וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמוטריץ': נתניהו הודה בקבינט שעסקת שליט הייתה טעות

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 12:16

שר האוצר, שדיבר בגנות עסקת חטופים, טען כי רה"מ הודה בישיבת קבינט ששגה כשחתם על העסקה ב-2011. "לשחרר 1,200 מחבלים, כולל סינוואר, עבור חייל אחד, זה לא טעות?", הטיח בריאיון ל-103FM. רק השנה, טען נתניהו שהעסקה נחתמה נגד האיום : "יבוא היום שאדבר על כך בפירוט"

לפיד לנתניהו: אם סמוטריץ' ובן גביר יפרשו בגלל עסקה - ניתן לך רשת ביטחון/ערוץ הכנסת

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חשף היום (רביעי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע חרטה על עסקת שליט. "לפני כמה זמן מישהו הטיח בו בקבינט, 'אתה הבאת את עסקת שליט', אז הוא אמר 'נכון, טעיתי, אז נחזור על הטעות הזו עוד פעם?' מישהו יכול להגיד שזו לא הייתה טעות? לשחרר 1200 מחבלים על חייל אחד, לשחרר את סינוואר, מישהו יכול להגיד שזו לא טעות?", אמר סמוטריץ' בריאיון ל-103FM.

זאת, למרות שרק בנובמבר האחרון, נתניהו טען כי העסקה מ-2011, נחתמה בכלל כדי למנוע גרעין איראני. "הסכנה הכי גדולה שאני רואה לקיום שלנו - זה בא בסוף מציר הטרור והרשע של איראן. הסכנה הגדולה ביותר היא שלאיראן יהיה נשק גרעיני שיאיים עלינו בהיקפים אחרים עוד יותר נוראיים ממה שניתן לדמיין. כדי לעצור את זה עשיתי הרבה דברים וחלקם קשורים בעסקת שליט, ויבוא היום ואדבר על זה ביתר פירוט", הוא ציין אז במסיבת עיתונאים.

סמוטריץ' המשיך לדבר בגנות הסכם עם חמאס. "יש עסקה על הפרק? זו לא אמת, וזה משחק לידי סינוואר. הוא רוצה לפרק ולקרוע אותנו, אין שום עסקה כזו על הפרק. כל הבטחוניסטים אמרו שההתנתקות תביא ביטחון, ושהחמאס מורתע. אחת הטעויות הקשות של נתניהו היא שהוא קיבל בצורה עיוורת את ההערכות של מערכת הביטחון, וזו באמת שגיאה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. נגה מלסה, לע״מ,
שר האוצר בצלאל סמוטריץ'/נגה מלסה, לע״מ

"עובדתית העסקה הקודמת שהחזירה לנו חטופים הייתה כשהיינו מאוחדים, וסינוואר הבין שהוא צריך להרים את הראש מעל המים והסכים", הוא סייג.

השר טען כי אין מנוס ממלחמה בצפון: "יהיו לה מחירים וזה יהיה מורכב. אחרי שלושים שנה הגיע הזמן לשנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully