וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנווט בחשיכה, לירות בחללים סגורים: מדריך חמאס ללוחמת מנהרות

עודכן לאחרונה: 2.9.2024 / 19:18

כוחות צה"ל איתרו ברצועה מדריך שחיבר ארגון הטרור ב-2019, ותוכנו פורסם בניו יורק טיימס. לפי הדיווח, חמאס תזמן בדיוק של שניות את המעבר בין נקודה אחת לשנייה במנהרות. שנה לפני 7 באוקטובר, סינוואר אישר להשקיע 250 אלף דולר בהתקנת דלתות עמידות בפני פיצוצים

צה"ל חילץ גופות של 6 חטופים מרצועת עזה/דובר צה"ל

כוחות צה"ל איתרו ברצועת עזה ספר הדרכה של חמאס ללוחמה במנהרות, המתאר בפירוט כיצד לנווט בחשיכה, לנוע בהתגנבות מתחת לאדמה ברצועת עזה ולירות בנשק אוטומטי בחללים סגורים כדי להשיג קטלניות מירבית.

בנוסף לכך, המדריך, שנכתב ב-2019 והגיע לידי ניו יורק טיימס, מתאר כיצד מפקדי שטח הונחו לתזמן, בדיוק של שניות, כמה זמן נדרש כדי לעבור בין חלקים שונים במנהרות. המדריך היה חלק ממאמץ ארוך של שנים, הרבה לפני מתקפת 7 באוקטובר, לבנות כוח צבאי תת-קרקעי שיכול לעמוד בפני התקפות למשך זמן רב ולהאט את כוחות צה"ל בתוך המנהרות החשוכות.

שנה לפני המתקפה, יחיא סינוואר, שעמד אז בראש ארגון הטרור בעזה וכיום הוא המפקד העליון שלו, אישר השקעה של 250 אלף דולר בהתקנת דלתות חסינות מפני פיצוצים כדי להגן על רשת המנהרות שלו מפני תקיפות חיל האוויר וכוחות הקרקע.

עבודות חישוף וחקר על-ידי חיילי צה״ל של מנהרת הטרור הגדולה ביותר שנחשפה, פרויקט שנבנה בהובלתו של מחמד סינוואר בצפון רצועת עזה. דובר צה"ל
עבודות חישוף וחקר על-ידי חיילי צה״ל של מנהרת הטרור הגדולה ביותר שנחשפה, פרויקט שנבנה בהובלתו של מחמד סינוואר בצפון רצועת עזה/דובר צה"ל

במסמך האישור נכתב שמפקדי החטיבות של חמאס בחנו את המנהרות וזיהו את האזורים הקריטיים מתחת לקרקע ומעל השטח הזקוקים לביצורים.

עוד נכתב בניו יורק טיימס שהמסמכים, יחד עם ריאיונות עם בכירים בצה"ל, עוזרים להסביר כיצד חמאס שורד קרוב לשנה של מלחמה. אף שבישראל השקיעו במשך שנים מאמצים לאיתור ופירוק מנהרות חמאס שיכולות לחדור למדינה, בכיר ישראלי אמר שהעיר התת-קרקעית ברצועה לא הייתה בראש סדר העדיפויות. זאת, לדבריו, משום שכניסה קרקעית אליה ומלחמה כוללת לא נתפסו כאפשרות סבירה.

חמאס, לעומת זאת, נערך לסוג של עימות כזה בדיוק. ללא המנהרות, מעריכים מומחים, ארגון הטרור לא היה מצליח לעמוד בפני העליונות הברורה של צה"ל במשך זמן כה רב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully