וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: "סליחה שלא הצלחנו להשיב אותם", סמוטריץ': "מגנה ניסיונות שקריים לרקוד על הדם"

עודכן לאחרונה: 1.9.2024 / 9:15

נשיא המדינה פרסם הודעה על דבר הירצחם של ששת החטופים: "מוטלת עלינו המשימה להחזיר חטופים הביתה". לפיד: "הם היו בחיים". שר האוצר ספד גם הוא, אך תקף: "חמאס לא ינקה על הדם שהוא שופך, אני מגנה את מי שמנצל את דם בנינו ובנותינו לצרכים פוליטיים בשליחות חמאס"

צה"ל חילץ גופות של 6 חטופים מרצועת עזה/דובר צה"ל

תגובות רבות במערכת הפוליטית לאחר ההודעה הרשמית על חילוץ גופותיהם של ששת החטופים - הירש גולדברג-פולין, כרמל גת, אורי דנינו, עדן ירושלמי, אלכס לובנוב ואלמוג סרוסי - שגופותיהם אותרו במנהרה ברפיח בימים האחרונים.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד ובהודעה שפרסם נכתב: "לב של עם שלם מרוסק לרסיסים. בשם מדינת ישראל אני מאמץ את משפחותיהם אל הלב ומבקש סליחה. סליחה על שלא הצלחנו להשיב את יקיריכן הביתה בשלום. נמשיך להילחם עד חורמה בארגון הטרור הנפשע חמאס, שהוכיח שוב שאין קץ לרצחנותו ולפשעים נגד האנושות שהוא מוכן לבצע. דמי אחינו זועקים אלינו. אחיותינו ואחינו עדיין נמצאים שם בתופת. הברית העליונה בין המדינה לאזרחיה היא לשמור על ביטחונם. עלינו מוטלת המשימה הקדושה האמיצה והדחופה, להחזיר אותם הביתה".

החטופים שגופותיהם חולצו מרצועת עזה. ללא, אתר רשמי
ששת החטופים שגופותיהם הושבו לישראל/אתר רשמי, ללא

גם שר הביטחון יואב גלנט פרסם הודעת תנחומים: "בשעה קשה וכואבת זו, ליבי עם משפחותיהם של החללים. הערכה רבה ללוחמי צה"ל ושב"כ על מבצע חילוץ מורכב". שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ספד גם הוא, אך תקף בצל הביקורת על החלטת הקבינט לאשר את הישארות ישראל בציר פילדלפי. "אנו מאמצים אל ליבנו את המשפחות היקרות בכאבן העמוק ומתחייבים שוב כי חמאס לא ינקה על הדם הרב שהוא שופך. נכה בו עד להשמדתו המוחלטת ונשיב את בנינו ובנותינו הביתה. אני מגנה בכל פה את הניסיונות השקריים וחסרי האחריות של גורמים פוליטיים לרקוד על דם בנינו ובנותינו ולנצל אותו לצרכים פוליטיים ולהחלשת החברה הישראלית בשליחות חמאס", כתב סמוטריץ'.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הוסיף: הבוקר, קיבלנו הוכחה נוספת על האויב האכזר איתו אנחנו מתמודדים. אויב מר שחובה להכות בו בכל הכוח, ללא רחמים וללא הכנסת דלק וסיוע הומניטרי (רק תמורת הומניטרי), להשיב לו מכה אנושה וכואבת על אשר טבח באחינו ובאחיותינו".

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
בצלאל סמוטריץ' במליאה לפני ההצבעה על החלת דין רציפות על חוק הגיוס, 11 ביוני 2024. דני שם טוב, דוברות הכנסת
השר בצלאל סמוטריץ'/דוברות הכנסת, דני שם טוב

ראש האופוזיציה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, ביקר בחריפות את הממשלה. "הבוקר הזה שבר את ליבה של מדינה שלמה, חוץ מאלה שעומדים בראשה", נכתב בחשבון ה-X של לפיד. "מותם של החטופים יכול היה להימנע. במקום לעשות עיסקה עושים פוליטיקה, במקום להציל חיים, קוברים חטופים. במקום לעשות הכל כדי להחזיר אותם הביתה נתניהו עושה הכול כדי להשאר בשלטון. ממשלת האסונות קוברת את מדינת ישראל". בציוץ נוסף שפרסם מאוחר יותר כתב לפיד: "הם היו בחיים".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מתח ביקורת חריפה נגד נתניהו: "רצח חטופינו מביא אותנו לעוד בוקר קשה וכואב, ויחד עם כל עם ישראל אני מבקש לחבק את המשפחות שקיבלו את הבשורה הקשה מכל ולחזק את צה"ל וכוחות הביטחון בהמשך עשייתם. מולנו רוצחים מתועבים, בראשם סינוואר, ודינם אחד - מוות. הם שהביאו למותם של חטופינו. אך לצערי, שלא כמו לוחמינו שמחרפים את נפשם במאמצי לחימה וחילוץ - יש מי שלא עשו הכל כדי למנוע את המוות הזה. ראש הממשלה נתניהו מהסס, מפחד ומשחק על זמן משיקולים פוליטיים במקום לפעול. משחק שעולה בחיי אדם. ראש הממשלה צריך להגן על החטופים ועל אזרחי ישראל - ולא על הקואליציה שלו הנשלטת על ידי קיצוניים. החטופים מתים, ילדי הצפון גולים, והחברה הישראלית מתפרקת. הבוקר הזה תלמידינו יוצאים לבתי הספר, והציבור צריך לצאת לרחוב. הגיעה העת להחליף את ממשלת הכישלון המוחלט".

בני גנץ בכנס הרצליה, אוניברסיטת רייכמן, 26 ביוני 2024. אוניברסיטת רייכמן, צילום מסך
"נתניהו מהסס, מפחד ומשחק על זמן משיקולים פוליטיים במקום לפעול". גנץ/צילום מסך, אוניברסיטת רייכמן

יו"ר הדמוקרטים יאיר גולן: "בכל 38 שנותיי בצה"ל, האמנתי בהסכם הסודי שלנו - שנשמור על האחים והאחיות שלנו בכל מצב, בכל מקום. זוהי תמצית הציונות, הברית שלנו, הידיעה שבבית שלנו אנחנו מגנים על האזרחים - גברים, נשים, זקנים וטף. היום הוא יום מחריד. אני מאמין שיש בכוחנו לראות באסון הנורא קריאת השכמה. אני מאמין שעוד אפשר לתקן, ביחד. לא נסלח למי שהפקיר את היישובים בעוטף, את החטופים והכי חשוב - שבר לרסיסים את הברית הישראלית. אנחנו נלך להלוויות, נחבק את המשפחות. אנחנו נקום ונזעק, נפגין ונצא לרחובות, כי עוד לא מאוחר. נחזיר את המדינה לידי האזרחים שמאמינים בברית הישראלית. נבוא חשבון במסגרת החוק, עם כל מי שנתן יד להפקרות. זה דורש אומץ ונחישות, ואת זה אף אחד לא ייקח לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully