וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים בפנייה דחופה ליועמש"ית: תבטלי את ההחלטה להישאר בציר פילדלפי

עודכן לאחרונה: 2.9.2024 / 13:08

בפניה לבהרב-מיארה נכתב כי החלטת הקבינט המדיני-ביטחוני התקבלה ללא תשתית עובדתית מלאה והיא מסכנת את שלומם של החטופים. "לפחות שלושה מהחטופים שנרצחו לאחרונה אמורים היו להיכלל במשוחררים בעסקה ההומניטרית", נכתב. "התערבותך נדרשת באופן מיידי"

אורית סטרוק מאיימת על בנימין נתניהו בצל הדיווחים מנסיגה מציר פילדלפי/מעריב

מטה משפחות החטופים דורש כי יבטלו את ההחלטה שהתקבלה בנוגע להישארות בציר פילדלפי. בפנייה דחופה שנשלחה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, ביקשו שתורה לבטל את ההחלטה שהתקבלה בקבינט המדיני-ביטחוני בחמישי האחרון הטענה כי "החלטה זו התקבלה ללא תשתית עובדתית מלאה".

בפניה ליועמ"שית נכתב כי התערבותה נדרשת בדחיפות. "לפחות שלושה מבין החטופים שנרצחו לאחרונה ושגופותיהם התגלו בשבת - עדן ירושלמי, אלמוג סרוסי, כרמל גת, הרש גולדברג פולין, אלכסנדר לובנוב ואורי דנינו, זכרם לברכה - אמורים היו להיכלל במשוחררים בעסקה ההומניטרית, שההחלטה שבנדון מונעת", נמסר.

כרמל גת, עדן ירושלמי, אלמוג סרוסי, אלכס לובנוב, הירש גולדברג פולין, כרמל גת
החטופים שגופותיהם חולצו מרצועת עזה. ללא, עיבוד תמונה
לפחות שלושה אמורים היו להיכלל במשוחררים בעסקה ההומניטרית. החטופים שגופותיהם חולצו מהרצועה/עיבוד תמונה, ללא

פרופ' דנה פוגץ' ופרופ' מיכל טמיר מטעם מטה המשפחות טוענות כי ההחלטה מסכנת את ביטחונם של החטופים בשבי. "החלטה זו התקבלה ללא תשתית עובדתית מלאה", נכתב. "החלטה המתייחסת לגזרה הצרה של הישארות בציר פילדלפי ללא התייחסות לתשתית העובדתית המלאה, הכוללת את משמעות ההחלטה עבור עסקת חטופים אפשרית, וההערכות הגורמים הביטחוניים כי הישארות בציר, מסכנת את שלומם של החטופים".

בחמישי האחרון הקבינט המדיני-ביטחוני החליט לאשר את המפות שקובעות את הישארות צה"ל בציר פילדלפי, במסגרת עסקת שחרור חטופים אפשרית. המפות אושרו ברוב של שמונה שרים שתמכו באימוצם. שר הביטחון יואב גלנט הצביע נגד והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נמנע.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
רה"מ בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בקריה, 25 באוגוסט 2024. מעיין טואף, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו תמך, גלנט הצביע נגד. הערכת מצב בקריה/לשכת העיתונות הממשלתית, מעיין טואף

ראש הממשלה נתניהו אמר בישיבה כי "אסון השבעה באוקטובר התאפשר כתוצאה מכך שציר פילדלפי לא היה בידי ישראל". הוא ציין כי מציאות זו לא תחזור שוב וכי "הפעם ישראל נחושה לשמור על הגבול הזה בידיה". הבכיר הישראלי טען כי "משמעות ההצבעה של הקבינט הינה החלטה שצה"ל יישאר בציר פילדלפי".

ציר פילדלפי בין דרום רצועת עזה למצרים


15 ביולי 2024. אורן כהן, פלאש 90
גלנט טוען כי ניתן יהיה לתת מענה ביטחוני גם ללא פרישת כוחות בשטח. ציר פילדלפי/פלאש 90, אורן כהן

גלנט ונציגי מערכת הביטחון אמרו בישיבה הקבינט כי אין צורך בהישארות של צה"ל בציר פילדלפי במסגרת עסקה לשחרור החטופים וכי ניתן יהיה לתת מענה ביטחוני גם ללא פרישת כוחות בשטח. בכיר ישראלי שנכח בדיון אמר כי נתניהו דחה את הדברים וציין כי גורמי הביטחון טענו כך גם לפני ההתנתקות מעזה והנסיגה מלבנון אך לדבריו הערכותיהם התבדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully