וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ממשל ארה"ב שוקל עסקת חטופים חד צדדית עם חמאס

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 9:04

בעקבות חילוץ 6 גופות הנרצחים מהשבי, משפחות חטופים בעלי אזרחות אמריקנית לחצו על ממשל ביידן להגיע לעסקה גם ללא ישראל - כך טוענים בכירים אמריקנים ל-NBC. לדבריהם, למרות שעסקה כזו "אינה סבירה", בוושינגטון ערכו רשימה של אסירים ביטחוניים שעשויים לעניין את חמאס

עימותים בין מוחים לשוטרים בהפגנה לעסקת חטופים בתל אביב/אדר איל, אלון בנקי,

משפחות חטופים בעלי אזרחות אמריקנית לחצו על ממשל ביידן לערוך עסקת חטופים חד צדדית עם חמאס, ובכך לעקוף את ישראל - כך מצטטים ב-NBC חמישה בכירים אמריקנים, שטוענים כי בבית הלבן בוחנים את האפשרות. דרישת המשפחות הגיעה בפגישה שנערכה בתחילת השבוע עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, בעקבות חילוץ שש גופות החטופים שנרצחו בשבי, בהם הרש גולדברג-פולין האמריקני.

גורמים בממשל שמעורים בפרטי השיחה אמרו כי הם יבדקו "כל אפשרות", אבל טענו כי עסקה עם חמאס הכוללת את ישראל היא עדיין הגישה הטובה ביותר. לפיהם, האפשרות לעסקה חד צדדית "אינה סבירה", אך בוושינגטון ערכו רשימה של אסירים ביטחוניים המוחזקים בידי ארה"ב ששחרורם עשוי לעניין את חמאס.

נשיא ארה״ב, ג׳ו ביידן, בנאום לאומה, 25 ביולי 2024. רויטרס
נשיא ארה״ב, ג׳ו ביידן, בנאום לאומה, 25 ביולי 2024/רויטרס

הבכירים המצוטטים בדיווח טוענים כי ככל שעובר הזמן, חלק מבכירי הממשל האמריקני מאמינים שראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לא יתחייב להסכם עם חמאס שיישם הפסקת אש בעזה בתמורה לשחרור בני ערובה.

ארבעה בני ערובה אמריקנים, שעל פי ההערכות נותרו בחיים, עדיין מוחזקים בשבי. לצידם, ממשל ביידן חותר להשיב את שרידיהם של שלושה אחרים שלפי החשד מתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully