וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסנת פרי, שבעלה נרצח בשבי: "הקיבוץ הוא סמל להפקרה - ונתניהו מוחק אותנו מהמפה"

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 10:10

השעות הארוכות בממ"ד ב-7 באוקטובר, ההמנעות ממימוש עסקת חטופים, מות בעלה בשבי החמאס, ולבסוף - מחיקת הקיבוץ מהמפה שהציג נתניהו במסיבת העיתונאים. בראיון ל-103FM מתארת אסנת פרי את תחושת ההפקרה המתמשכת של קיבוץ ניר עוז: "בגדול - בממשלה מתעלמים מאיתנו"

צה"ל: נקבע מותם של החטופים נדב פופלוול, חיים פרי, יורם מצגר ועמירם קופר/דובר צה"ל

"ניר עוז הוא סמל ההפקרה ב־7 לאוקטובר, אם בוחרים שלוש נקודות, אז לא יכול להיות שזה לא יופיע", כך אמרה היום (רביעי) אסנת פרי, יו"ר קיבוץ ניר עוז ואלמנתו של חיים פרי, על מסיבת העיתונאים שערך ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום שני האחרון.

"עסקו בשאלה אם זה פספוס או בכוונה. זה לא משנה", אמרה בראיון ל-103FM, "בכל מקרה לשכוח את ניר עוז בהקשר ל־7 באוקטובר זו גם בעיה. 40 חזרו בעסקת הפעימות בחיים, 8 נרצחו בשבי, אלה הנתונים רק בניר עוז, כולל חיים בעלי. חשוב בעיניי שהתאריך שבו משערים שהם נהרגו, זה היה תאריך שבו הייתה הזדמנות, אפילו שתיים, להחזיר אותם, ולא עשו זאת".

רה"מ בנימין נתניהו מציג את עזה אחרי ההתנתקות, 2 בספטמבר 2024. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"אם זה טעות או בכוונה - זה לא משנה. 8 מניר עוז נרצחו בשבי". נתניהו עם המפה החסרה/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

"כל פעם ממציאים משהו חדש", אמרה פרי בנושא המו"מ להשבת החטופים. "אם חמאס היה מקבל את מה שישראל רוצה בעניין הציר, בטוח שמחר היה צץ משהו חדש. אני לא יודעת מה זה הניצחון המוחלט, אבל אני יודעת מה זה הכישלון, ההפסד המוחלט. זה קרה ב־7 באוקטבר. הייתי שם, הייתי בממ"ד קרוב ל־7.5 שעות בלי שאף אחד דיבר איתי, אפילו לא סימסו לנו הוראות מפיקוד העורף. לא הגיעו כוחות ביטחון מבחוץ, אנשי ניר עוז לחמו בעצמם, והיו לא מעט רגעים באותו בוקר נורא שחשבתי שאולי כבר אין מדינה".

חיים פרי. באדיבות המשפחה
"הם מתו באותו יום שהייתה הזדמנות להחזיר אותם". חיים פרי, שנהרג בשבי החמאס/באדיבות המשפחה
אסנת פרי - אשתו של החטוף חיים פרי. טל אנגלנדר, צילום מסך
"אני לא יודעת מה זה הניצחון המוחלט, אבל אני יודעת מה זה הכישלון המוחלט - זה קרה כשהמדינה הפקירה אותנו"/צילום מסך, טל אנגלנדר

"ראינו מה הולך בקיבוץ, בשלב מסוים כיבינו את הטלוויזיות כי המחבלים הסתובבו לנו בבתים", שיתפה פרי ברגעים האיומים מאותה השבת. "זו מחשבה שעלתה במוחי יותר מפעם אחת - איפה המדינה שלי? זה נקרא כישלון, תבוסה מחפירה".

"אלה תנאי הפתיחה שלנו במו"מ, אנחנו לא יכולים לשחק אותה אבו עלי. מסיבות פוליטיות, הקואליציה של נתניהו מאוימת. מאוד יכול להיות שהוא יצטרך לשלם בממשלה, ואולי בשלטון שלו, תמורת העסקה, אבל אני עדיין חושבת שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לוותר על זה".

פרי אף התייחסה לקשר עם גורמי הממשלה, וסיפרה: "מדברים איתנו הרבה גורמים צבאיים, יש מספר מצומצם של שרים לפחות בניר עוז שהם כן בקשר איתנו, אבל בגדול מתעלמים מאיתנו. זה אסון שראש הממשלה צריך להגיע. הוא בכלל לא מתייחס אלינו המון זמן. אני חושבת שהוא היה בבארי, אבל לא דיבר עם אנשי בארי, אלא עם הלוחמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully