וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתאם השבויים והחטופים לשעבר: עסקה תעלה לנו מחיר איום - אבל אין לנו ברירה

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 8:39

ירון בלום טען כי עסקת חטופים היא הדרך היחידה להשיב את 101 הישראלים שבשבי - וכי זהו הצו המוסרי שעל החברה הישראלית לפעול לפיו. "במבצעים הוחזרו עשרות גופות ו-6 חטופים חיים, זה לא הולך לצערי", אמר בריאיון ל-103FM. "פילדלפי היא סוגיה חשובה, אך אפשר למצוא פשרה"

עימותים בין מוחים לשוטרים בהפגנה לעסקת חטופים בתל אביב/אדר איל, אלון בנקי,

"שחרור החטופים יהיה דרך משא ומתן שנשלם עליו מחירים איומים, אבל אין לנו ברירה אחרת" - כך טען הבוקר (חמישי) מתאם השבויים והנעדרים לשעבר ירון בלום. "כשיש סיכוי גבוה, מערכת הביטחון הולכת למבצע. אבל המבצעים האלה הם לא אלה שיביאו לנו מזור. אנחנו באסון, האתוס הציוני והערכי שלנו כחברה מחייב אותנו לעשות כל מאמץ לשחרר את החטופים". את הדברים אמר בריאיון ל-103FM.

"היו מבצעים מאז נובמבר 2023 שבהם הוחזרו כשלושים גופות ושישה חטופים חיים, ולכן כל המבצעים האלו זה לא הולך. לאותם אלה שנתלים ביכולות שלנו בעבר, כמו במשגב עם וגם במעלות ובמקומות אחרים, אני אומר שזה לא הולך לצערי".

מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום - 5 אפריל 2019. ויקיפדיה, אתר רשמי
מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום - 5 אפריל 2019/אתר רשמי, ויקיפדיה
בתו של החטוף אוהד בן עמי. הפגנות ענק בשער בגין בקריאה לעסקה לשחרור החטופים 03 בספטמבר 2024. ורדית אלון-קורפל Vardit Alon-Korpel, אתר רשמי
בתו של החטוף אוהד בן עמי. הפגנות ענק בשער בגין בקריאה לעסקה לשחרור החטופים 03 בספטמבר 2024/אתר רשמי, ורדית אלון-קורפל Vardit Alon-Korpel

"אני מכבד את האמירה שלו. הוא ראש ממשלה הרבה מאוד שנים, אבל אני לא חושב שזה נכון. גם ציר פילדלפי וגם מסדרון נצרים הם דילמות משמעותיות, אבל ראשי מערכת הביטחון אומרים 'אנחנו נסתדר'. כשאנחנו לוקחים על המאזנים את 101 החטופים. אני חשוב שבסיפור הזה נמצא פשרה. אני מניח שבציר פילדלפי לא ניסוג לחלוטין, ונשמור שתי עמדות שליטה, גם נראה שאנחנו מקבלים מחויבות אמריקאית שבמידה שאנחנו מקבלים הפרה אחת מחמאס, נחזור. במערכת שמנהלת את המשא ומתן, יעמדו על פי הנחיית הממשלה על דרישה לשליטה בציר פילדלפי בדרך כזו או אחרת".

"אנחנו קוראים ביומיים האחרונים שהמצרים מאוד כועסים עלינו. השלום עם מצרים הוא שלום אסטרטגי, ואנחנו צריכים למצוא את הפשרה גם אל מול המצרים. יש לנו איתם שלום אסטרטגי, שהוא שלום קר. בחלק מהסכמי השלום עם מדינות ערביות, אתה גם מתפשר וגם נותן מעשר תמורת הסכם השלום האסטרטגי. נכון, אנחנו לא נוסעים לקהיר, אבל אנחנו מקבלים שקט ויחסים אסטרטגים צבאיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully