וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרידה כואבת: הרש גולדברג פולין הובא למנוחות; הרצוג: "סליחה"

עודכן לאחרונה: 2.9.2024 / 17:39

הרש, בן 23 במותו, הפך לאחד החטופים המוכרים ביותר בעולם בזכות הפעילות של הוריו בזירה הבינלאומית. אביו ג'ון אמר בכאב: "אולי מותך הוא הפתח להשבת שאר 101 החטופים". אמו רייצ'ל ספדה בדמעות: "ששת החטופים שרדו יחד, נרצחו יחד - וייזכרו יחד"

כבוד אחרון: הרש גולדברג פולין הובא למנוחות/מערכת וואלה

מאות בני אדם הגיעו היום (שני) ללוות את הרש גולדברג פולין בדרכו האחרונה. תחילה החלה סעדת ההלוויה, כאשר הצועדים יצאו מבית המשפחה בשכונת בקעה, כשהם מניפים דגלי ישראל. הצעדה יצאה מצומת אורנים, כאשר לאורך הדרך הצטרפו תושבים נוספים, עד שהשיירה הגיעה לבית העלמין בהר המנוחות, שם הובא הרש לקבורה. ההלוויה החלה בשירת הפיוט אבינו מלכנו המזוהה עם ימי הסליחות. למעלה מאלף מלווים הגיעו לרחבת ההספדים בבית העלמין הר המנוחות. במקביל, גם החטופה כרמל גת, שנרצחה לצד הרש במנהרה בעזה, הובאה למנוחות בבית העלמין בקיבוץ בארי.

בשיירת דגלים וסרטים צהובים: החטופה כרמל גת הובאה למנוחות/מערכת וואלה

"נדאג שמותך לא יהיה לשווא"

ג'ון, אביו של הרש, ספד לוד: "הרש ענר ובן גדלו ביחד ועכשיו אנחנו מצטרפים למשפחות זוסמן, שפירא. צבי ושרית תודה שלקחתם על עצמכם את המאבק לשחרור החטופים ושחרורו של הרש. זה לא הסוף שרצינו אבל אנחנו מתנחמים שהרש וענר מתחמים לנצח. יש סמליות שאתם מסיימים לומר קדיש על ענר ואילו אנחנו רק מתחילים".

"כשסיפרנו להרש בן ה-7 שאנחנו עושים עלייה, הסברנו שהשם הרש יכול להיות שם מאתגר בישראל והצענו לו להחליף לשם כמו 'צבי' הוא הסתכל עלינו ואמר "אני הרש, הישראלים יתמודדו. חבריו מכל העולם סיפרו לנו על הזמן שהם נהנו איתו, אבל גם על שיחות עמוקות שהרחיבו את עולמם. בין הנושאים, הם דיברו על צמחונות, פתרון שתי מדינות, שאלות על קיום הלכה. תמיד מנסה להבין את האחר, ותמיד עם כבוד. המילה השכיחה ביותר ששמענו בימים האחרונים היא סליחה. אנחנו נכשלנו הרש. אתה לא היית נכשל עבורך. מה שאנחנו נקדם עכשיו זה לדאוג שמותך לא יהיה לשווא. 330 ימים הפכנו כל אבן כדי להשיב אותך הביתה. אולי, רק אולי, המוות שלך, זה מה שיביא את כל 101 החטופים האחרים".

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
הרש גולדברג-פולין שנחטף לרצועת עזה. באדיבות המשפחה
הרש גולדברג-פולין/באדיבות המשפחה
אביו של הרש גולדברג בהלוויתו של הירש גולדברג פולין, גבעת שאול, 2 בספטמבר 2024. alyamama tv, צילום מסך
אביו של הרש גולדברג בהלוויתו של הירש גולדברג פולין, גבעת שאול, 2 בספטמבר 2024/צילום מסך, alyamama tv

רייצ'ל אמו של הרש אמרה בהלוויה: "ששת החטופים שרדו יחד, נרצחו יחד - וייזכרו יחד.עכשיו אני מבקשת סליחה, אם אי פעם הייתי חסרת סבלנות או הזנחתי, אם היה משהו שיכולנו לעשות כדי להציל אותך ולא עשינו, אני מתחננת לסליחה. אנחנו עכשיו צריכים את העזרה שלך, תקרין עלינו מהאור שלך, כדי שיום אחד נוכל לשמוע צחוק, ונראה שאנחנו בסדר. ילד אהוב, לך למסע שלך, אני מקווה שהוא יהיה מדהים כמו שחלמת. אני אוהב אותך ואתגעגע אליך בכל יום. אני יודעת שאתה כאן, ממש כאן, אני רק צריכה ללמוד איך להרגיש אותך בדרך אחרת".

אמא של הרש בהלוויתו של הרש גולדברג פולין, גבעת שאול, 2 בספטמבר 2024. alyamama tv, צילום מסך
אמא של הרש בהלוויתו של הרש גולדברג פולין, גבעת שאול, 2 בספטמבר 2024/צילום מסך, alyamama tv

האחיות של הרש ספדו לו: "לא דמיינו בחיים שככה זה כואב, פיזית. אתה אדם אמיתי שאוהב את החיים למדת לחיות את הרגע ולהנות בכל רגע. נעריץ אותך ונספר עליך בכל יום. החוט בינינו לא נקרע, הוא נמתח לגבולות חדשים של שמים וארץ".

האחיות של הרש בהלוויתו של הרש גולדברג פולין, גבעת שאול, 2 בספטמבר 2024. alyamama tv, צילום מסך
האחיות של הרש בהלוויתו של הרש גולדברג פולין, גבעת שאול, 2 בספטמבר 2024/צילום מסך, alyamama tv

בהזמנת משפחת גולדברג-פולין, נשיא המדינה יצחק הרצוג הגיע להלוויה, וספד להרש: "אני מבקש סליחה בשם מדינת ישראל. סליחה שנכשלנו בהגנה עליכם במחדל הנורא של השבעה באוקטובר. סליחה שנכשלנו בהשבתכם הביתה בשלום. סליחה שהמדינה שעלית אליה בגיל 7, עטוף בדגל ישראל, לא הצליחה לשמור עליך. רייצ'ל, ג'ון, ליבי ואורלי היקרים - אני מבקש מכם סליחה. סליחה שלא הצלחנו להשיב את הרש שלכם הביתה בחיים".

הרצוג בהלוויתו של הירש גולדברג פולין, גבעת שאול, 2 בספטמבר 2024. alyamama tv, צילום מסך
הרצוג בהלוויתו של הירש גולדברג פולין, גבעת שאול, 2 בספטמבר 2024/צילום מסך, alyamama tv

הרצוג הוסיף: "עתה - מוטלת על מדינת ישראל משימה דחופה ומיידית. על מקבלי ההחלטות לעשות כל שניתן, בנחישות ובאומץ: להציל את מי שעוד ניתן להציל, ולהשיב את כל בנינו ובנותינו, אחינו ואחיותינו. זו לא מטרה פוליטית, ואסור להפוך את זה למחלוקת פוליטית. זהו צו מוסרי, יהודי ואנושי עליון של מדינת ישראל לאזרחיה. בצו הזה לא עמדנו. ועתה - מוטלת עלינו חובה קדושה ומשותפת: לעמוד בו ולהחזיר את כולם לנוף מולדתם. למען רוח ישראל. למען חוסן ישראל. למען אחדות ישראל".

כבוד אחרון: הרש גולדברג פולין הובא למנוחות. מערכת וואלה, אתר רשמי
כבוד אחרון: הרש גולדברג פולין הובא למנוחות/אתר רשמי, מערכת וואלה
הלוויתו של הרש גולדברג, 2 בספטמבר 2024. Chaim Goldberg/Flash90, פלאש 90
הלוויתו של הרש גולדברג, 2 בספטמבר 2024/פלאש 90, Chaim Goldberg/Flash90
הלוויתו של הרש גולדברג, 2 בספטמבר 2024. Chaim Goldberg/Flash90, פלאש 90
הלוויתו של הרש גולדברג, 2 בספטמבר 2024/פלאש 90, Chaim Goldberg/Flash90

משפחתו של החטוף הישראלי-אמריקני הרש גולדברג פולין הודיעה אמש על מותו. "בלב שבור משפחת גולדברג פולין מודיעה על מותו של בנה האהוב הרש. המשפחה מודה לכולכם על האהבה והתמיכה שלכם ומבקשת לקבל פרטיות בשעה זו", נמסר בהודעת המשפחה. גופתו של הרש אותרה יחד עם עוד חמישה חטופים בליל שבת האחרון במנהרות חמאס באזור רפיח. הרש והחטופים האחרים נרצחו על ידי מחבלי חמאס זמן קצר לפני שאותרו על ידי כוחות הביטחון.

הרש גולדברג-פולין, בן 23, אזרח ישראלי-אמריקאי, נחטף מהמסיבה ברעים. הוריו, ג'ון פולין ורייצ'ל גולדברג, עלו מארצות הברית לישראל לפני כ-15 שנה, והפכו לפנים הבולטות ביותר של המאבק לשחרור החטופים בציבור האמריקני. מפרוץ המלחמה הם נפגשו עם הנשיא ביידן, האפיפיור, סנאטורים, מושלים וחברי קונגרס, נאמו במוסדות האו"ם ובעצרות המוניות ברחבי ארצות הברית, ורייצ'ל אף נבחרה לאחת מ-100 המשפיעים של מגזין "טיים" באפריל האחרון.

אוהדי הפועל ירושלים עם שלטים הקוראים לשחרורו של הרש גולדברג-פולין משבי חמאס. דני מרון
אוהדי הפועל ירושלים קוראים לשחרורו של הרש/דני מרון

הרש כאמור נחטף ממסיבת הנובה בבוקר 7 באוקטובר לרצועת עזה, ובתיעוד שפורסם באותה שבת הוא נראה עם פציעה חמורה בידו בזמן שהוא מובל אל הרצועה לצד חטופים נוספים. בחודש אפריל האחרון פרסם ארגון הטרור סרטון של הרש מהשבי, ובו הוא אמר: "אמא, אבא, ליבי ואורלי. אני אוהב אתכם מאוד, אני מתגעגע אליכם מאוד, ואני חושב עליכם בכל יום שאני נמצא פה".

הרש גולדברג-פולין, ג'ון פולין רייצ״ל גולדברג. ניב אהרונסון
רייצ'ל וג'ון גולדברג-פולין/ניב אהרונסון

הוריו של הרש נאמו בועידה הדמוקרטית בארצות הברית לפני מספר שבועות. עשרות אלפי הנוכחים באולם עמדו דקות ארוכות, מחאו להם כפיים וקראו קריאות "החזירו אותם הביתה". ג'ון פולין אמר בנאום: "זו ועידה פוליטית אבל החזרת הבן שלנו וכל שאר החטופים אינה סוגיה פוליטית. זו סוגיה הומניטארית. אנחנו מתרגשים שגם מנהיגים דמוקרטים ורפובליקנים נפגשים איתנו ועוזרים לנו. נפגשנו עם הנשיא ביידן ועם סגנית הנשיא האריס כמה פעמים. הם עובדים על עסקה לשחרור חטופים והפסקת אש בעזה שתחזיר לנו את החטופים ותעצור את הייאוש בעזה. אנחנו מודים למליוני אנשים בארה"ב שתומכים במשפחות החטופים. אתם עוזרים לנו להמשיך לנשום בעולם ללא אוויר".

"יש סבל בכל הצדדים של העימות במזרח התיכון. בתחרות על כאב אין מנצחים. כל אדם עולם ומלואו. אנחנו חייבים להציל את כל העולמות האלה. אנחנו יודעים מה הדבר שיכול להביא רגיעה לכל המזרח התיכון - עסקה שמביאה את 109 החטופים הביתה ומסיימת את הסבל של האזרחים החפים מפשע בעזה. הזמן הוא עכשיו".

רייצ'ל גולדברג הוסיפה אחריו: "הרש אם אתה שומע אותנו - אנחנו אוהבים אותך. הישאר חזק. תשרוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully