וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט שחרר את כל עצורי המחאות: "השארתם בתחנה ללילה - הוראה מדרגים גבוהים"

עודכן לאחרונה: 3.9.2024 / 17:35

בדיון שנערך בעניינם, עלה כי חלק מהמפגינים נעצרו בעקבות "החזקת תופים עם מקלות", בעוד אחד מהשופטים ציין כי חלק מהחשדות היו "לוקות". אחת מהעצורות ביקרה: "איך אמרתי לשוטר בחקירה: 'יצאתי להפגין למען השבת החטופים הביתה - לא ידעתי שזה לא חוקי'"

אלפים מפגינים ברחבי הארץ: "השיבו את החטופים עכשיו!"/חני ברוכין, ארז ניצן, רוני טבקוף, משטרת ישראל וידין גלעדי

בית משפט השלום בתל אביב שחרר היום (רביעי) את כל 20 המפגינים שנעצרו אתמול בתל אביב. במהלך הדיונים נציג המשטרה כשל בניסיון להשיב היכן נעצר כל אחד ומה הייתה הסיבה לכך. עורכי הדין שייצגו אותם העירו כי נאמר להם שהשארתם במעצר לאורך הלילה הייתה הוראה שהגיעה מדרגים גבוהים. גם העצורים במוקדי המחאה הנוספים שוחררו.

חלק מהמפגינים, עלה בדיון, נעצרו בעקבות "החזקת תופים עם מקלות", בטענה כי זו הפרה של הסדר הציבורי. אחרים בעקבות חשד ל"סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה", ניסיון לחסימת איילון שלא צלח, ואחד בחשד להשלכת קרשים למדורה מחוץ למצודת זאב. רובם שוחררו בתנאים מינימליים של ערבות עצמית והתייצבות בתחנת משטרה על פי דרישה.

ביחס לאחת החשודות, ששוחררה בתנאי הרחקה מהפגנות שהוכרזו לא חוקיות, ציין השופט משה סרוגוביץ כי "היה מקום מעל ומעבר, לאור העובדה כי נחקרה ב-22:16, כשהמעצר היה בשעות הבוקר, להטיח בה באופן מפורש וחד את החשד נגדה ולא היה מקום לחקור אותה חקירה חסרה".

משפחות חטופים חסמו את איילון דרום סמוך למחלף השלום. אביב אטלס, אתר רשמי
חלק מהחשדות היו "לוקות"/אתר רשמי, אביב אטלס

על אחד אחר אמר כי החשדות נגדו "לוקות, בהיותן כלליות ולא מפורטות". עוד הבהיר כי עבירת חסימת דרך כשלעצמה אינה עילה למעצר. "דעתי אינה נוחה מן העובדה ששלושת השוטרים שכתבו דוחות לגבי חשודים אלה הגיעו למקום ללא מצלמות גוף פועלות, דבר שיקשה על הגעה לחקר האמת", הוסיף.

"הדיונים העלו שזה היה מעצר סרק ואפשר היה לחסוך מכולם את הלילה. או שנקבע שלא היה חשד סביר לכל עבירה, או עבירות שאין מהן עילת מעצר, כמו חסימת נתיב", אמר עו"ד ניר אלפסה, שייצג 18 מהם יחד עם עו"ד גבי לסקי.

במהלך הדיון בעניינם של שני המוחים שנעצרו לאחר פעולת חסימת הרכבת, טענה עורכת דינם איריס שמואלי צסלר כי קצין בתחנת שרת אמר לה כי "קיבל הנחיה מגבוה" להשאיר אותם במעצר בלילה. נציג המשטרה בדיון סירב להתייחס, אך לא הכחיש. השופט אופיר טישלר דחה את הבקשה להרחיקם ל-60 יום מתל אביב וקבע כי היא "לא מידתית".

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הבערת מדורה בהפגנה בדרישה לאשר עסקה להשבת חטופים, קפלן, 17 באוגוסט 2024. רוני כנפו
"יצאתי להפגין למען השבת החטופים הביתה - לא ידעתי שזה לא חוקי"/רוני כנפו

כלנית שרון, מקימת החזית הוורודה שנעצרה אתמול, הוסיפה תוך ביקורת: "הגענו להפגין עם עוד אלפים מהציבור הישראלי שחרדים לחיי החטופים, די מיד היה ברור שסומנו", אמר. "משטרת ישראל רצתה לדכא את ההפגנה, והדרך שלה הייתה למנוע מאיתנו לתופף ולכרוז. בהתחלה לקחו לנו את מקלות התופים, וכשראו שזה לא עובד כי כל פעם הוצאנו מקלות נוספים, ניסו לחטוף את התופים. לבסוף עצרו אותנו על המדרכה בדרך השלום. המשטרה ממש סקרה בעיניים איפה אנחנו נמצאות והגיעה אלינו, מי שצילמה, מי שענתה להודעה, ומי שבדיוק אכלה שווארמה".

"הגענו 17 עצורים מההפגנה בצהריים לתחנת לב תל אביב, 12 מתוכם מהחזית הוורודה. לא נאמר לנו שאנחנו עצורות, גם לא מעוכבות, פשוט קטפו אותנו מבין ההמון והשליכו לניידת. במהלך השהות בתחנה, שהייתה ארוכה להחריד (הגענו ב14:00 ויצאנו ללינה בבתי הכלא ב 2:30) נאמר על ידי השוטרים, תחילה ברמיזה ולאחר מכן בגלוי שאנחנו הולכות לבלות לילה במעצר, הבנות בנווה תרצה והבנים באבו כביר. בשלב זה למעלה ממחצית העצורות לא נחקרו בכלל. "החלטה מלמעלה" ככה אמרו. חשוב לנו לציין שבתחנה היו לא מעט שוטרות ושוטרים שהתנהגו אלינו בכבוד, וניתן לומר שהרגיש שהמאבק הראוי שלנו להשבת החטופות והחטופים והשפיות למדינת ישראל, ברור להם. כמובן לא כולם.

היה שוטר שאמר לנו שאנחנו "באות לאטרקציה" בניתוק רגשי מוחלט מהמצב, אזקו אותנו באזיקים כאחרונות הפושעות, בדקו אם לרכב שמעביר אותנו מהתחנה לבית הסוהר יש "נעילת ילדים" כדי שחלילה הפושעות המסוכנות לא יברחו.

הנשים הגיעו לבית סוהר נווה תרצה ב3:30 לפנות בוקר, הגיעו לחדר רק ב 5:00 ובשעה 6:30 כבר הוצאו לכיוון בית המשפט. ההמתנה למשפט גם היא ארכה זמן ממושך, ובפועל כולם השתחררו ללא תנאים. איך אמרתי לשוטר בחקירה "יצאתי להפגין למען השבת החטופות והחטופים הביתה. לא ידעתי שזה לא חוקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully