וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הציג את מרוקו ללא סהרה המערבית - ועורר סערה בעולם הערבי

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 7:56

בהצהרה שנשא לתקשורת הזרה הציג ראש הממשלה את מפת האזור, כשסהרה המערבית מוצגת באופן עצמאי בנפרד ממרוקו - עמה ישראל מקיימת קשר דיפלומטי מאז 2021. דובר ראש הממשלה מיהר להתנצל בחשבון ה-X הפרטי שלו: "ישראל מאשררת את הכרתה בריבונותה של מרוקו על סהרה המערבית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתדרוך לתקשורת הזרה מציג מפה בה סהרה המערבית אינה חלק ממרוקו/לע"מ

בהצהרה שנשא אמש (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו לתקשורת הזרה, הוצגה סהרה המערבית על שטח מפת מרוקו - עמה מקיימת ישראל יחסים דיפלומטיים. דובר ראש הממשלה עומר דוסטרי מיהר להתנצל הבוקר בחשבון ה-X הפרטי שלו על הדברים.

"במפת ה'אטלס' שהוצגה במהלך הצהרת ראש הממשלה היום, הוצג בטעות השם 'סהרה המערבית' בשטחה של מרוקו", כתב דוסטרי. "חשוב לציין כי במפה בלשכת ראש הממשלה מופיע רק שמה של מרוקו על השטח הספציפי. ישראל מאשררת את הכרתה בריבונותה של מרוקו על סהרה המערבית", הבהיר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתדרוך לתקשורת הזרה מציג מפה בה סהרה המערבית אינה חלק ממרוקו. לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו בתדרוך לתקשורת הזרה מציג מפה בה סהרה המערבית אינה חלק ממרוקו/לשכת העיתונות הממשלתית

יחסיה של ישראל עם מרוקו מהווים קשר חשוב עם העולם הערבי מאז נפתחה בינואר 2021 השגרירות הישראלית במרקש, כחלק מהסכמי אברהם. לפי דיווחים, תרכוש מרוקו שני לוויינים מסדרת אופסאט 3000, שעל בסיסה נבנים גם לווייני הריגול של צה"ל. הלוויינים, שתג המחיר שלהם כמיליארד דולר, יחליפו שני לווייני ריגול שרכשה בעבר מרוקו מקונצורסיום של חברות מצרפת, איטליה וגרמניה, בעלי רזולוציה נמוכה יותר.

מאז הסכמי אברהם רכשה מרוקו מהתע"א גם את מערכת ההגנה האווירית ברק 8 ב-500 מיליון דולר. בשתי העסקאות שיחק תפקיד מרכזי עמיר פרץ, יו"ר התעא, בזכות קשריו במדינה. בייצור לווייני הריגול בתעא מעורבות גם אלביט, שמספקת את מצלמת החלל ורפאל שבונה את מערכת ההנעה של הלוויין המשמרת אותו במסלול. עד היום מכרה תעא לווייני ריגול להודו, אזרבייג'אן, איטליה וסינגפור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully