סלע
"מסע ההפקרה" לזכרם של 27 החטופים, כיכר הבימה/אורי סלע

"נתניהו הוכיח שהוא לא מתכוון להחזיר את החטופים", נמסר ממטה משפחות החטופים, "זו המשמעות האמיתית של דבריו מבעד לכל השקרים והספינים ששמענו ממנו. עם ישראל, שברובו תומך בהשבת החטופים, לא ייתן יותר יד להפקרה הפושעת הזו. המאבק להשבתם יוחרף ויוגבר עד שאחרון החטופים יחזור הביתה. קוראים לציבור הרחב להתייצב בהמוניו ברחובות - רק מחאה ציבורית שתרעיד את המדינה תחזיר את כולם הביתה".

זוהי ההפגנה השישית ברצף מאז מוצאי שבת, אז נודע על חילוץ גופות ששת החטופים מהרצועה. על פי דיווחים, החטופים היו חיים זמן קצר לפני שחולצו. בשבוע האחרון הגיעו המוני אנשים לצומת קפלן - בגין, בדרישה למימוש עסקת חטופים מיידית על רקע הבשורות הקשות. מוקדי מחאה רבים קמו ברחבי הארץ בימים האחרונים. כבישים נחסמו, מפגינים הציתו מדורות, ומפגינים רבים נעצרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully