וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייס במיל' נעצר בהפגנה נגד קיש בבית ספר בדרום; שר החינוך: "היחיד שמרוויח - סינוואר"

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 22:08

עשרות מפגינים חסמו שער בית ספר בכפר מנחם בעת ביקורו של קיש. שוטרים פעלו לפלס לו נתיב יציאה ועצרו לחקירה שני מפגינים, בהם סא"ל במיל' דורון גינסבורג. "הייתה להם שנאה בעיניים, הם היו אלימים", האשים שר החינוך

הפגנה בבית ספר כפר מנחם נגד השר קיש/עידית אבישי

עשרות מפגינים חסמו שער בית ספר היסודי "האלה" בכפר מנחם, בשעה בה נכח במקום שר החינוך יואב קיש. שוטרים פעלו לפלס לשר נתיב יציאה מהמוסד החינוכי ועצרו לחקירה שני מפגינים - בהם טייס צה"ל, סא"ל במיל' דורון גינסבורג.

שר החינוך יואב קיש קיים הערב תדרוך לעיתונאים. במהלכו התייחס להפגנה נגדו בביקורו בבית ספר במועצה האזורית יואב, ואמר כי "הייתה להם שנאה בעיניים שלא ראיתי בשום מקום אחר. הם היו אלימים, ניפצו זכוכיות, הרביצו לשומרים, חיפשו אלימות. היחיד שמרוויח מהדבר הזה הוא סינוואר וחמאס".

בעקבות האירוע, הסתדרות המורים תשבית מחר את המוסד החינוכי למשך שעה. "זכות המחאה והזעקה היא זכות יסוד אולם לא ייתכן שצוותי הוראה יחושו מאוימים. לא נאפשר התפרעויות בביתי הספר. לא ייתכן שצוות שלם של הוראה יחשוש מאנשים שפלשו לבית הספר והשחיתו רכוש וציוד. לכן מחר נקיים שביתה בת שעה".

"ידעתי שמתוכננת מחאה אבל אני לא חושב שמחאה כזאת או אחרת צריכה למנוע ממני להיכנס לבית ספר. זאת לא מחאה למען החטופים, היו שם שלטי בחירות עכשיו. אירוע פוליטי", הוסיף.

הפגנה בבית ספר כפר מנחם נגד השר קיש. ללא, מערכת וואלה
הפגנה בבית ספר כפר מנחם נגד השר קיש/מערכת וואלה, ללא

הוא התייחס למו"מ שמנהל ראש הסתדרות המורים רן ארז, שמנהיג שביתה בבתי הספר התיכוניים: "כאב לי לשמוע שמבחינתו שביתה חודשיים וחופש שמתארך הוא לא סוף העולם. הוא מנותק לחלוטין. לא מבין את המצב של המורים ומערכת החינוך אחרי שנה קשה שעברנו. אנחנו בבעיה, רן מחזיק את המושכות וגורם לנזק מתמשך. השביתה של רן היא על אגו. אם רן יוביל אותם לשביתה פראית. זו פגיעה קשה ומיותרת במורים ובתלמידים. יותר ויותר מורים מבינים. אני לא יודע איך נוכל לצאת מהנזק. מדברים עם האוצר על התקציב לפעילות הבלתי פורמלית".

עוד הוסיף קיש, בהתייחס לשאלה על מעורבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כי "ראש הממשלה לא קוסם. הוא לא מוכן לוותר על התקדמות המערכת, כמונו. אי אפשר להישאר בשנות ה-90. אני בטוח שאם אצטרך את תמיכתו בסעיפים כלכליים אקבל אותה. גם יאיר לפיד התעקש על החוזים אישיים בממשלה הקודמת".

לשאלת וואלה על מספר המורים שפנו לבדוק על הגעה לכיתה למרות השביתה, נשיב כי "בתחילת השבוע לא קיבלתי הרבה פניות. היום קיבלתי לדעתי מעל 200-100 פניות ממורים שרוצים לעבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully