וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם כל הזעקות": רבבות קוראים להשבת החטופים בת"א; נתיבי איילון נחסמו לתנועה

בדרך בגין בתל אביב התכנסו רבבות מוחים שקוראים לעסקה עכשיו - ברקע הירצחם של ששת החטופים שגופותיהם חולצו מהרצועה. מחאות נוספות מתקיימות בצמתים ברחבי הארץ - במודיעין, נהריה ובנימינה. תמונותיהם של השרים מתנוססות בקהל עם הכיתוב: "הצביע: גזר דין מוות לחטופים"

הפגנה בצומת קפלן -אם כל הזעקות/צומת קפלן עכשיו, קרדיט רעי אש Rei Ash,ערב היסטורי בבגין.( עם קול) עמיר טרקל

עשרות אלפי מפגינים התכנסו הערב (ראשון) בדרך בגין בתל אביב בקריאה להשגת הסכם להשבת החטופים שמוחזקים בעזה - זאת ברקע השבת גופותיהם של ששת החטופים אמש מהרצועה, כיממה לאחר הירצחם של חמישה מהם. לקראת סיום העצרת המרכזית, מאות מפגינים ירדו לנתיבי איילון וחסמו אותם לתנועה לשני הכיוונים. החסימה נמשכה כארבע שעות, במהלכן נעצרו 29 מפגינים. עם פינוי הכביש ממוחים, לקראת 01:00, התנועה עדיין נותרה חסומה בשל המכשולים שהוצבו על הדרך.

המפגינים התיישבו על הכביש, הבעירו מדורה - ובמקום התפתחו עימותים עם השוטרים שניסו לפנותם. כוחות המשטרה הביאו מכתז"ית ופרשים כהיערכות לקראת פינויים של המוחים.

עינב צנגאוקר, אימו של החטוף מתן, כינתה את נתניהו "התליין מרחוב עזה". "בספרי ההיסטוריה לא יהיה מספיק מקום לכתוב על האסון שאתה הבאת על עמך", אמרה. "לא חמאס - אתה. אני עינב, ליכודניקית מאופקים אומרת לך - זה נגמר. נגמר לך".

לדבריה, "נגמרו ימי החסד של כל פוליטיקאי שבוחר במודע להרוג את החטופים ולשתף עם נתניהו פעולה. הגיע הזמן שחברי הקואליציה ישימו את נתניהו במקומו. ויביאו את מי שכן מסוגל להביא עסקה. עם ישראל יקר אני כואבת ואני יודעת שגם אתם כואבים אבל לכאוב זה לא מספיק צאו לפעול. צריך לצאת להפגין להרעיד את המדינה. עד שתהיה עסקה".

גיל דיקמן, בן דודה של כרמל גת בצומת קפלן הפגנת משפחות  החטופים ואלפי מפגינים בדרישה לעסקה ולהשבת החטופים.1 בספטמבר 2024. אורי סלע
גיל דיקמן, בן דודה של כרמל גת בצומת קפלן הפגנת משפחות החטופים ואלפי מפגינים בדרישה לעסקה ולהשבת החטופים.1 בספטמבר 2024/אורי סלע
צומת קפלן הפגנת משפחות  החטופים ואלפי מפגינים בדרישה לעסקה ולהשבת החטופים.1 בספטמבר 2024. אורי סלע
צומת קפלן הפגנת משפחות החטופים ואלפי מפגינים בדרישה לעסקה ולהשבת החטופים.1 בספטמבר 2024/אורי סלע

יו"ר ההסתדרות נאם גם כן על הבמה וסיפר על החלטתו להשבית את המשק הישראלי: "לי שחושב שזה קל להשבית את המשק, שאדאגתי שיפעל ויתפקד בחודשים האחרונים, הוא לא מבין כלום. אני כאן כדי להליחם שלא נאשיר אף אחד מאחור. העם היהודי לא משאיר אף אחד מאחור. ולא מדובר פה על ימין או שמאל אלא עניין של חיים ומוות. יהודים לא מפקירים יהודים - מה לא ברור בזה?".

"כל אחד מראשי מערכת הביטחון תומכים בעסקה - וזו אחריות הממשלה להחזיר את החטופים שלנו הביתה. לא ייתכן שהילדים שלנו ימותו במנהרות בגלל אינטרסים פוליטיים. אם מישהו חושב שאנחנו נשב בשקט בזמן שהילדים שלנו נרצחים הוא טועה".

הפגנות נוספות מתקיימות במוקדים רבים ברחבי הארץ: במודיעין, נהריה ובנימינה. מאות מפגינים בנהריה, בהם תושבים מכפר ערב אל עראמשה, השוכן ממש בצמוד לגבול עם לבנון. "באנו מתוך תחושת דחיפות לזעוק את הכאב שלנו ואנחנו מבקשים מהממשלה לקדם ללא דיחוי עסקה לשיחרור החטופים", אמר אדיב מזעל, מנהל הישוב, "הם נעדרים כמעט שנה מחיק משפחותיהם, אלה חיים קשים, זו שנה של כאב, היא לא יכולה להמשך עוד והממשלה צריכה לקדם מה שיותר מהר עסקת חטופים".

מוקדם יותר, משפחות החטופים מחו מול משרד רה"מ בירושלים. זאת, תוך ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה ובטענה לטרפוד עסקת חטופים. עשרות שוטרי מג"ב נפרסו סביב מתחם ראש הממשלה, מקום כינוס הקבינט, וגדרות נפרסו באזור מתחם המחאה. גם רחוב עזה נחסם לתנועת כלי רכב.

במקביל לכך, מפגינים בתל אביב חסמו את התנועה באיילון דרום בביקורת על הפקרת הממשלה את החטופים. צעירי משפחות החטופים מובילים כעת צעדת לוויה ברחבי תל אביב כשהם נושאים ארונות קבורה. לאורך הצעדה הצטרפו למשפחות מאות צועדים. הצועדים ייצטרפו להפגנת הענק שתתקיים ב-19:00 סמוך לבסיס הקרייה.

צומת קפלן הפגנת משפחות  החטופים ואלפי מפגינים בדרישה לעסקה ולהשבת החטופים.1 בספטמבר 2024. אורי סלע
צומת קפלן הפגנת משפחות החטופים ואלפי מפגינים בדרישה לעסקה ולהשבת החטופים.1 בספטמבר 2024/אורי סלע
צומת קפלן הפגנת משפחות  החטופים ואלפי מפגינים בדרישה לעסקה ולהשבת החטופים.1 בספטמבר 2024. טלי מלמד Tally Melamed, אתר רשמי
צומת קפלן הפגנת משפחות החטופים ואלפי מפגינים בדרישה לעסקה ולהשבת החטופים.1 בספטמבר 2024/אתר רשמי, טלי מלמד Tally Melamed

בניגוד להפגנות אחרות, המשטרה לא ניסתה לפנות את המפגינים ואפשרה להם לחסום את איילון דרום. בירושלים, המפגינים צעדו לכיוון הכניסה לעיר וחסמו את גשר המיתרים. משטרת ירושלים הדפה את המפגינים שחסמו את צירי התנועה.

המחאות. מתקיימת ברקע חילוץ 6 גופות חטופים אמש, ימים ספורים בלבד לאחר שנרצחו באכזריות על ידי חמאס. מאוחר יותר, הפגנת ענק צפויה בתל אביב תוך קריאה לעסקה מיידית.

ניצן ברגמן, משתתף בהפגנה מול הקבינט, סיפר לוואלה: "המדינה מתפוררת. אין ממשלה ואין מדינה. אין חיבור בתוך העם, והבלאגן חוגג, בייחוד כשיש חוסר הסכמה בין חלקי העם בעקבות התנהלות הממשלה. אני כל פעם מתפלא שמדינה מדווחת על מבצע לחילוץ גופות. זה לא מבצע - זו בושה. מבצע זה כשמחלצים חיים, לא גופות. נמאסג לי מההשוואה המופרכת בין מה שקורה בעזה עם החטופים לבין מה שקרה בשואה. אז לא היתה לא לנו מדינה. עכשיו יש לנו מדינה והיא מפקירה כל יום את החטופים".

קובי, מפגין נוסף, סיפר: "אם הייתי חושב שההפגנה לא תשפיע - לא הייתי מגיע. אני חושב שבסוף זה יוביל לשינוי, אחרת כולנו נלך לאבדון. אני לא מסכים עם הקריאות, 'ביבי רוצח' וכדומה, אבל אנשים מאבדים סבלנות ומתקשים לשלוט על היצרים. חשוב שיקשיבו לנו, כי הם לא לוקחים אחריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully