וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמיחי אליהו נגד המפגינים: מחאתם כפיים להתנתקות - אתם אשמים ברצח החטופים

עודכן לאחרונה: 3.9.2024 / 7:58

שר המורשת מגבה את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ותוקף את המחאות לשחרור החטופים. "אם היינו רואים הפגנות בעזה שמבקשות מחמאס להיכנע, היינו שמחים" אמר ל-103FM. "אנחנו לא הרגנו את החטופים, סינוואר הרג אותם. הייתם צריכים לחשוב על זה לפני שעשיתם את הגירוש מגוש קטיף"

במסיבת עיתונאים: נתניהו הציג את הטיעונים לשמירה על ציר פילדלפי/לע"מ

שר המורשת עמיחי אליהו מגבה את ראש הממשלה בנימין נתניהו, תוקף את המפגינים ומתעקש על הצורך לשמור על השליטה בציר פילדלפי. "התפיסה של ציר פילדלפי קריטית, הכרחית, כדי שלא נקבל עוד כמה וכמה אירועים קשים כאלה. שחרור החטופים ייעשה על ידי לחץ מסיבי ואינטנסיבי. כל אלה שנלחמים שם לא נלחמים כדי שמחר נחזור לשם בכניעה", אמר בריאיון ל-103FM. "אני מנסה לחשוב מה היה קורה אם היינו רואים הפגנות בעזה שמבקשות מחמאס להיכנע, היינו שמחים. כשמסתכלים על הלחץ מהצד הישראלי ואיך הוא משתקף בעיניים של סינוואר, אני חושב שאנחנו צריכים להיות מודאגים. השמאל מחא כפיים להתנתקות".


אליהו המשיך להתייחס גם למצב בצפון. "אני לא חושב שיש מישהו שיכול לנקוב בתאריך מדויק בו הדברים יתרחשו, אנחנו במלחמה שלא בחרנו בה", הודה. "כישלון נוראי של מי שנתן את אסדת הגז. לא קבענו את לוחות הזמנים שלה, לא רצינו להרוג אף אחד, ובטח לא להוציא את האזרחים מהבתים. אנחנו צריכים לתקן את כוח ההתרעה של צה"ל שנפגע אנושות מכל התהליך שקרה מההתנתקות, אפילו מאוסלו, כל ההבטחה לשלום עכשיו היא ילדותית, ראינו לאן זה הביא את המדינה. אנו צריכים לתקן, ולא מתקנים ביום אחד. אנחנו מבטיחים לעשות מאמץ לשקם את כוח ההרתעה של צה"ל, לשקם את צה"ל, זה לא יבוא ביום אחד".

השר עמיחי אליהו בכניסה לישיבת הממשלה, 3 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
השר עמיחי אליהו בכניסה לישיבת הממשלה, 3 בינואר 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

"אני חושב שצריך להגביר את הלחץ, אנחנו לוחצים על נתניהו", הבהיר אליהו. "בפעם הקודמת שהשגנו עסקה, זה היה כתוצאה מלחץ צבאי. התנגדתי אליה כי הבנתי לאן זה ייקח אותנו, להפגנות שמחזקות את סינוואר, שחצי מהחטופים שלנו לא יחזרו, היינו קרובים לשבור את חמאס ולא להכניס להם סיוע הומניטרי. את הקו הזה היינו צריכים להמשיך. אנחנו לא הרגנו אותם, סינוואר הרג אותם. הייתם צריכים לחשוב על זה לפני שעשיתם את הגירוש מגוש קטיף, לפני שמכרתם לנו שלום עם עלה של זית. אתם הצבעתם להתנתקות, אתם האשמים, הדם על סינוואר אבל אתם אשמים בזה, השקרים שמכרתם לעולם הם חלק מהדברים האלה".

באשר לאסטרטגיה מול חמאס, הדגיש שר המורשת באשר לאסטרטגיה מול חמאס: "התמרון הנכון הוא לייצר לחץ אינטנסיבי על חמאס. בלי לתמוך בו ולחזק אותו עם ההפגנות האלה. לקחת את הרצועה, לכבוש אותה, שהם ישלמו מחיר כבד, אנחנו צריכים לקחת מהם מחירים. זה אומר שטח טריטוריאלי, הם צריכים לשלם במה שכואב להם ולא במה שכואב לנו. הם לא משלמים מחיר מספיק כבד היום. המדיניות של גלנט זו לא המדיניות שלי. אנחנו חלק מהממשלה, אבל בוודאי שהם צריכים לשלם מחיר. אנחנו צריכים לחזור למה שהיה לפני העסקה הראשונה - להכות בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully