וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטלנית מתחילת השנה: 50 הרוגים במתקפת טילים רוסית על מוסד צבאי באוקראינה

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 12:29

נשיא אוקראינה אמר ששני טילים בליסטיים פגעו במכון תקשורת צבאי בעיר פולטבה שבמרכז המדינה, באחת ההתקפות הקטלניות ביותר מאז פרוץ המלחמה והקשה ביותר השנה: "החלאות הרוסיות ישלמו". פוטין מבקר במונגוליה, החברה בבית הדין הפלילי הבינלאומי שהוציא צו מעצר נגדו

אוקראינה: מאות הרוגים ופצועים במתקפת טילים רוסית/טלגרם

נשיא אוקראינה זלנסקי אמר אתמול (שלישי) שלפחות 50 איש נהרגו נפצעו במתקפת טילים רוסית. לדברי זלנסקי, שני טילים בליסטיים פגעו בעיר פולטבה שבמרכז המדינה, וגרמו נזק למוסד תקשורת צבאי. הוא הוסיף שהוא הורה על חקירה מקיפה ומידית של נסיבות ההתקפה, שבה נפצעו 271 איש.

זו אחת ההתקפות הקטלניות ביותר מאז שרוסיה פלשה לאוקראינה בפברואר 2022 והקשה ביותר בשנה הנוכחית. היא אירעה בזמן שהכוחות הרוסיים מתקדמים בקצב הולך וגובר במזרח המדינה, על אף המתקפה האוקראינית במחוז קורסק. פולטבה רחוקה מקווי החזית.

"החלאות הרוסיות בהחלט ישלמו מחיר על התקיפה הזו", אמר זלנסקי, ששב והפציר במדינות המערב לספק לקייב מערכות הגנה אווירית נוספות ולאשר לה לתקוף בכלי הנשק שלהן בעומק רוסיה.

מבנה שנהרס במתקפת טילים רוסית על העיר פולטבה, אוקראינה, 3 בספטמבר 2024. טלגרם, צילום מסך
בעיר הכריזו על שלושה ימי אבל. המבנה שניזוק בהתקפה הרוסית על פולטבה/צילום מסך, טלגרם

גורמים אמריקניים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס שוושינגטון וקייב קרובות להסכם על אספקת טילי שיוט המסוגלים לפגוע בעומק שטחה של רוסיה, אך זו - אם תקבל אישור סופי - תיקח חודשים ארוכים.

"אנחנו כל הזמן אומרים לכל אחד בעולם שיש לו את הכוח לעצור את הטרור הזה: מערכות הגנה אווירית וטילים נחוצים באוקראינה, לא במחסן במקום כלשהו", אמר נשיא אוקראינה. "תקיפות ארוכות טווח שיכולות להגן עלינו מפני הטרור הרוסי נדרשות עכשיו, לא בשלב מאוחר יותר. לצערי, כל יום של עיכוב משמעותו אובדן חיים".

תמונות שפורסמו ברשתות החברתיות הראו כמה גופות שרועות על הקרקע, מכוסות באבק ובהריסות, לפני מבנה גדול שניזוק קשות.

זהותם של כל הקורבנות עוד לא ידועה, אך חלקם היו חיילים. כמה בלוגרים צבאיים אוקראינים שיערו שחלקם היו צוערים או מגויסים טריים שעברו אימונים. בעמוד הפייסבוק של המכון הושארו הודעות של אזרחים מודאגים שחיפשו מידע על יקיריהם.

"זאת טרגדיה שמותירה הלם בכל אוקראינה. האויב פגע במוסד חינוכי ובבית חולים", כתבה הגברת הראשונה של אוקראינה, אולנה זלנסקה, ב-X.

עוד בוואלה

"לווייתן הריגול" הרוסי נמצא מת לחופי נורבגיה. המומחים מנסים להבין מדוע

לכתבה המלאה
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בביקור רשמי באולן בטור, מונגוליה, 3 בספטמבר. רויטרס
פוטין בביקור רשמי בבירת מונגוליה, היום/רויטרס

קייב אמרה שמאחר שהטילים ששוגרו היו בליסטיים, לקורבנות היה מעט מאוד זמן להסתתר אחרי הפעלת האזעקות. משרד ההגנה אמר שכמה ממבני המוסד נהרסו חלקית, "ורבים היו לכודים מתחת להריסות". "הודות לעבודה מתואמת בין מחלצים ורופאים, 25 חולצו, 11 מהם נלקחו מההריסות. המחלצים ממשיכים בעבודתם".

רוסיה טרם הגיבה על המתקפה האחרונה, אך היא הגבירה בימים האחרונים את מתקפות הטילים והכטב"מים על אוקראינה. בשבוע שעבר, אוקראינה אמרה שהיא ספגה את ההפצצה הכבדה ביותר מפרוץ המלחמה, וקייב הבירה הייתה יעד להתקפות רוסיות רצופות בימים האחרונים.

אוקראינה גם כן האיצה את קצב התקיפות שלה בשטח רוסיה, ובסוף השבוע שיגרה אליה יותר מ-158 כטב"מים שפגעו בבית זיקוק ליד מוסקבה ובתחנת כוח.

במקביל, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביקר במונגוליה, למרות צו המעצר הבינלאומי נגדו. מונגוליה חברה בבית הדין הפלילי הבינלאומי, שהוציא צו מעצר נגד פוטין ב-2022 בשל המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully