וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: ההפיכה המשטרית התחדשה על סטרואידים - בחסות המלחמה

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 13:47

ראש הממשלה לשעבר תקף את ההנהגה המדינית בפתח עדותו בוועדת החקירה האזרחית לאסון ה-7 באוקטובר, שלטענתו מנסה לחדש את המהפכה המשפטית. "זה מהדהד את הצורה שבה נחקקו חוקי חירום בחסות הקורונה", תקף. "הממשלה פתחה במסע להפיכה. זו דיקטטורה דה פקטו, כמו בהונגריה"

אהוד ברק בוועדת החקירה האזרחית לאסון 7 באוקטובר/וועדת החקירה האזרחית

"הממשלה הוקמה בראשית 2023 בניגוד לכל ההבטחות במערכת הבחירות פתחה במסע להפיכה המשטרית. דיקטטורה דה פקטו, כמו בהונגריה" - כך ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק פתח היום (חמישי) את עדותו בוועדת החקירה האזרחית לאסון ה-7 באוקטובר. "זה נכון שמערכות במדינה דורשות רפורמה. כל מערכת שתיגע בה צריך לעשות בה גם רפורמה - בחינוך, בצבא, בממשלה, במערכת המשפט, בכנסת, כל דבר. השאלה היא מהי הדרך הנכונה לעשות את זה, ומה המניעים מאחורי הרפורמה", המשיך ברק.

"ההפיכה המשטרית הזאת נבלמה", קבע. "לפי דעתי שני השיאים היו בליל גלנט ובהפגנות סביב עילת הסבירות והפסיקה בעניין עילת הסבירות. הדברים האלה בלמו את ההפיכה המשטרית, אבל היא התחדשה במידה מסוימת על סטרואידים בחסות המלחמה, ואני מודה שבזיכרוני זה מהדהד את הצורה שבה נחקקו חוקי חירום, חלקם מוזרים בעליל, בחסות הקורונה. באופן עובדתי, יש לנו כיום מה שאני קורא ממשלה מורדת".

אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר ,ועדת חקירה האזרחית לאסון 7.10 , 5 בספטמבר 2024. ועדת החקירה האזרחית, צילום מסך
אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר ,ועדת חקירה האזרחית לאסון 7.10 , 5 בספטמבר 2024/צילום מסך, ועדת החקירה האזרחית

"ברור שלהיחלשות של החברה הישראלית כתוצאה משנה של מחלוקת ומאבק נגד דיקטטורה יש השפעה על הצורה שיריבינו תופסים את מדינת ישראל ואת יכולותיה. אבל השאלה היא מי אחראי לזה, ואני קובע חד משמעית שמי שאחראי לזה זה מי שמניע את שרשרת הנסיבות, מי שמחליט ליזום הפיכה משטרית בניגוד לכל הבטחותיו במערכת הבחירות ובניגוד לצורך האמיתי של ישראל".

"אני קובע בפסקנות שלא הייתה שום סרבנות. אלה מתנדבים שהודיעו שהם ישעו את התנדבותם אם וכאשר יופר החוזה הבסיסי בין לוחם ובין ממשלה דמוקרטית. אני גאה בכל האנשים האלה, היות שזו לא התלבטות פשוטה".

  • עוד באותו נושא:
  • אהוד ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully