וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע ירי בתיכון בארה"ב: בן 14 הרג שני תלמידים ושני מורים בג'ורג'יה

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 10:37

שוטרים עצרו את היורה זמן קצר לאחר שפתח באש, ופצע עוד תשעה אנשים. "זה רשע טהור", אמר השריף על הירי, שמצטרף לשורת מסעות הרג בתיכונים בארה"ב בשנים האחרונות. ביידן והאריס קראו לחיזוק ההגבלות על הנשק, טראמפ: "היורה - מפלצת חולה ומטורפת"

הרוגים באירוע ירי בתיכון בג'ורג'יה/רשתות חברתיות

תלמיד תיכון במדינת ג'ורג'יה ירה הערב (רביעי) למוות בשני תלמידים אחרים ובשני מורים, ופצע תשעה אנשים נוספים במסע הירי ההמוני הראשון בבית ספר בארצות הברית מתחילת שנת הלימודים הנוכחית.

החשוד, שנחקר בשנה שעברה בעקבות איומים שפרסם ברשת על ירי בבית ספר, נעצר זמן קצר לאחר שפתח באש בתיכון "אפלצ'י" בווינדר. הוא זוהה בתור קולט גריי, בן 14, והוא יואשם ויועמד לדין כבגיר.

הרשויות אמרו שהוא היה חמוש ברובה חצי-אוטומטי, ובתוך זמן קצר שוטרים התעמתו עמו והוא השתרע על הקרקע ונכנע. החוקרים מעריכים שהוא פעל לבדו, אך סירבו לומר אם הוא סיפר בחקירתו מה היה המניע למסע הירי שלו.

גורמים רשמיים זיהו את הקורבנות בתור מייסון שרמרהורן וכריסטיאן אנגולו, שניהם בני 14, ושני מורים -ריצ'רד אספינוול, בן 39, וכריסטינה אירימי, בת 53.

"זה רשע טהור מה שקרה היום", אמר השריף המחוזי, ג'אד סמית', במסיבת עיתונאים. לדבריו, כל תשעת הפצועים בירי המאושפזים בבית החולים צפויים להחלים.

זירת ירי בתיכון במדינת ג'ורג'יה, ארה"ב, 4 בספטמבר 2024. רויטרס
זירת ירי בתיכון במדינת ג'ורג'יה, ארה"ב, 4 בספטמבר 2024/רויטרס

לשכת החקירות הפדרלית (FBI) פרסמה בהמשך שהיא חקרה איומים ברשת איומים לביצוע ירי בתיכון בשנה שעברה, ורשויות אכיפת החוק חקרו נער בן 13 ואת אביו במחוז ג'קסון הסמוך. ה-FBI לא פירט את זהותו של הנער, אך גורמים בג'ורג'יה אמרו שההצהרה נמסרה בהקשר של הנער שנמצא במעצר.

"האב טען שיש לו רובי ציד בבית, אך שלחשוד לא הייתה גישה ללא פיקוח אליהם. החשוד הכחיש שהוא פרסם את האיומים ברשת. מחוז ג'קסון התריע את בתי הספר המקומיים להמשיך ולעקוב אחר החשוד", אמרו ב-FBI, שהדגישו שלא הייתה עילה לעצור אותו בשנה שעברה.

הירי חידש את הדיון הלאומי על פיקוח נשק, ואת האבל במדינה שבה מעשי ירי כאלו קורים באופן שגרתי. בווינדר, עיר בת כ-18 אלף תושבים השוכנת כ-80 ק"מ מצפון-מזרח לאטלנטה, התקיימה תפילת זיכרון במהלך הלילה והמשתתפים הדליקו נורות לזכר הקורבנות.

"לכולנו כואב. כשמשהו משפיע על אחד מאיתנו, זה משפיע על כולנו", אמר פאוור אוונס, חבר מועצה שנשא דברים בכינוס. "אני יודע שהלילה כולנו כאן מאוחדים. אנחנו הולכים לאהוב אחד את השני. כולנו משפחה, כולנו שכנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן
אירוע זיכרון לקורבנות ירי בתיכון בג'ורג'יה, ארה"ב, 4 בספטמבר 2024. רויטרס
אירוע זיכרון לקורבנות ירי בתיכון בג'ורג'יה, ארה"ב, 4 בספטמבר 2024/רויטרס

הבית הלבן מסר שהנשיא ג'ו ביידן עודכן על התקרית בתיכון, שמצטרפת לשורה ארוכה של מקרי ירי במוסדות חינוך בארצות הברית בשנים האחרונות, והוא "ממשיך לשתף פעולה עם הגורמים הפדרליים, המדינתיים והמקומיים בעודנו מקבלים מידע נוסף".

"ג'יל ואני מתאבלים על מותם של אלה שחייהם נגדעו בגלל אלימות נשק חסרת היגיון יותר וחושבים על כל הניצולים שחייהם השתנו לנצח", אמר ביידן בהצהרה, וקרא לרפובליקנים לעבוד עם הדמוקרטים כדי להעביר "חקיקה הגיונית לבטיחות נשק".

סגנית הנשיא קמלה האריס, מועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, כינתה את הירי "טרגדיה חסרת היגיון". "אנחנו חייבים לעצור את זה. אנחנו חייבים לשים קץ למגיפה הזו של אלימות נשק", אמרה האריס בפתח אירוע קמפיין בניו המפשייר.

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, המועמד הרפובליקני לנשיאות, כתב ברשתות החברתיות כי "לבנו עם הקורבנות והאהובים של אלה שנפגעו מהאירוע הטרגי בווינדר, ג'ורג'יה. הילדים היקרים האלה נלקחו מאיתנו מוקדם מדי על ידי מפלצת חולה ומטורפת".

המושל הרפובליקני של ג'ורג'יה, בריאן קמפ, נשאל במסיבת עיתונאים מה ניתן לעשות כדי למנוע ירי, ואמר: "היום הוא לא היום לפוליטיקה או למדיניות. היום זה היום לחקירה, להתאבל על תושבי ג'ורג'יה היקרים האלה שאיבדנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully